Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Hoe kun je de gemiddelde orderwaarde in je webshop verhogen?

Hogere orderwaarde in webwinkelBinnen een e-commerce organisatie draait het uiteindelijk om de orders; het aantal, maar ook zeker de gemiddelde waarde. Om tot een optimale omzet te kunnen komen zal de gemiddelde orderwaarde van een webwinkel omhoog moeten, hoe krijg je dat voor elkaar?
 
Er zijn veel mogelijkheden om de waarde van een bestelling omhoog te krijgen. Een aantal daarvan zijn eigenlijk bij iedere webshop te integreren, vandaar dat we hieronder 3 tips willen vermelden die door iedereen ingezet kunnen worden.
 

Zet relevante producten in

Eén van de makkelijkste manieren om klanten naar een grotere bestelling te leiden; het aanbieden van relevante producten naast of onder een product dat door de bezoeker wordt bekeken.
 
Vooral als de relevante producten een aanvulling zijn op het product dat de klant koopt, is de kans groot dat hij deze mee zal bestellen. Deze optie is door e-commerce organisaties simpel te integreren.
 

Bundels aanbieden

Nog een stap verder dan de relevante producten; het aanbieden van bundels! Door een aantal producten te bundelen die goed bij elkaar passen (of elkaar aanvullen) en deze tegen een ‘bundelkorting’ aan te bieden, kun je de orderwaarde verhogen. Ook voor de klant is dit interessant, de aankoop zal completer zijn dan wanneer het een los product zou zijn, en de korting maakt het nog aantrekkelijker.
 

Verstuur orders gratis

Een andere mogelijkheid om klanten grotere bestellingen te laten doen; bied de mogelijkheid tot gratis verzending vanaf een bepaald bedrag. Als voorbeeld kunnen we Bol.com nemen, die nu vanaf een orderbedrag van €20 gratis verstuurd. De gemiddelde orderwaarde zal voor deze maatregel waarschijnlijk onder de €20 hebben gelegen.
 
Klanten zullen door dit aanbod eerder overgaan tot een grotere bestelling zodat ze kunnen besparen op de verzendkosten. Ook dit is een aanpassing die voor veel organisaties gemakkelijk te doen is, en veel zal opbrengen.
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down