Grootste groei e-commerce verwacht in China en Brazilië

De e-commerce sector groeit wereldwijd maar door. Er komen steeds meer webshops, de online verkoop stijgt ieder jaar in veel landen en dus is het interessant om te zien waar op dit moment de meeste potentie ligt. A.T. Kearny deed daar onderzoek naar en concludeerde dat China en Brazilië de grootste groei zullen laten zien.

Webshop groei in ChinaChina is op dit moment al de nummer twee ter wereld als we kijken naar omzet uit webshops. Met ongeveer 18,6 miljard euro hoeft het land enkel de Verenigde Staten nog voor zich te laten. Een groot deel van de webshopomzet komt voort uit de kledingsector; China heeft een enorme doelgroep die geïnteresseerd is in online kleding kopen en dat doen ze dan ook massaal. Daarbij komt dat de infrastructuur de laatste jaren enorm verbeterd is en de regering het steeds aantrekkelijker maakt om te gaan ondernemen. A.T. Kearny verwacht dat de e-commerce omzet de komende vijf jaar met 29 procent zal gaan stijgen.

Webshop groei in BraziliëBrazilië laat zich met een jaaromzet van 8,6 miljard euro ook niet onbetuigd. Die omzet zal de komende vijf jaar stijgen met 12 procent, zo is de verwachting. Brazilianen vinden, in tegenstelling tot Chinezen, kleding een stuk minder belangrijk wat mede zorgt voor het lagere percentage. Wel maakt het land veel goede ontwikkelingen door wat zich ook laat zien in de stijgende uitgaven in webshops.

Rusland staat op een derde plaats. Met een markt van 60 miljoen internetters is de potentie groot, aangezien minder dan een kwart daarvan weleens wat koopt in een webshop. Ook in Rusland is er een verwachting van een 12 procent stijging in de e-commerce sector.

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden?

WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *