Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Webshop nieuws, tips & ontwikkelingen

Ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar razendsnel op. Nederlandse consumenten besteden miljarden online en ons kleine landje telt tienduizenden webwinkels. WebGenerator houdt de vinger aan de pols: in dit gedeelte van onze website publiceren we regelmatig interessante nieuwtjes op webwinkelgebied.
PostNL wil naar drie dagen bezorgen toe
Als het aan PostNL ligt dan zal het aantal dagen dat er post afgeleverd wordt naar drie toe gaan. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf deze week laten weten. Door uiteenlopende redenen heeft PostNL deze wijziging hoog op de agenda staan, en dat zal gevolgen hebben voor webwinkels. Er is op dit moment een […]
Lees verder
Het communiceren van een vertraagde bezorging
Binnen e-commerce is het een probleem dat geregeld de kop opsteekt. Een bepaalde bestelling heeft om wat voor reden dan ook vertraging opgelopen, en zal later bij de klant aankomen. Het belangrijkste in een dergelijk geval is de communicatie: hoe kun je dat het beste aanpakken? Iedere webshop komt deze gevallen tegen. Of het nu […]
Lees verder
Thuiswinkel gaat reviews mogelijk maken
Thuiswinkel.org gaat het binnenkort mogelijk maken om reviews achter te laten met ervaringen bij haar aangesloten webwinkels. Voor online shoppers een extra manier om inzicht te krijgen in de prestaties van een bepaalde webshop, wat de webshop op haar beurt meer klanten kan opleveren. Het is niet bekend wanneer de nieuwe functie exact wordt uitgerold, […]
Lees verder
Paypal komt met nieuwe geïntegreerde versie voor webshops
Paypal is in ons land niet het meest populaire betaalmiddel. De achterstand ten opzichte van iDeal is behoorlijk maar daar laat Paypal het niet bij zitten, zo lijkt het. Het platform heeft namelijk bekend gemaakt dat er later dit jaar een nieuwe versie wordt gelanceerd, speciaal voor webwinkels. Het moet voor consumenten mogelijk worden om […]
Lees verder
Internationaal online shoppen blijft achter
De Nederlandse Bank (DNB) heeft de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek dat het afgelopen jaar heeft gedaan naar online aankopen over de grens, en daaruit blijkt dat internationaal online shoppen achter blijft. Vooral de redenen die consumenten aandragen zijn daarbij opvallend te noemen. DNB geeft namelijk aan dat mensen vooral zorgen hebben over de […]
Lees verder
In 7 stappen naar een betere e-commerce strategie (deel 2)
Dit artikel is een vervolg op ons laatste blog, waar we een begin hebben gemaakt aan de 7 stappen die naar een betere e-commerce strategie in 2014 kunnen leiden. We gaan snel verder! 3. Feedback = belangrijk Ieder bedrijf weet dat service een belangrijk onderdeel is van zaken doen, maar vooral voor MKB’ers is feedback […]
Lees verder
In 7 stappen naar een betere e-commerce strategie (deel 1)
Nu steeds meer consumenten naar het internet en hun smartphone trekken om aankoopbeslissingen te nemen, verandert de economie wereldwijd van fysieke winkels naar digitale shops. E-commerce groeit, en blijft groeien door de impuls van de enorme toename in mobiel gebruik. Dat betekent dat bedrijven die online actief zijn ook moeten blijven kijken naar hun e-commerce […]
Lees verder
Wereldwijd bezorgnetwerk in de maak
Een groep van 24 postbedrijven van over de hele wereld zijn bezig om een wereldwijd bezorgnetwerk op te zetten. De bedrijven werken samen om een track & trace functie aan te kunnen bieden voor pakketjes die via verschillende landen verzonden worden. PostNL, USPS, Royal Mail, Deutsche Post zijn grote bedrijven die meewerken aan het initiatief, […]
Lees verder
Reclamecode voor social media ingevoerd
Vandaag is er een reclamecode voor social media aangenomen. De regels zullen per 1 januari 2014 worden ingevoerd, wat zal inhouden dat bedrijven vanaf dat moment rekening moeten houden met de code bij het adverteren via social media. Veel bedrijven maken bij marketingcampagnes gebruik van social media kanalen, zoals bijvoorbeeld Facebook, Twitter en LinkedIn. Daarbij […]
Lees verder
Nederlandse webshops richting 10% groei in 2014
Als het aan de voorspellingen van het CBS ligt, gaan de Nederlandse webshops dit gemiddeld 10% groeien. Dat blijkt uit cijfers van die organisatie, die maandelijks bekend worden gemaakt. In oktober was er een groei van 9,5% in e-commerce uitgaven in ons land, ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Op dit moment staat […]
Lees verder
Bijna helft Nederlandse huishoudens heeft een tablet
De opkomst van mobiel internet zal niemand ontgaan zijn. En die trend lijkt voorlopig door te zetten, het kan zelfs niet lang meer duren totdat mobiel gebruik van websites een groter aandeel heeft dan vaste computers en laptops. Uit een recent onderzoek van het CBS blijkt namelijk dat al bijna de helft van de Nederlandse […]
Lees verder
Grote prijsverschillen Nederlandse webwinkels
De Consumentenbond heeft, voor de nieuwe Consumentengids, een onderzoek gedaan naar de prijzen van consumenten electronica in Nederland. Ze hebben daarvoor vele Nederlandse webwinkels onderzocht, en hun bijbehorende prijzen voor bepaalde producten. Daaruit blijkt dat die prijzen erg ver uit elkaar liggen. Onderzoek De Consumentenbond deed onderzoek naar 1800 producten in het electronica segment, producten […]
Lees verder
Linkedin WhatsApp Pinterest
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down