Hall of Shame: plagiaat op heterdaad

plagiaat website tekstenWe zijn het beu. We schreven wel eens eerder een blogartikel over hoeveel plagiaat er op internet gepleegd wordt en hoe vaak er ook op onze eigen website “inspiratie” wordt gevonden door andere webbouwers. Vandaag doorzochten we Google weer eens op een zinsnede uit onze eigen website om te kijken hoeveel concullega’s dankbaar gebruik maken van onze pennenvruchten. Het resultaat was weer droefstemmend en boosmakend…

Lees verder

Je e-mail nieuwsbrief optimaliseren voor Google?

Google is bezig met het testen van een interessante uitbreiding van de functionaliteit van haar zoekmachine. Google staat er bekend om eigen producten zoveel mogelijk aan elkaar te koppelen — iets waarmee ze het machtigste internetbedrijf van dit moment zijn geworden. Ook nu staat er weer een dergelijke wijziging op de rol: de e-mails van het Gmail-account van de gebruiker worden in de zoekresultaten getoond.

E-mail marketing en SEO?

Lees verder

BTW-verhoging naar 21%: gevolgen voor je webshop

Met de aanstaande BTW verhoging op 1 oktober 2012 van 19% naar 21% zal er veel gaan veranderen voor winkels in Nederland, óók voor online winkels. Wat zijn de gevolgen voor e-commerce en hoe kunnen webwinkels daar het beste mee omgaan?

Per 1 oktober gaat het BTW tarief omhoog in Nederland, wat zal betekenen dat de producten bij de webwinkels in ons land massaal moeten worden aangepast. Dat zal gevolgen hebben voor of de bezoeker of de webshop: iemand zal er tenslotte op achteruit gaan… maar wie? Die keuze zal niet zo makkelijk te maken zijn.

Lees verder

Retailers laten kansen mobiele e-commerce veelal liggen

E-commerce vindt plaats op websites, via laptops of desktops. Jarenlang was dat het idee maar dit is tegenwoordig niet meer te stellen. Door de enorme ontwikkelingen die smartphones en tablets hebben doorgemaakt zien we steeds meer groei in mobiel e-commerce, of in het kort m-commerce. GP Bullhound, een adviesbureau in de Verenigde Staten, deed onderzoek onder consumenten en online retailers en kwam tot de conclusie dat er veel kansen liggen voor die retailers maar dat ze die simpelweg niet benutten.

Lees verder

Webshops leveren meer klachten op dan fysieke winkels

webshop klachten overstijgen klachten gewone winkelsE-commerce in Nederland groeit maar door en was nog nooit zo groot. Dat dit niet alleen positieve berichten oplevert liet Consuwijzer recentzien in cijfers over het eerste half jaar van 2012: het aantal klachten over webshops is net zo hard gegroeid en het aantal ligt dit jaar voor het eerst hoger dan bij fysieke winkels.Consuwijzer is een meldpunt van de overheid, consumenten kunnen er terecht met klachten over winkels, service en gedane bestellingen. Het meldpunt houdt het aantal klachten dat binnenkomt dan ook goed in de gaten, dit jaar gaan die vooral over webwinkels. Met 53% van de klachten is dat aantal voor het eerst hoger dan het percentage van de fysieke winkels in Nederland– enigszins logisch door de enorme groei van e-commerce maar toch ook zorgelijk.

Lees verder