

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.


In online marketing zijn bepaalde teksten gebonden aan een maximale lengte. Ga maar na:
... en van je metatag description niet meer dan ca. 150 karakters.
Maar het is wel ontzettend belangrijk dat deze teksten "eruit springen". Je wilt immers dat je tweet gelezen worden én dat er op doorgeklikt wordt. De onderwerpregel van je nieuwsbrief moet ervoor zorgen dat je mailing opvalt in de overvolle inboxen van je nieuwsbrieflezers. En page titles en metatags descriptions worden door Google getoond in haar zoekresultaten, dus als die van jou meer opvallen dan de zoekresultaten eromheen, maak je meer kans op doorkliks naar je website.
(meer…)In Nederland zijn er online een handvol betaalmethoden die het meest gebruikt worden. Bij uitstek de meest populaire is iDeal, dat door veel online shoppers als gemakkelijk en veilig wordt gezien. Toch heeft iDeal voor het eerst terrein verloren ten opzichte van creditcard en acceptgiro betalingen.
Er is onderzoek gedaan onder de betalingen in Nederland die via online shops zijn gedaan. Het onderzoek is uitgevoerd door Currence, een betaalprovider die als schakel fungeert bij die betalingen. Zij kwamen tot de opvallende conclusie dat iDeal terrein heeft moeten inleveren ten opzichte van creditcard en acceptgiro (of achteraf betalen).Op dit moment wordt iDeal gebruikt bij 55% van de online aankopen, in januari was dit nog 59%. Het betekent dus dat de afgelopen maanden een daling te zien is, die kan worden veroorzaakt door meerdere factoren.


Blog je fanatiek en doe je weinig met zoekmachine optimalisatie, dan maak je je weblog met deze simpele 7 tips direct beter vindbaar.
In de archieven van onze blog staat een artikel uit begin 2010 over de mogelijkheden van "afwijkende" lettertypes op internet. Daar vertellen we hoe een bepaald technisch trucje -- het zogehten sIFR-script -- het mogelijk maakt om op je website een andere lettertype te gebruiken dan de eeuwige Arial of Verdana. Toendertijd helemaal waar, maar tegenwoordig is er een mooiere oplossing, namelijk Google Web Fonts.


Adverteren op postcode kennen we natuurlijk uit de direct marketing. Offline is het nog altijd een beproefde marketingtool, voor veel bedrijven blijft het een onderdeel van de marketinginspanningen. Het geeft je de mogelijkheid om 'gericht' te adverteren binnen een bepaald gebied.

De titel zegt eigenlijk alles al; een service van hoog niveau is van groot belang. De loyaliteit van je klanten hangt er mee samen, maar het gaat zelfs nog verder dan dat. Het Amerikaanse bedrijf Clickfox doet jaarlijks onderzoek naar de service van webshops en de gevolgen daarvan, en daar komen resultaten uit die veel organisaties niet zullen voorzien. Daar gaan we!
De afgelopen jaren hebben we veel zien veranderen in het landschap van sociale netwerken. Hyves kwam, Hyves ging weer. Twitter en Facebook kwamen en zijn duidelijk "here to stay". Ook Google heeft verschillende pogingen gedaan, waarvan de laatste -- Google Plus -- nu toch echt voet aan de grond lijkt te krijgen. En zo zien we vele sociale netwerken opkomen waarvan sommigen al snel weer verdwijnen maar anderen ook steeds groter worden. Een goed voorbeeld van laatstgenoemde is Pinterest.
"Hebben mensen nog uitleg nodig over Twitter?" Dat was mijn eerste gedachte toen ik op de site van Rutger Steenbergen door zijn altijd interessante blogartikelen over SEO zat te scrollen en mijn aandacht voortdurend werd afgeleid door de niet missen, knipperende banner over zijn nieuwe e-book. Toch maar even doorgeklikt. Die klik leidde naar een onvervalste e-book sales pagina www.twittersucces.nl in Amerikaanse stijl, compleet met bullet-lijstjes argumentenwaarom je het boek meteen moet kopen, testimonials, een bonus-aanbod én een 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie. Hatseflats! Die Rutger kan wel een wervend tekstje schrijven (niet vreemd, met wortels in de journalistiek), dus voor ik het wist had ik de gevraagde 27 eurootjes gekiept en was ik een e-book rijker.