Goede (e-commerce) voornemens voor 2013

Goede (e-commerce) voornemens voor 2013
Webshopvoornemens voor 2013Met het aanbreken van het nieuwe jaar staat de e-commerce markt weer voor verse uitdagingen: nog verder groeien, de klant beter bedienen, noem het maar op. Om webwinkels in Nederland te stimuleren ook dit jaar weer te verbeteren, hebben we een aantal goede e-commerce voornemens op een rijtje gezet.
 

Investeer in je bezoeker

Zonder je bezoekers ben je niets. Het is dan ook ieder jaar weer een goed voornemen om te investeren in de mensen die je wilt bereiken. Zorg ervoor dat de webwinkel ervaring er eentje is om niet te vergeten, dat zal ook een positieve invloed hebben op de omzet.
 

Content nog belangrijker

Met de recente aanpassingen in Google’s algoritme is content belangrijker dan ooit. Het zal in 2013 dan ook een plek bovenaan je lijstje moeten krijgen om unieke content te produceren, en bestaande content te verbeteren.
 

Verzenden & bezorgen

Een grote ergernis bij klanten van webshops: pakketjes worden niet op tijd verstuurd (zonder dat daar melding over wordt gemaakt) en de mogelijkheden van bezorging zijn beperkt – kijk hierbij ook eens kritisch naar jouw webshop. Ook de verzendkosten zullen een ontwikkeling blijven doormaken; klanten raken er steeds meer aan gewend niet meer voor verzending hoeven te betalen.
 

Homepage verbeteren

De homepage van een webshop blijft de pagina waar de meeste bezoekers voor het eerst kennismaken met het aanbod, de uitstraling en de mogelijkheden van de webshop. Het is dus zinvol om daar dit jaar meer tijd in te investeren; zorg dat de homepage volledig is, dat er geen spelfouten op staan, dat er een wisselend aanbod is van banners en nieuwe producten – zo kun je de bezoeker blijven verrassen en zullen herhaalaankopen zich ook vaker laten zien.
 
Zomaar wat goede voornemens om de e-commerce markt ook dit jaar weer te verbeteren, en door te groeien naar wederom een recordomzet!
Terug naar overzicht