Makelaars die de kracht van een goede website begrijpen

When the going gets tough, the tough get going. Voor veel makelaars was 2009 geen pretje. Waarom hoeven we u niet uit te leggen. Desondanks — of misschien wel juist daarom — kozen ook dit jaar weer de nodige vastgoedondernemers voor een website met makelaarsmodule van WebGenerator.

Drie daarvan brengen we graag voor het voetlicht: Breemaat Makelaardij uit Bergen op Zoom, Mommersteeg Makelaardij uit Utrecht en ’t Gooi Estate Rentals uit Huizen. Ondernemers die zich weinig aantrekken van “de crisis”… business as usual, sterker nog: beter as usual. Lees verder

Een e-mail nieuwsbrief… dat zouden meer kroegen moeten doen.

Café De Stad is misschien wel de leukste bruine kroeg van Utrecht. En ze versturen ook een érg leuke nieuwsbrief, elke maand, vaste prik, naar zo’n 350 “stadsgasten”. Dat kost niet meer dan een beetje creativiteit, een uurtje schrijfvlijt en paar tientjes per maand. Een ideale manier om contact te houden met de clièntele en de kassa vaker te laten rinkelen.

Een paar handige tips voor cafébazen die in deze tijden van rookverbod en vinger-op-de-knip met behulp van een e-mail nieuwsbrief tóch meer biertjes (wijntjes, borreltjes, frisjes…) willen verkopen:

Lees verder

Call-to-actions: het zijn de kleine dingen die het doen.

Onze website genereert een prettig aantal offerte-aanvragen. Veel van die aanvragen komen binnen via twee speciale formulieren. Heerlijk vindt onze sales manager Martin dat, maar eigenlijk heeft-ie nóg liever dat mensen bellen in plaats van een formulier invullen. Want, zo is zijn ervaring: van iemand die zélf belt maak je sneller een klant.

Met dat in gedachten hebben we nog eens goed naar onze offerte-aanvraagformulieren gekeken. Naast beide formulieren stond een bemoedigende call-to-action om bij vragen vooral gewoon te bellen. Maar we vroegen ons af: kunnen we mensen nog meer prikkelen om de telefoon te pakken? Is die call-to-action wel goed genoeg?

Lees verder

WebGenerator twittert. Tweet tweet.

Een beetje hip webbedrijf blogt. En twittert. Dat eerste doen we graag en veel, en het werpt ook zeker vruchten af. Maar twitteren, dat deden we nog niet. Tot op heden, want zojuist heeft http://twitter.com/webgenerator het levenslicht gezien.

Of het heel interessant wordt om onze tweets te followen, dat kunnen we nog niet voorspellen. Ondergetekende werd eerlijk gezegd al zenuwachtig van de confronterende vraag “What are you doing?”. Tja, euh…goeie vraag. Moet ik daar nu meteen antwoord op geven?

Lees verder

Google navigatie. Je kon er op wachten.

Google introduceert een eigen navigatiesysteem, Google Maps Navigation, dat (gratis!) kan worden gebruikt op telefoons met het besturingssysteem Android. Voorlopig alleen nog verkrijgbaar in Amerika, maar het zal ongetwijfeld ook naar Europa overwaaien. Arme TomTom. En arme TomTom-aandelenbezitters. Want Google geeft het begrip navigatiesysteem echt een heel nieuwe invulling. Zie het filmpje.

Onze eigen webshop: www.sharpmaster.nl

Schaatsen slijpen met de Sharp MasterZoals u misschien weet publiceert zakenblad Bizz elk jaar de MKB Innovatie Top 100. Altijd leuk leesvoer, want de creativiteit van collega-ondernemers is vaak inspirerend.

Dit jaar viel ons oog op de nummer 20 van de lijst, John Oudt van Chatter BV. Hij bedacht en ontwikkelde de Sharp Master, een apparaatje waarmee zowel recreatie- als wedstrijdschaatsers in een handomdraai hun schaatsen kunnen slijpen. Schaatsen slijpen op de traditionele manier vergt de nodige handigheid en tijd, maar met de Sharp Master krijgt iedereen zijn of haar schaatsen binnen enkele minuten voorbeeldig scherp.

Lees verder

Google-interland om keyword “commercieel advies”

Veel klanten van WebGenerator zijn in de hogere regionen van Google terug te vinden. Onder andere door ons zoekmachine-vriendelijke CMS, maar – ere wie ere toekomt – vooral ook de goede en bewuste manier waarop deze opdrachtgevers hun website beheren.

Een mooi voorbeeld vormen CPI Consulting en LeadBuilders, beiden klant én partner van WebGenerator. Allebei staan zij in de Google top 10 op de aantrekkelijke zoekterm “commercieel advies” (wat, vanuit verschillende invalshoeken, ook echt betrekking heeft op hun core business).

We kunnen spreken van een “Google-interland” want CPI is een Belgisch en LeadBuilders een Nederlands bedrijf. Nu we wat olie op het nationalistische vuur hebben gegooid, bent u misschien wel benieuwd naar de stand? Hieronder een onvervalst stukje scorebord-journalistiek:

Positie voor zoekterm “commercieel advies” (21.10.2009)

Google Interland Nederland-België

In Google.nl
In Google.be
LeadBuilders
1
1
CPI Consulting
7
4

Amai… werk aan de winkel voor de commerciële Rode Duivels van CPI! Want op eigen veld een “Ollander” moeten laten voorgaan, dat moet steken. Aan de andere kant: als Belgische dienstverlener op de eerste pagina van Google Nederland terecht komen, verdient natuurlijk wel een eervolle vermelding.

Lees verder

Google’s ondoorgrondelijke wegen

Hoog in Google... maar waarom?Wie deze blog een beetje volgt, weet dat we bij WebGenerator veel aandacht besteden aan zoekmachines en dan met name Google. We zijn er dagelijks mee bezig en dus weten we er (excuus voor de onbescheidenheid) ook veel vanaf. Maar soms laat Google zoekresultaten zien waardoor je denkt dat al je “Google knowhow” net zo goed de prullenbak in kan. Waar je echt geen touw aan vast kan knopen. Waarbij je óf aan jezelf óf aan Google gaat twijfelen. Of allebei.

Lees verder

Afbeeldingen optimaliseren voor Google

Waarschijnlijk kent u de image search functie van Google wel. Altijd handig als u eens een bepaald plaatje nodig heeft voor uw eigen website. Maar het feit dat Google afbeeldingen vertoont biedt ook kansen op het gebied van zoekmachine-optimalisatie. Afbeeldingen kunnen namelijk zorgen voor meer (én relevante) bezoekers op uw website.

Een voorbeeld

Stel dat u op zoek bent naar een nieuwe (of gebruikte) auto en u bent geïnteresseerd in de Dodge Caliber. Als u in Google zoekt op “dodge caliber” krijgt u dit te zien als eerste pagina:

Afbeeldingen optimaliseren voor Google

Lees verder