Wanneer moet ik mijn consument-gerichte e-mail nieuwsbrief versturen?

Zojuist heb ik een uitgebreide blog-post geplaatst over het beste tijdstip om een zakelijke e-mail nieuwsbrief te verzenden. Maar wat als uw nieuwsbrief gericht is op consumenten, en niet op de zakelijke markt? Ook in dat geval levert de eerder genoemde blog-post nuttige informatie, want die is gebaseerd op het uitgangspunt dat uw website-statistieken u kunnen helpen bij het bepalen van een goede dag en tijdstip voor het versturen van uw mailing.

Maar recent las ik in het blad Emerce ook iets wat interessant is in dit verband. Het betrof een interview met de directeur Internet van ING Bank, Jos Verwoerd. Hij zegt o.a. het volgende over de bezoekerstrends van de website MijnING.nl:

“De meeste mensen bankieren op maandagavond, en tijdens de salarispiek, dus de 24ste en 25ste van de maand. Klanten komen dan ook meerdere keren kijken of het er al is. Verder is mei een piekmaand. De laatste piek lag op 1,9 miljoen bezoeken op één dag, maandag 25 mei, de dag van salaris en vakantiegeld.”

Er vanuit gaande dat het een goed idee is om uw email nieuwsbrief te versturen als uw doelgroep ook daadwerkelijk online is, is dat natuurlijk zeer interessante informatie. Doe er uw voordeel mee!

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden?

WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.