Facebook winacties zijn verleden tijd, wat nu?

Facebook winacties zijn verleden tijd, wat nu?

Social media is voor veel webshops een populair marketingkanaal. Sites als Twitter, Instagram, Pinterest en Facebook hebben iedere dag weer een enorm aantal bezoekers – en daar zit ook jouw doelgroep tussen. Facebook biedt, zoals ook anderen doen, de mogelijkheid om een pagina aan te maken voor een merk of bedrijf. Dat is een functie die door veel webshops dan ook wordt ingezet. En om deze pagina’s te laten groeien worden dikwijls winacties opgezet: like onze pagina en win! Helaas (?) zijn dit soort acties binnenkort verleden tijd.

Het vraagteken achter helaas staat daar omdat veel gebruikers van Facebook hebben geklaagd over dit soort acties. Doordat veel van hun vrienden volop mee doen met deze acties, wordt hun eigen timeline ondergesneeuwd met pagina vermeldingen die ze zelf niet interessant vinden. Facebook heeft nu besloten dat bedrijven tot november de tijd krijgen om deze acties op te schorten, en vanaf dat moment zijn ze verleden tijd.

Wat nu?
Heb je als webshop een Facebook pagina en waren de winacties een voorname bron van likes? Dan wordt het tijd om na te gaan denken over andere manieren om deze mensen aan je te binden. Dat begint allemaal met nadenken over goede content; door Facebook gebruikers in contact te laten komen met content die ze leuk vinden (al dan niet via een advertentie) krijg je likes die veel meer waard zijn – deze gebruikers vinden jouw webshop namelijk écht leuk, niet alleen omdat ze iets kunnen winnen.
Neem dus de tijd om goede content te schrijven en dingen te delen die jouw gebruikers interessant vinden, op die manier kun je jouw pagina organisch laten groeien en zal je veel meer waarde halen uit sociale netwerken.

Terug naar overzicht