Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Thuiswinkel gaat reviews mogelijk maken

Thuiswinkel.org gaat het binnenkort mogelijk maken om reviews achter te laten met ervaringen bij haar aangesloten webwinkels. Voor online shoppers een extra manier om inzicht te krijgen in de prestaties van een bepaalde webshop, wat de webshop op haar beurt meer klanten kan opleveren.

Het is niet bekend wanneer de nieuwe functie exact wordt uitgerold, maar afgaande op het persbericht van Thuiswinkel zal dit op zeer korte termijn gaan gebeuren. Er valt namelijk te lezen dat Thuiswinkel binnen enkele dagen na aanmelding voor de reviewfunctie, de functie kunnen gaan gebruiken.

Opvallend is daarbij wel dat de reviews geen vast onderdeel worden van het pakket dat Thuiswinkel aan haar leden biedt, maar dat het een extra functionaliteit wordt waar leden dus ook extra voor moeten gaan betalen. Daarnaast zorgt dat ervoor dat het niet bij iedere webshop mogelijk zal zijn om een review achter te laten. Voor bezoekers zou dit wel verwarrend kunnen werken, we zullen moeten afwachten hoe Thuiswinkel dit gaat communiceren wanneer een webshop niet betaalt voor de review-mogelijkheid.

Marketingtool

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat online shoppers veel gebruik maken van reviews voordat er een beslissing wordt genomen over een aankoop. Het betekent dat veel webshops de reviews als marketingtool inzetten, en Thuiswinkel wil dit nu via haar eigen site gaan faciliteren. Het wordt ook mogelijk voor webshops om klanten direct te mailen met de vraag om een review te schrijven – zo kan er snel een betrouwbaar bestand met ervaringen worden opgebouwd.

Voor de technische realisatie werkt Thuiswinkel samen met Kiyoh. Het voordeel ten opzichte van concurrenten moet uiteraard de goede naam van Thuiswinkel zijn, dat het in de afgelopen jaren heeft opgebouwd bij consumenten in heel Nederland.

Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down