Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

Subscription Form (#10)

Website resultaat behalen

Tegenvallende online resultaten? Ontdek WebResultaat!

Voor elke website-eigenaar kunnen tegenvallende online resultaten frustrerend zijn, vooral als je veel in je website hebt geïnvesteerd. Maar het digitale landschap is sterk concurrerend en alleen een website hebben is niet genoeg. De site moet presteren, boeien en converteren.

Wanneer je site niet optimaal is, herken je vast sommige van deze symptomen:

  • Je voert relevante zoekwoorden in, maar de eerste Google pagina's lijken op dat VIP feestje waar je geen uitnodiging voor hebt ontvangen.
  • Bezoekers verlaten je site zonder te handelen, ook al heb je uren gewerkt aan het verbeteren van de inhoud.
  • Google Analytics bekijken begint nu echt een stress-factor te worden. Je betrokkenheidspercentage gaat richting het vriespunt.
  • Bezoekers prefereren de concurrenten, ook al lever jij betere producten of diensten.
  • Je investeert in online advertenties en je budget vloeit weg, maar het rendeert niet.

Hoe komt het dat jouw online concurrenten je overtreffen? Is jouw site trager? Bieden ze lagere prijzen? Maken ze met regelmaat boeiende inhoud of implementeren ze succesvolle marketingstrategieën? Zonder een goed begrip van jouw markt verspil je tijd en middelen aan ineffectieve oplossingen.

WebResultaat, gegarandeerd meer online resultaat

Laat de investeringen in je website niet verloren gaan! Als je huidige aanpak niet in staat is om een deuk te slaan in je te behalen online resultaat heb je een strategie nodig. Niet zomaar een strategie, maar één die op maat is gemaakt voor jouw succes.

WebResultaat gaat verder dan alleen SEO of content. Het richt zich op alle benodigde disciplines om voor jouw website het gewenste resultaat te behalen:

  1. Analyse & Strategie - we analyseren je website, brengen het gewenste resultaat in kaart, beoordelen het huidige resultaat, onderzoeken de concurrenten en maken een budget-vriendelijke strategie die optimaal het gat dicht tussen het huidige en het gewenste resultaat.
  2. Vernieuwen & optimaliseren - op basis van de opgestelde strategie worden er initiële verbeteringen doorgevoerd, dit kan betrekking hebben op techniek, structuur, inhoud en functionaliteit maar ook op het verkrijgen van meer externe zichtbaarheid.
  3. Monitoren & Groeien - we meten de prestaties, ook die van de concurrenten en voeren waar nodig aanpassingen door om voortdurend te verbeteren.

Waarom WebResultaat?

Jouw succes is ons product. In plaats van een generieke benadering, focussen wij ons op jouw bedrijf, jouw markt en jouw concurrenten en komen zo tot een maatwerkoplossing die gegarandeerd meer succes oplevert.

Heb je je ooit afgevraagd waarom de competitie het beter doet dan jij?  We monitoren niet alleen de performance van jouw website maar houden de concurrenten real-time in de gaten. Doet een concurrent een zet? We zijn er al mee bezig, met strategieën die jouw site meer resultaat gaat opleveren.

We niet een SEO bureau of content creatie collectief, niet iedereen krijgt dezelfde oplossing of aanpak. Het is een project dat is afgestemd op jouw unieke situatie en doelstellingen.

WebResultaat, jouw succes is ons product!

Ook meer resultaat behalen met jouw website?

Geïntrigeerd? Benieuwd hoe WebResultaat jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau kan tillen? Wacht niet. Als je de kloof wilt dichten tussen je huidige en gewenste resultaat, laat dan hieronder je gegevens achter voor een gratis oriëntatiegesprek en ontdek welke verandering we mogelijk kunnen maken.


WebResultaat belangstelling

 

Lees artikel verder

Starten met linkbuilding, praktisch stappenplan

Om in Google vindbaar te worden heb je in de basis 3 dingen nodig:

  1. Een website die technisch goed in elkaar steekt (tip: test je website met GTmetrix)
  2. Content die op zoekwoorden is geoptimaliseerd (zie ook onze SEO tips)
  3. Links van externe websites

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het bouwen van linkjes vanaf externe websites naar jouw website. Denk aan linkjes in blogartikelen die naar jouw website verwijzen, linkjes op startpagina’s, nieuwswebsites en social media.

(meer…)

Lees artikel verder

Screpy

Werken aan jouw WebResultaat vanuit 1 overzichtelijk dashboard.

  • Is mijn site wel snel genoeg?
  • Wat moeten we doen om beter gevonden te worden?
  • Vindt Google ons eigenlijk wel?
  • Zijn er nog steeds klanten die zeggen dat onze site af en toe offline is?

Vragen waar je helemaal niet bezig mee wilt zijn, je hebt het al druk genoeg met je reguliere werkzaamheden.

(meer…)

Lees artikel verder

Nieuw in ProMail: "Automation"

Onze e-mail marketing applicatie WebGenerator ProMail heeft een update ondergaan. ProMail bevatte al functies om e-mail marketing te automatiseren. Zo kun je verschillende soorten autoresponders versturen, of je nieuwsbrief met een RSS-feed automatisch vullen en verzenden met inhoud uit je website. Deze functies zijn nu samengebracht onder één tab met de naam "Automation". Hieronder lichten we de verschillende mogelijkheden nader toe.

(meer…)
Lees artikel verder

Vanaf 21 april 2015 moet je website geschikt zijn voor mobiel

Tenminste, als het aan Google ligt. Want vanaf die datum krijgen mobiele websites voorrang in de mobiele zoekresultaten van Google. Dus als je op je telefoon Google gebruikt, zie je in de zoekresultaten eerst de websites die mobiel goed leesbaar zijn.

Hoe belangrijk is dat voor jouw website?

Meet je bezoekersaantallen op je website met Google Analytics? Dan kun je heel snel zien hoe vaak je website bezocht wordt vanaf een mobiele telefoon. Ga naar Doelgroep > Mobiel > Overzicht, en je ziet direct een onderverdeling naar bezoekers via PC, mobiel en tablet.

(meer…)
Lees artikel verder

15 websites met mooie én gratis stockfoto's

Stockfoto's: we kennen ze allemaal. De kans is groot dat je zelf wel eens een online beeldbank gebruikt om een stockfoto te zoeken voor je website, nieuwsbrief of drukwerk. Maar wist je dat er heel veel beeldbanken zijn waar je gratis stockfoto's kunt downloaden? Zonde om ervoor te betalen als het ook voor niks kan, nietwaar? Bovendien zijn er gratis stockfoto-websites met verrassend mooie en originele foto's. Weer eens wat anders dan de helpdesk-mevrouw-met-koptelefoon of multicultureel-team-in-vergadering... In dit artikel 15 online beeldbanken waar je gratis stockfoto's kunt downloaden.

Gratis stockfoto's
(meer…)
Lees artikel verder

Hoe hoger in Google, hoe beter. Maar hoevéél beter?

Dat een hogere positie in Google je meer website-bezoekers oplevert, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Maar hoeveel meer bezoekers levert een eerste positie op ten opzichte van een tweede, derde of nog lagere positie? Een recent onderzoek van Caphyon, een ontwikkelaar van o.a. zoekmachineoptimalisatie-tools, geeft inzicht in deze doorklik-ratio's. In dit artikel een korte samenvatting (want het rapport zelf telt 56 pagina's). En een paar tips waar je in dit verband misschien wat aan hebt.

Einde Magento Go - Magento Go Alternatief?
(meer…)
Lees artikel verder

E-mailadressen verzamelen via je website: praktijk case

De grootste uitdaging in e-mail marketing is misschien wel: hoe kom je aan e-mailadressen? Bij WebGenerator hebben we daartoe recentwat aanpassingen op onze website gedaan. Die werken redelijk tot heel goed: momenteel krijgen we gemiddeld zo'n 4 aanmeldingen per dag. Op werkdagen wat meer, in het weekend wat minder,  maar dit gemiddelde is wel consistent. Ofwel 120 per maand, 1.440 per jaar. De aanhouder wintIk zet ze in dit artikel op een rijtje, wellicht kun je er je voordeel mee doen.

Einde Magento Go - Magento Go Alternatief?
(meer…)
Lees artikel verder

Hoe ziet jouw menustructuur eruit? Werkt-ie?

Een tijdje geleden speelde ik met het idee om een uitgebreide blog te schrijven over de menustructuur van websites. Ik had het al helemaal in m'n hoofd zitten. How-to, how-not-to, tips, plaatjes, enzovoort... geweldig stukkie zou het worden.

Tot ik op frankwatching.com tegen een artikel aanliep dat al het gras voor m'n voeten wegmaaide.

Je kan een onderwerp altijd anders belichten en er je eigen draai aan geven, maar hier had ik niets meer aan toe te voegen. Aan het einde van deze blog geef ik je de link naar dat artikel. Een must-read, echt.

(meer…)
Lees artikel verder

Mijn favoriete blogs over online marketing

Ik blog me suf, op webgenerator.nl. Het heeft altijd te maken met onze "handel": websites, webshops of e-mail marketing. Maar meestal vooral met de marketing-aspecten daarvan, zoals vindbaarheid, content, conversie, design.

Daarom léés ik me ook suf, op andere blogs. Zo doe ik ideeën op. Soms doe ik een "hertaling": je hoeft niet altijd het wiel uit te vinden. Maar vaker leidt een gedachten-hinkstapsprongetje of een detail tot een nieuw onderwerp.

Ofwel: beetje van Maggi, beetje van mezelf.

Als je af en toe onze blog leest, vind je het misschien leuk om te weten waar de inspiratie vandaan komt. En als je zelf blogt -- of wilt gaan bloggen, maar dat lastig vindt -- dan is het aardig om te lezen hoe je je licht elders kunt opsteken en wat je daarvan kunt leren (aan het eind van deze blog wat meer daarover).

Dus bij deze, in willekeurige volgorde: mijn favoriete blogs over online marketing (en 1 YouTube-kanaal, om precies te zijn).

Mijn favoriete blogs
(meer…)
Lees artikel verder

8 onderwerpregels waardoor je e-mailnieuwsbrief meer wordt gelezen

De onderwerpregel van je e-mailnieuwsbrief is het allereerste wat de lezers van je nieuwsbrief zien. En als die niet goed is, is het misschien ook het laatste wat ze ervan zien… voordat ze op de Delete-knop drukken. Of erger nog: je nieuwsbrief als spam markeren.

Het loont dus de moeite om aandacht aan je onderwerpregel te besteden. In dit artikel zet ik 8 types onderwerpregels op rij die je helpen de openingspercentages van je nieuwsbrief te verhogen

Beste onderwerpregels voor e-mail nieuwsbrieven
(meer…)
Lees artikel verder

Interview met Chelsea Bosters van online marketing blog marketingmed.nl

Onlangs werd ik enthousiast verwelkomd toen ik me aansloot in de Google+ community SEO voor beginners. En wel door Chelsea Bosters, “stichter” van de community. Het leidde tot een gezellige chat over bloggen, bezoekersaantallen, de “business” én zijn website marketingmed.nl, een jonge blog (10 maanden) over social media, online marketing, SEO en WordPress die hij samen met zijn kompaan Mike Nuijs runt. Ik was onder de indruk hoe Chelsea en Mike in korte tijd een blog hebben neergezet met bijna elke dag een kwalitatief artikel, 70+ gastauteurs, rap stijgende bezoekersvolumes en meer social shares dan een paar bekende concurrerende Nederlandse blogs. Helemaal toen Chelsea vertelde dat hij pas 19 jaar is (ik kreeg meteen een dinosaurus-complex).

Chelsea Bosters van MarketingMed.nl

Het leek me leuk om zo’n jonge en enthousiaste online ondernemer te interviewen voor onze eigen blog. Leerzaam ook, voor mezelf en generatie-genoten die de fax nog hebben meegemaakt. Chelsea wilde graag meewerken, dus hier gaat-ie.

(meer…)
Lees artikel verder
1 2 3 14
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross