Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

Subscription Form (#10)

Afbeeldingen optimaliseren voor Google

Waarschijnlijk kent u de image search functie van Google wel. Altijd handig als u eens een bepaald plaatje nodig heeft voor uw eigen website. Maar het feit dat Google afbeeldingen vertoont biedt ook kansen op het gebied van zoekmachine-optimalisatie. Afbeeldingen kunnen namelijk zorgen voor meer (én relevante) bezoekers op uw website.

Een voorbeeld

Stel dat u op zoek bent naar een nieuwe (of gebruikte) auto en u bent geïnteresseerd in de Dodge Caliber. Als u in Google zoekt op "dodge caliber" krijgt u dit te zien als eerste pagina:

Afbeeldingen optimaliseren voor Google

(meer…)

Lees artikel verder

Het grasmatten-zoekmachine-experiment

Grasmatten? Huh?Grasmatten? In een blog van een website-bouwer? Heeft WebGenerator ineens groene vingers gekregen? Of hebben ze ergens een goedkope lading grasmatten op de kop getikt die ze nu via hun blog aan de man willen brengen?

Nee, wij verkopen of leggen geen grasmatten

Onze excuses als u écht op zoek bent naar grasmatten: volg de volgende link en Google helpt u verder: http://www.google.nl/search?q=grasmatten

Deze blogpost is namelijk een experiment. We merken dat onze blogposts het goed doen in de zoekmachines. Vaak zijn ze al binnen een dag, soms zelf binnen enkele uren terug te vinden in Google en vaak nog hoog ook. Wij vroegen ons af: zou dat ook lukken met een -- voor ons totaal branche-vreemde -- term als "grasmatten"? Maandelijks wordt in google.nl bijna 10.000 keer gezocht op "grasmatten" en heel wat grasmatten-leveranciers adverteren met Adwords op de term. Grasmatten is dus een commercieel interessante zoekterm.

(meer…)

Lees artikel verder

Scoren in Google met een "lucky shot"

Scoren in Google met een lucky shotOnze website kreeg in de afgelopen weken veel extra bezoek via Google omdat we in onze blog aandacht besteedden aan de anti-spam wet van 1 oktober. Vandaag, 28 september, mocht we zelfs een dagrecord optekenen. Is dat wat je noemt een lucky Google-shot of toch wel iets meer dan dat?

Not just luck...

"Geluk dwing je af," zegt de trainer van het voetbalteam dat een penalty meekrijgt en daarmee de wedstrijd wint. En daar zit wel wat in. Want het is natuurlijk niet 100% toeval dat we in onze blog ingaan op actuele thema's waarvan we vermoeden dat die onze doelgroep (ondernemers die zich actief met online marketing bezig houden) boeien. Bovendien valt prima na te gaan hoe vaak op bepaalde termen wordt gezocht in Google.

(meer…)

Lees artikel verder

Gratis online foto's bewerken met Pixlr

Foto's en afbeeldingen in websites en e-mail nieuwsbrieven mogen niet te zwaar zijn. Dus moet je een foto vaak wat bijwerken voordat je 'm in je website of e-mail nieuwsbrief plaatst. Verkleinen, beetje bijsnijden, kleuren wellicht een beetje bijstellen, misschien een tekst in het plaatje zetten... enfin, beeldbewerking dus.

Er zijn 1001 programma's waarmee je dat kunt doen, variërend van heel simpel tot professionele programma's als Photoshop. Maar je kunt je foto's en afbeeldingen ook online bewerken, gewoon in je browser, zonder de noodzaak om een beeldbewerkingsprogramma te downloaden en te installeren.

Pixlr is zo'n online oplossing om foto's te bewerken. En wij kunnen alleen maar zeggen: wow. Pixlr is er in twee versies:

Pixlr Express en Pixlr Editor.

(meer…)

Lees artikel verder

Nieuw in WebGenerator ProMail: A/B split-testen.

Onze e-mail marketing applicatie WebGenerator ProMail is uitgebreid met een functie waarvan we zeker weten dat je er heel veel rendement uit gaat halen: split-testen, ook wel A/B-testen genoemd.

Wat is split-testen of A/B-testen?

In de context van WebGenerator ProMail betekent dit, kort samengevat:

  • Je maakt een mailing in twee varianten, vrijwel identiek maar met één verschil. Dat verschil kan zijn:
    • Een andere onderwerpregel.
    • Een andere afzender-identiteit (naam en/of e-mail adres).
    • Een verschil in de inhoud van de nieuwsbrief.

    (meer…)

Lees artikel verder

Nieuwe anti-spam wet 1 oktober: moet u al uw bestaande nieuwsbrief-ontvangers opnieuw om toestemming vragen?

De bovenstaande vraag wordt ons de laatste tijd regelmatig gesteld door klanten die gebruik maken van onze e-mail marketing applicatie WebGenerator ProMail. Dit komt o.a. omdat veel bedrijven op dit moment e-mails versturen waarin zij opnieuw om e-mail permissie vragen en daarbij vermelden dat zij wettelijk verplicht zijn dat te doen. Op zich heel netjes, maar dat is onjuist: wie zich in het verleden al aan de normale permissie-regels hield (die dus voor de zakelijke markt per 1-10-2009 wettelijk verplicht worden) hoeft niet opnieuw om toestemming te vragen.

(meer…)

Lees artikel verder

Tell-a-friend functie en de anti-spam wetgeving

Tell-a-friend functie op website en anti-spam wetgevingEen tell-a-friend functie op een website maakt het makkelijk voor bezoekers om een link naar een specifieke pagina door te sturen naar een relatie. Niks aan de hand zou je zeggen, gewoon een berichtje tussen twee mensen die elkaar kennen. Maar ook zo'n tell-a-friend functie moet voldoen aan bepaalde regels binnen de anti-spam wetgeving.

Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en telecomwaakhond OPTA zien de tell-a-friend functie als een grensgeval tussen persoonlijke en commerciële communicatie en scharen het dus niet direct onder de noemer 'spam'. Maar een tell-a-friend functie moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:

(meer…)

Lees artikel verder

Je hebt webdesign. En je hebt webdesign.

Iedereen die wel eens bij de bouw van een website betrokken is geweest, weet dat het ontwerp van de website het meest tijdrovende onderdeel van het hele project kan zijn. Want over webdesign heeft echt iedereen een mening... tot en met de echtgeno(o)t(e) van de directeur.

Natuurlijk is het design van een website enorm belangrijk en mag en moet er op allerlei manieren kritisch naar gekeken worden. Maar door de subjectiviteit waarmee dat gebeurt (zoveel mensen, zoveel meningen) dreigen veel andere aspecten van de website -- functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid, conversie, inhoud -- vaak onder te sneeuwen.

(meer…)

Lees artikel verder

Geld verdienen en besparen met bloggen. Véél geld.

Het zal u niet verbazen: als internetbureau bedrijven we ook voor onszelf intensief online marketing. Zoekmachine-marketing speelt daarin een belangrijke rol -- misschien wel de belangrijkste. We weten dan ook hoeveel inspanning het vergt om een paar procentjes meer bezoek naar een website te krijgen. Toch hebben we in de afgelopen maanden met een relatief eenvoudig middel bijna 10% meer bezoekers gegenereerd. Hoe? Bloggen, meneer, bloggen.

We laten de cijfers voor zich spreken. Hieronder ziet u in de eerste grafiek het aantal bezoeken aan onze website in augustus: in totaal een kleine 7.000. Direct daaronder het aantal bezoeken dat direct binnenkwam op een van onze blog-pagina's: iets minder dan 700, ofwel bijna 10% van het totaal.

Totaal aantal bezoeken in augustus:

Aantal bezoeken website WebGenerator -- augustus 2009

(meer…)

Lees artikel verder

Discrimineert nieuwe anti-spam wetgeving het MKB?

Anti-spam wetgeving zakelijke markt nadelig voor kleine ondernemer?U heeft er waarschijnlijk al over gelezen: per 1 oktober is zakelijke spam (tot op heden vreemd genoeg nog wettelijk toegestaan) verboden. Vanaf dat moment mag u ook in de business-to-business sfeer alleen nog e-mailings versturen aan:

  • Ontvangers die u daartoe expliciet toestemming hebben gegeven.
  • Ontvangers die aantoonbaar klant bij u zijn.

De kennisportal ZBC.nu heeft daar een interessante visie op: volgens ZBC.nu worden met deze wetgeving MKB-ers gediscrimineerd. We citeren:

(meer…)

Lees artikel verder
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross