Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Webshop nieuws, tips & ontwikkelingen

Ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar razendsnel op. Nederlandse consumenten besteden miljarden online en ons kleine landje telt tienduizenden webwinkels. WebGenerator houdt de vinger aan de pols: in dit gedeelte van onze website publiceren we regelmatig interessante nieuwtjes op webwinkelgebied.
Twitter komt met e-commerce tweets
Er staan spannende dingen te gebeuren bij Twitter. Het sociale netwerk is al een populaire plek voor retailers om zichzelf te profileren, en dat weet Twitter zelf maar al te goed: Het bedrijf zal binnenkort zogeheten e-commerce tweets gaan aanbieden als een nieuw advertentiemiddel. Hoe de advertenties er precies uit gaan komen te zien is […]
Lees verder
Facebook komt met eigen betaalsysteem en mengt zich meer in e-commerce
Facebook werkt aan een eigen betaalsysteem dat mogelijk volgende maand al beschikbaar wordt op het platform. Het bedrijf dat van oorsprong een social netwerk is, begint zich steeds meer te mengen in e-commerce en daar is dit wederom een voorbeeld van. Het betekent niet dat Facebook zal gaan concurreren met webwinkels, maar wel met betaalproviders: […]
Lees verder
CBS over de groei van webwinkels in het eerste halfjaar
Uit recente cijfers van het CBS is gebleken dat afgelopen kwartaal wederom positief was voor Nederlandse webwinkels. Het eerste kwartaal van 2013 liet een groei van 7% zien, het tweede kwartaal van dit jaar was met 11% groei nog een stuk beter. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) geeft aan dat het voorlopige cijfers […]
Lees verder
5 e-commerce elementen die u zou moeten meten
Iedere webshop draait om het resultaat: het aantal orders en daarmee de totale omzet van de website. Om dit te kunnen optimaliseren heeft u gegevens nodig die u kunnen vertellen waar er nog winst te behalen valt, of waar het juist erg goed gaat. Er wordt vaak enkel gekeken naar conversie percentage, aantal bestellingen, gemiddelde […]
Lees verder
Stijging aantal verzonden pakketten via PostNL
Ondanks de stakingen die PostNL in de afgelopen maanden zag, groeide het aantal verzonden pakketten in het afgelopen kwartaal. Door de stevige groei van e-commerce in Nederland zal dit ook blijven doorzetten, zo is de verwachting. Wederom een positief signaal voor webshops in ons land dus. Het aantal verzonden pakketten via PostNL steeg afgelopen kwartaal […]
Lees verder
Knab introduceert als eerste bank mobiel iDeal
Knab (‘bank’ achterstevoren gespeld) heeft als eerste Nederlandse bank een echte mobiele versie van iDeal gelanceerd. De bank biedt per direct klanten de mogelijkheid om iDeal betalingen per mobiel af te handelen.   De enige hobbel is nog dat betalingen boven de 250 euro met een extra beveiliging in de vorm van een reader moeten […]
Lees verder
Nederland in top-5 meest ontwikkelde e-commerce landen
Nederland staat er goed op wat betreft e-commerce. Wanneer gekeken wordt naar het complete plaatje qua ontwikkeling van e-commerce, staat ons land in de top 5. Alleen een aantal grote landen moeten we voorrang verlenen.   Dat is toch wel een bijzonder feit. Door de relatief kleine omvang van ons land en haar populatie, is […]
Lees verder
Komt er een digitaal paspoort voor kopen bij webshops?
Deze week werd door staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid in een brief aan de Tweede Kamer voorgesteld om een digitaal paspoort in te voeren, een zogeheten eID, om te zorgen voor meer veiligheid op internet en bij online aankopen in het bijzonder. Hoe gaat dat er precies uitzien?   De ‘kaart’ zal volledig digitaal […]
Lees verder
Het gebruik van vergelijkingssites onder verschillende doelgroepen
Sinds een aantal jaren zijn vergelijkingssites als Beslist, Kieskeurig en Vergelijk.nl belangrijk voor e-commerce bedrijven. Consumenten gebruiken deze sites om webshops te vergelijken op basis van prijzen en ervaringen van anderen. Nu is er ook onderzoek gedaan naar het precieze gebruik van die sites.   ComScore heeft dit onderzoek recent uitgevoerd. Het bedrijf, dat zich […]
Lees verder
Veel verschillen in iDeal transactiekosten bij webshops
Sinds jaar en dag is iDeal het meest populaire betaalmiddel bij Nederlandse webshops. Dat betekent dat het grootste deel van de online shoppers ook vaak te maken krijgt met transactiekosten: kosten die de webshops rekenen om een iDeal-betaling mogelijk te maken. De online betaalsysteemvergelijker Payrator deed hier onderzoek naar, en het blijkt dat deze kosten […]
Lees verder
Logistiek: belangrijke succesfactor voor webshops
Webshops moeten constant naar bepaalde onderdelen kijken om te kunnen concurreren, en om de klant tevreden te houden. Daarbij wordt er vaak in de eerste plaats gekeken naar het aanbod en de bijbehorende prijzen. Een recent onderzoek geeft echter aan dat de klant ook graag binnen andere gebieden vooruitgang ziet, in logistiek bijvoorbeeld.   Onderzoek PostNL […]
Lees verder
44% van internetters gebruikt tablet
De opkomst van mobiele apparaten is natuurlijk al een tijdje niet meer te negeren. We gebruiken tablets en smartphones steeds meer om websites te bezoeken, maar ook om aankopen te doen bij webshops. Uit een onderzoek van Intomart GfK is nu gebleken dat maar liefst 44% van de internetters in Nederland gebruik maakt van een […]
Lees verder
Linkedin WhatsApp Pinterest
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down