Blogadvies voor DickerSchutz Car Import

In een recent artikel boden we onze lezers een gratis blogadvies aan. Dit is één van de adviezen.

Erwin Dicker van DickerSchutz Car Import was de eerste die ons vroeg om een blogadvies. En wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Toen we zijn website bekeken waren we onder de indruk. Ten eerste omdat die er mooi uitziet en duidelijk goed doordacht is. Ten tweede vanwege het onderwerp. DickerSchutz importeert en verkoopt namelijk niet zomaar auto’s maar Amerikaanse pickups. Grote. Stoere. Dikke. Bijna onbehoorlijke. Pickups. Van dittem:

Blogadvies DickerSchutz Car Import

Erwins product heeft alles te maken met emotie en ratio. Emotie, omdat het over auto’s gaat en dan zijn mensen (en als ik zo sexistisch mag zijn: vooral mannen) rare beestjes. Welke aannemer, loodgieter, hovenier of stucadoor wil nou niet zo’n glimmende ronkende Dodge, Cadillac, Ford of Chevrolet met laadbak? Met 6 liter motorinhoud, 400 pk, automatische versnelling en alle gemakken die je na een dag hard timmeren, metselen, schilderen of steigerbouwen – laten we wel wezen – gewoon verdient.

Maar als ondernemer moet je natuurlijk ook zakelijk blijven en als eigenaar van zo’n joekel van een auto zul je soms ook wel wat moeten uitleggen. Wellicht aan een nieuwsgierige klant, en vrijwel zeker aan je ega. Dat vraagt om rationele argumenten om je voertuigkeuze te verantwoorden als een verstandige keuze. Gelukkig zien we op de website van Erwin dat daarin in ruime mate kan worden voorzien.

Blogvoer voldoende dus en we zetten hieronder graag een paar ideeën daarover op een rijtje.

(Nieuwe) modellen

Natuurlijk biedt de site een overzicht van wat er te koop staat, maar de omschrijvingen daarin zijn summier. Naast de specificaties zou een uitgebreider, enthousiast verteld verhaal heerlijk zijn en daar leent een blog zich uitstekend voor. Link ook heen en weer tussen het blogartikel en de meer op “specs” (en conversie) gerichte beschrijving in het aanbodoverzicht.

Nog mooier: maak een filmpje van het model, loop eromheen, vertel het verhaal erbij, ga erin zitten, start de motor, ga eventueel zelfs een stukje de weg op, laat de lezer/kijker de auto beleven. Autoverkopers kunnen babbelen, dat kunnen ze vast ook voor een draaiende camera. Het hoeft geen Jan-de-Bont-productie te zijn, als er maar gevoel in zit. We zagen al wat activiteit op YouTube van DickerSchutz, dus (“recycle your content”) zet die video’s ook binnen je blog in.

Klantverhalen

Interview je tevreden klanten over hun ervaring met hun pickups. Stel er een aardigheidje tegenover en je klanten zullen er graag aan meewerken. Je kunt dit ook uitbesteden, door een professionele tekstschrijver of bijklussende journalist. Professionele tekstschrijvers zijn vandaag de dag niet meer zo duur. Maak bijvoorbeeld een afspraak voor 6 interviews per jaar. Je hebt er dan zelf weinig of geen omkijken meer naar en bent verzekerd van regelmatig verse content van de beste soort: testimonials. Instrueer je verkopers er vaste prik van te maken om klanten om die testimonial te vragen.

Financieel advies

Wat we razend knap vinden aan je website, is dat je allerlei tips en adviezen geeft hoe zo’n grote Amerikaanse pickup (die natuurlijk niet echt een zuinig imago heeft) tegen de laagst mogelijke kosten kan worden gereden. Je hebt het over allerlei belastingvoordelen (zowel voor Nederland als België, omdat je vlak bij de grens gevestigd bent), zuiniger rijden met LPG en biedt slimme lease-producten.

Daar kan je werkelijk oneindig over blijven bloggen als je telkens één specifiek onderwerp per artikel bij de kop neemt. Hoe zit het met de bijtelling? Investeringsaftrek? Grijs kenteken? Importeren in België? Enzovoort, en dat dan voor zowel je Nederlandse als Belgische doelgroep. Link gerelateerde artikelen naar elkaar toe én link natuurlijk her en der ook naar de pagina waar men die brochure met financiële voordelen kan aanvragen.

Samengevat

We zouden nog wel even door kunnen gaan, maar er hebben nog meer lezers om een blogadvies gevraagd ;-) dus we stoppen er hier mee. Maar het moge duidelijk zijn Erwin: laat je webbouwer zo snel mogelijk een blog inbouwen in je website en begin liever vandaag dan morgen nog met bloggen. Succes!

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden?

WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *