Mooiere lettertypes op je website met Google Web Fonts

In de archieven van onze blog staat een artikel uit begin 2010 over de mogelijkheden van “afwijkende” lettertypes op internet. Daar vertellen we hoe een bepaald technisch trucje — het zogehten sIFR-script — het mogelijk maakt om op je website een andere lettertype te gebruiken dan de eeuwige Arial of Verdana. Toendertijd helemaal waar, maar tegenwoordig is er een mooiere oplossing, namelijk Google Web Fonts.

Google Web Fonts - meer lettertypes voor je website

Lees verder

Online adverteren op postcode met Google Adwords

Met Adwords gericht op postcode adverterenGoogle heeft al jaren een leidende rol binnen e-commerce. Los van de zoekmachine worden tools als Adwords enAnalytics massaal ingezet om tot een beter online resultaat te komen. Google’s advertentieplatform Adwords blijft zich ontwikkelen en komt met een nieuwe functie die de mogelijkheid gaat bieden om te adverteren op postcode.

Adverteren op postcode kennen we natuurlijk uit de direct marketing. Offline is het nog altijd een beproefde marketingtool, voor veel bedrijven blijft het een onderdeel van de marketinginspanningen. Het geeft je de mogelijkheid om ‘gericht’ te adverteren binnen een bepaald gebied.

Lees verder

Pinterest: wat kun je er mee?

De afgelopen jaren hebben we veel zien veranderen in het landschap van sociale netwerken. Hyves kwam, Hyves ging weer. Twitter en Facebook kwamen en zijn duidelijk “here to stay”. Ook Google heeft verschillende pogingen gedaan, waarvan de laatste — Google Plus — nu toch echt voet aan de grond lijkt te krijgen. En zo zien we vele sociale netwerken opkomen waarvan sommigen al snel weer verdwijnen maar anderen ook steeds groter worden. Een goed voorbeeld van laatstgenoemde is Pinterest.

Pinterest

Lees verder

E-book bespreking: ‘Help! Wat moet ik met Twitter?’ door Rutger Steenbergen

Help! Wat moet ik met Twitter?

“Hebben mensen nog uitleg nodig over Twitter?” Dat was mijn eerste gedachte toen ik op de site van Rutger Steenbergen door zijn altijd interessante blogartikelen over SEO zat te scrollen en mijn aandacht voortdurend werd afgeleid door de niet missen, knipperende banner over zijn nieuwe e-book. Toch maar even doorgeklikt. Die klik leidde naar een onvervalste e-book sales pagina www.twittersucces.nl in Amerikaanse stijl, compleet met bullet-lijstjes argumentenwaarom je het boek meteen moet kopen, testimonials, een bonus-aanbod én een 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie. Hatseflats! Die Rutger kan wel een wervend tekstje schrijven (niet vreemd, met wortels in de journalistiek), dus voor ik het wist had ik de gevraagde 27 eurootjes gekiept en was ik een e-book rijker.

Lees verder

Blogadvies voor DickerSchutz Car Import

In een recent artikel boden we onze lezers een gratis blogadvies aan. Dit is één van de adviezen.

Erwin Dicker van DickerSchutz Car Import was de eerste die ons vroeg om een blogadvies. En wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Toen we zijn website bekeken waren we onder de indruk. Ten eerste omdat die er mooi uitziet en duidelijk goed doordacht is. Ten tweede vanwege het onderwerp. DickerSchutz importeert en verkoopt namelijk niet zomaar auto’s maar Amerikaanse pickups. Grote. Stoere. Dikke. Bijna onbehoorlijke. Pickups. Van dittem:

Blogadvies DickerSchutz Car Import

Lees verder

Hoezo niks om over te bloggen? Wedden van wel?

Iedereen kan bloggenBij WebGenerator zijn we een grote fan van bloggen. Omdat we weten hoeveel het voor je website kan betekenen. We gaan nu even geen opsomming geven van alle goede redenen waarom je zou moeten bloggen, want waarschijnlijk kun je ze zelf ook wel verzinnen. Zo niet, lees dan nog even deze gastblog van Elja Daae, die zelf – stoer! – elke dag een nieuw blogartikel op haar website plaatst en en passant ook nog op frankwatching.nl blogt.

Maar goed, we heten niet allemaal Elja. In de praktijk horen we vaak de volgende twee argumenten van ondernemers waarom zij niet bloggen:

  • Ik heb geen tijd.
  • Ik heb geen inspiratie: waar moet ik nou over bloggen?

Lees verder

Snipper je rijk met Google’s ‘rich snippets’

Nee, laat je bankbiljetten alstublieft heel en stop ze maar weer terug in je portemonnee. Dit artikel gaat over de zogeheten ‘rich snippets’, extra regels tekst of visuele elementen die worden weergegeven bij een zoekresultaat van Google. In een eerder geplaatst artikel op dit blog, werd beschreven hoeveel mensen gemiddeld klikken op een bepaalde positie in Google. Het lijkt erop dat er in dat onderzoek niet is meegenomen hoe de rich snippets er uitzagen. Wellicht kunnen deze snippets ook voor een hogere doorklikratio zorgen. Het kan hoe dan ook nuttige informatie voor de bezoeker opleveren.

Het leuke is: je kunt zelf – tot op zekere hoogte – invloed uitoefenen op het feit of Google rich snippets bij jouw zoekresultaten weergeeft. Hieronder twee manieren waarop je dat kunt doen.

Lees verder