Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Webshop nieuws, tips & ontwikkelingen

Ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar razendsnel op. Nederlandse consumenten besteden miljarden online en ons kleine landje telt tienduizenden webwinkels. WebGenerator houdt de vinger aan de pols: in dit gedeelte van onze website publiceren we regelmatig interessante nieuwtjes op webwinkelgebied.
Goede (e-commerce) voornemens voor 2013
Met het aanbreken van het nieuwe jaar staat de e-commerce markt weer voor verse uitdagingen: nog verder groeien, de klant beter bedienen, noem het maar op. Om webwinkels in Nederland te stimuleren ook dit jaar weer te verbeteren, hebben we een aantal goede e-commerce voornemens op een rijtje gezet.   Investeer in je bezoeker Zonder […]
Lees verder
E-commerce omzet naar 10% van de retailmarkt in 2016
Dat de e-commerce markt de afgelopen jaren een enorme groei heeft doorgemaakt mag geen verrassing heten. Wereldwijd zien we de omzet van webwinkels toenemen, en dat zal in de toekomst zo blijven. Uit recent onderzoek is gebleken dat er verwacht wordt dat e-commerce in 2016 zo’n 10% van de totale retailmarkt zal vertegenwoordigen.   Dat […]
Lees verder
Drie peilers voor social media in en rond je webshop
Social media is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een enorm waardevol kanaal voor veel ondernemingen. Ook binnen e-commerce wordt er veel gebruik gemaakt van de sociale netwerken, om meer bereik te creëren binnen de doelgroep. Ga je een webwinkel beginnen of heb je al een volwaardig bedrijf staan, het is goed om een aantal peilers […]
Lees verder
Praktische informatie webshop is noodzakelijk
E-commerce blijft groeien in Nederland, maar daarbij wordt ook de consument steeds kritischer. De bezoeker stelt eisen aan een webwinkel en wil de juiste informatie snel terug kunnen vinden voordat er een bestelling geplaatst wordt. Het is dus noodzakelijk dat praktische informatie duidelijk is, en snel vindbaar!   Er zijn bepaalde onderdelen van een webshop […]
Lees verder
Hoe kun je de gemiddelde orderwaarde in je webshop verhogen?
Binnen een e-commerce organisatie draait het uiteindelijk om de orders; het aantal, maar ook zeker de gemiddelde waarde. Om tot een optimale omzet te kunnen komen zal de gemiddelde orderwaarde van een webwinkel omhoog moeten, hoe krijg je dat voor elkaar?   Er zijn veel mogelijkheden om de waarde van een bestelling omhoog te krijgen. […]
Lees verder
E-commerce laat grootste groei in twee jaar tijd zien
Het CBS maakt deze week bekend dat de webwinkels in Nederland in oktober de grootste groei in twee jaar tijd hebben laten zien. De shops hebben samen een groei van maar liefst 19% meer omzet genoteerd in oktober, ten opzichte van oktober in vorig jaar.   Ondank de zwakke economische omstandigheden is het toch wel […]
Lees verder
Drukte in e-commerce: hoe blijf je de concurrentie voor?
Met de enorme groei binnen e-commerce ondervinden de meeste spelers ook een toename in concurrentie. Door de concurrentie voor te blijven kun je de klant voor je winnen, maar hoe doe je dat precies? Hieronder een aantal tips die jouw webshop een voorsprong kunnen geven.   Het zal allereerst zaak zijn om goed te luisteren […]
Lees verder
Zijn productteksten een marketingtool of wil je informeren?
Het uitgangspunt van een webwinkel is de bezoeker te ontvangen op de website, deze te leiden naar het juiste product binnen het assortiment, en om te vormen naar een betalende klant. Er zijn vele manieren om dit te doen, een voorbeeld daarvan is via de productteksten. Gebruik je deze webshopteksten als marketingtool of om de […]
Lees verder
Facebook advertenties: het is nu mogelijk om de ROI te meten
De opkomst van social media heeft nogal invloed gehad op e-commerce, zowel op het gebied van transparantie als van bereik. Webwinkels zetten social media in om de doelgroep te bereiken, ook via advertenties bijvoorbeeld. Het advertentieplatform van Facebook is nu wederom verbeterd, met de mogelijkheid om de ROI te meten.   Er was nogal wat […]
Lees verder
E-commerce en de feestdagen: een geslaagde combinatie
December is traditiegetrouw een belangrijke maand voor e-commerce bedrijven in Nederland. De feestdagen, zowel Sinterklaas als Kerst, zorgen ervoor dat veel online shoppers op zoek gaan naar een cadeau – een toename in online bestellingen is het gevolg. Hoe kun je een webwinkel het beste voorbereiden op de aankomende feestdagen?   Het begint allemaal met […]
Lees verder
Onderzoek naar logistiek in e-commerce; webshops blijven zich ontwikkelen
Voor het derde opeenvolgende jaar heeft DeliveryMatch onderzoek gedaan naar de logistieke ontwikkelingen binnen e-commerce in Nederland, om een goed beeld te geven van de bewegingen op dat vlak. Er komen aan aantal interessante resultaten aan het licht. Hoe staan de Nederlandse webwinkels er logistiek gezien voor?   Opvallend is bijvoorbeeld de vergelijking met e-commerce […]
Lees verder
De betrouwbaarheid van een webwinkel wordt vooral op prijs gebaseerd
Met de groei van e-commerce in Nederland zien we het landschap sterk veranderen. Het aantal webwinkels groeit maar door en dat betekent dat er ook shops tussenzitten van mindere kwaliteit. Ook de bezoeker heeft daar moeite mee en beoordeelt een ‘nieuwe’ webshop op verschillende onderdelen, maar vooral op prijs.   Wanneer een gemiddelde bezoeker een […]
Lees verder
1 7 8 9
Linkedin WhatsApp Pinterest
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down