Webwinkels die op dezelfde dag leveren, een nieuwe trend?

De consument gaat steeds meer eisen stellen aan webwinkels. Online aankopen moeten makkelijker, goedkoper en vooral ook sneller. E-commerce verandert daardoor razendsnel, ook in Nederland. Er zijn altijd verschillende trends te zien, waarvan het leveren op de dag van bestelling de volgende lijkt die serieus een intrede zal gaan doen.

De eerste webwinkels in Nederland zijn er al mee aan het experimenteren. Online shops als Bobshop en Coolblue hebben de afgelopen tijd de mogelijkheid geïntroduceerd om producten te laten afleveren op de dag van bestelling. Zodra klanten hier aan gewend raken zullen ook de kleinere shops in ons land moeten gaan volgen, zo lijkt het.

Lees verder

Wall of fame: kudoz voor onze gastbloggers

Een van onze beste ideeën qua bloggen was dat we ooit een oproep voor gastbloggers hebben geplaatst. Sindsdien hebben we mooie artikelen mogen plaatsen van ‘some serious bloggers’ (die voor behóórlijk wat extra traffic op onze website zorgen). Stuk voor stuk mensen met verstand van zaken als social media, zoekmachine-optimalisatie, de kunst van het bloggen zelf, e-mail marketing en meer.

Lees verder

Social media als marketinginstrument: er valt nog veel te winnen

Social media als marketinginstrumentSocial media is, op zijn zachtst gezegd, booming. Eind dit jaar zal Twitter de grens van 250 miljoen actieve gebruikers passeren. En had Facebook in april 2009 nog 200 miljoen actieve gebruikers, dit jaar zal dat aantal naar verwachting groeien tot maar liefst 1 miljard.

Met een zo sterk groeiend social media landschap, is het niet verwonderlijk dat ook steeds meer bedrijven zich zijn gaan begeven op social media. Toch wordt social media nog niet zo intensief als marketinginstrument ingezet als dat je zou verwachten. Ook op het gebied van strategie en uitvoering valt er nog het nodige te winnen.

Lees verder

Websites voor ZZP-ers: 15 antwoorden van de webdesigner

15 vragen voor je webdesignerMarketingadviseur Elja Daae is een bloedfanatieke blogger, twittert zich een slag in de rondte en schrijft voor het bekende online marketing magazine Frankwatching. Ook voor onze blog schreef ze een aantal gastblogs. Gisteren lazen we op haar blog een bijzonder zinnig artikel met de titel “Websites voor ZZP-ers: 15 vragen aan je webdesigner”. Een aanrader voor iedere ondernemer (niet alleen ZZP-ers) die voor het eerst naar een webbouwer stapt. Het leek ons als webdesigner leuk om antwoord te geven op die 15 vragen. Dus hier gaat-ie:

Lees verder

Symbolen in page titles, metatags, social media en zelfs onderwerpregels

In online marketing zijn bepaalde teksten gebonden aan een maximale lengte. Ga maar na:

  • Een tweet mag niet langer zijn dan 140 karakters.
  • Onderwerpregel van je e-mail nieuwsbrief? Als vuistregel geldt 30 tot 50 karakters.
  • Google laat maximaal 70 karakters van je page title zien..

… en van je metatag description niet meer dan ca. 150 karakters.

Maar het is wel ontzettend belangrijk dat deze teksten “eruit springen”. Je wilt immers dat je tweet gelezen worden én dat er op doorgeklikt wordt. De onderwerpregel van je nieuwsbrief moet ervoor zorgen dat je mailing opvalt in de overvolle inboxen van je nieuwsbrieflezers. En page titles en metatags descriptions worden door Google getoond in haar zoekresultaten, dus als die van jou meer opvallen dan de zoekresultaten eromheen, maak je meer kans op doorkliks naar je website.

Lees verder

Online betalen: creditcard en acceptgiro winnen terrein ten opzichte van iDeal

In Nederland zijn er online een handvol betaalmethoden die het meest gebruikt worden. Bij uitstek de meest populaire is iDeal, dat door veel online shoppers als gemakkelijk en veilig wordt gezien. Toch heeft iDeal voor het eerst terrein verloren ten opzichte van creditcard en acceptgiro betalingen.

Er is onderzoek gedaan onder de betalingen in Nederland die via online shops zijn gedaan. Het onderzoek is uitgevoerd door Currence, een betaalprovider die als schakel fungeert bij die betalingen. Zij kwamen tot de opvallende conclusie dat iDeal terrein heeft moeten inleveren ten opzichte van creditcard en acceptgiro (of achteraf betalen).Op dit moment wordt iDeal gebruikt bij 55% van de online aankopen, in januari was dit nog 59%. Het betekent dus dat de afgelopen maanden een daling te zien is, die kan worden veroorzaakt door meerdere factoren.

Lees verder

Hoe zorg je dat e-mail marketing relevant blijft?

Email marketing relevant houdenE-mail is nog altijd een belangrijk kanaal voor iedereen die bezig is met online marketing. Je weet nu eenmaal dat boodschappen via e-mail de ontvanger bereiken, althans een groot percentage ervan. Maar hoe zorg je ervoor dat e-mail marketing relevant blijft en dat je e-mail nieuwsbrief dus niet alleen ontvangen wordt, maar ook geopend? Door relevantie te bieden zorg je dat e-mail marketing een belangrijk instrument blijft (of wordt) voor jouw website of -shop. Hieronder een aantal tips waarmee je dat kunt bereiken.

Lees verder

7 simpele maar doeltreffende SEO-tips voor jouw weblog

Zoekmachine-vriendelijk bloggenHeb je een weblog en wil je meer bezoekers trekken, dan is SEO een interessante optie. Met SEO – zoekmachine optimalisatie – maak je je blog beter vindbaar voor bezoekers en zoekmachines. Je achterhaalt de woorden waarmee mensen zoeken in zoekmachines en schrijft deze bewust in je stukken. Je biedt nu precies wat mensen zoeken en komt zo sneller bovendrijven in Google en andere zoekmachines.

Blog je fanatiek en doe je weinig met zoekmachine optimalisatie, dan maak je je weblog met deze simpele 7 tips direct beter vindbaar.

Lees verder