Webshop nieuws, tips & ontwikkelingen

Ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar razendsnel op. Nederlandse consumenten besteden miljarden online en ons kleine landje telt tienduizenden webwinkels. WebGenerator houdt de vinger aan de pols: in dit gedeelte van onze website publiceren we regelmatig interessante nieuwtjes op webwinkelgebied.

Conversie van marketingkanalen voor webshops

Conversie van marketingkanalen voor webshops

Als webshop ben je altijd op zoek naar kanalen die meer bezoekers, en vooral ook meer verkopen, kunnen leveren. Deze kanalen verschillen enorm van elkaar; social media heeft een hele andere strategie nodig dan bijvoorbeeld e-mail marketing, terwijl je toch een zelfde doelgroep blijft aanspreken. Vandaar dat het goed is om op basis van resultaat […]

Lees verder

Grote webshops doen proef met bezorging op zondag

Grote webshops doen proef met bezorging op zondag

De komende dagen zal PostNL samen met een paar grote webshops uit ons land een proef gaan doen met het bezorgen van bestellingen op zondag. Coolblue, Bas Groep en Bax-Shop.nl zullen als ‘pioniers’ meedoen aan de test, om te zien of de vraag groot genoeg is en of het qua kosten uit te voeren is. […]

Lees verder

Aantal webshops groeit met 108% in 3 jaar tijd

Aantal webshops groeit met 108% in 3 jaar tijd

Het aantal webshops in ons land blijft maar groeien. Uit een recent onderzoek van ING blijkt dat er in de periode 2010-2013 een stijging is geweest van maar liefst 108%. Volgens het onderzoek van ING, dat bronnen van CBS heeft gebruikt, waren er aan het einde van 2013 in Nederland ruim 20.000 webshops. Provincies Wanneer […]

Lees verder

Facebook winacties zijn verleden tijd, wat nu?

Facebook winacties zijn verleden tijd, wat nu?

Social media is voor veel webshops een populair marketingkanaal. Sites als Twitter, Instagram, Pinterest en Facebook hebben iedere dag weer een enorm aantal bezoekers – en daar zit ook jouw doelgroep tussen. Facebook biedt, zoals ook anderen doen, de mogelijkheid om een pagina aan te maken voor een merk of bedrijf. Dat is een functie […]

Lees verder

Uitschrijfknop in Gmail, wat te doen?

Uitschrijfknop in Gmail, wat te doen?

Een aantal maanden geleden kondigde Google aan dat in haar emaildienst Gmail een knop zou worden toegevoegd die het mogelijk maakt om direct uit te schrijven voor nieuwsbrieven. Voor webshops die bezig zijn met e-mail marketing een nieuwe uitdaging; hoe voorkomen we dat ontvangers dit doen? Deze week zagen we ook in de Nederlandse versie van […]

Lees verder

Google Shopping voegt ratings toe

Google Shopping voegt ratings toe

Webwinkels die met Google Shopping werken kunnen vanaf nu ook beoordelingen toevoegen aan hun productadvertenties. Allereerst alleen in Amerika, maar de rest van de wereld moet snel volgen. Volgens de zoekmachine gigant zorgt er toevoegen van ratings ervoor dat er veel meer mensen klikken op de advertenties, en dat dit voor webshops dus een waardevolle […]

Lees verder

15% online bestellingen afgebroken tijdens betaalproces

15% online bestellingen afgebroken tijdens betaalproces

Een uitdaging voor zowel startende als bestaande webshops is het kiezen van de juiste betaalmethoden. Bezoekers hebben een bepaalde voorkeur en dat betekent dat het betalen een belangrijk onderdeel is van een webshop; klanten kunnen erop afhaken of juist wél een bestelling plaatsen. Uit recente onderzoeken blijkt ook dat een groot deel van de bestellingen […]

Lees verder

Einde van hosted Magento-versie “Magento Go”

Einde van hosted Magento-versie “Magento Go”

eBay trekt de stekker uit de “light” versie van Magento, Magento Go. Magento Go is een SaaS versie van de webshop software, waarvan de gratis Community Edition (CE) en betaalde Enterprise Edition (EE) de grote broers zijn. Magento CE en EE hebben samen een aandeel van ca. 30% in de markt voor ecommerce platforms, waarmee […]

Lees verder

Wereldwijde e-commerce groeit dit jaar met 20%

Wereldwijde e-commerce groeit dit jaar met 20%

De e-commerce markt blijft groeien. Niet alleen in ons land, maar wereldwijd wordt er meer online gekocht – zo blijkt uit een recent onderzoek van eMarketer. Dit jaar zal de totale omzet uit e-commerce aankopen stijgen met (net geen) 20% ten opzichte van vorig jaar. En de voorspellingen geven ook een groei aan. Het onderzoek […]

Lees verder

Verdere groei in betaalde kliks bij Google

Verdere groei in betaalde kliks bij Google

Een blijvende uitdaging voor webwinkels in ons land, maar eigenlijk wereldwijd, is de manier waarop er bezoekers naar de site worden gehaald. Een goed scenario zou zijn dat deze bezoekers allemaal vanuit ‘gratis’ kanalen komen, zoals organisch zoekverkeer en social media (waarbij we de tijd die hierin wordt gestoken even achterwege laten). Maar dat is […]

Lees verder