Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

Subscription Form (#10)

Checklist: is uw CMS zoekmachine-vriendelijk? De basics.

Een website die niet gevonden wordt in de zoekmachines heeft geen bestaansrecht. Dat klinkt kort door de bocht, maar laten we wel wezen: een onvindbare website is hetzelfde als een optreden voor een lege zaal. Geen bezoekers, geen leads, geen verkoop, zo simpel is het.

Als u uw website met een content management systeem (CMS) onderhoudt, is er een aantal basale criteria waaraan dat CMS gewoonweg moet voldoen met betrekking tot zoekmachine-vriendelijkheid. Ik heb het niet over "rocket science", maar een aantal must-have CMS-functies zonder welke u zich bij voorbaat op een achterstand zet als het gaat om de vindbaarheid van uw website.

(meer…)

Lees artikel verder

Websitebouwers willen af van Internet Explorer 6

Internet Explorer 6 werd in 2001 door Microsoft geïntroduceerd en was toen een prima browser. Maar velen (vooral websitebouwers) vinden dat het nu lang genoeg geduurd heeft. Recent heeft een groep Amerikaanse websitebouwers daarom een website gelanceerd met de alleszeggende naam IE6 No More. Op die site wordt een script aangeboden dat op websites kan worden geplaatst en dat bezoekers met Internet Explorer 6 adviseert te upgraden naar een hogere IE-versie ofeen andere browser:

Websitebouwers willen af van IE6

(meer…)

Lees artikel verder

Yippie! Op pagina 1 van Google op de zoekterm "CMS"

Sinds kort vindt u WebGenerator op de eerste pagina van Google terug als u zoekt op de term "CMS". En dat is best een prestatie. In feite zijn we op dit moment zelfs de enige CMS-leverancier van Nederland die dat voor elkaar krijgt. Want buiten WebGenerator staan er op die pagina:

  • 3 Wikipedia-pagina's
  • 1 website van het grote advocatenkantoor CMS Derks Star Busmann
  • 1 grote portalwebsite over open source CMS-systemen
  • 1 Amerikaanse overheidswebsite voor medische zorg (cms.org)
  • 1 site over het Compact Muon Solenoid (inderdaad: CMS) experiment
  • en 2 CMS-vergelijkingswebsites

(meer…)

Lees artikel verder

Wanneer moet ik mijn consument-gerichte e-mail nieuwsbrief versturen?

Zojuist heb ik een uitgebreide blog-post geplaatst over het beste tijdstip om een zakelijke e-mail nieuwsbrief te verzenden. Maar wat als uw nieuwsbrief gericht is op consumenten, en niet op de zakelijke markt? Ook in dat geval levert de eerder genoemde blog-post nuttige informatie, want die is gebaseerd op het uitgangspunt dat uw website-statistieken u kunnen helpen bij het bepalen van een goede dag en tijdstip voor het versturen van uw mailing.

Maar recent las ik in het blad Emerce ook iets wat interessant is in dit verband. Het betrof een interview met de directeur Internet van ING Bank, Jos Verwoerd. Hij zegt o.a. het volgende over de bezoekerstrends van de website MijnING.nl:

"De meeste mensen bankieren op maandagavond, en tijdens de salarispiek, dus de 24ste en 25ste van de maand. Klanten komen dan ook meerdere keren kijken of het er al is. Verder is mei een piekmaand. De laatste piek lag op 1,9 miljoen bezoeken op één dag, maandag 25 mei, de dag van salaris en vakantiegeld."

Er vanuit gaande dat het een goed idee is om uw email nieuwsbrief te versturen als uw doelgroep ook daadwerkelijk online is, is dat natuurlijk zeer interessante informatie. Doe er uw voordeel mee!

Lees artikel verder

Wanneer moet ik mijn B-to-B email nieuwsbrief versturen?

Een nieuwsbrief maken is één ding, maar wanneer kunt u het beste een zakelijke (dus business-to-business) email nieuwsbrief versturen? Met andere woorden: op welke dagen en tijden maakt ude meeste kans dat je ontvangers achter de computer zitten, online zijn én in de stemming omuw nieuwsbrief te lezen? Er zijn wel vuistregels voor verzenddagen en -tijdstippen van nieuwsbrieven, maar WebGenerator is er eens wat dieper ingedoken. De (voorzichtige) conclusies:

  • Juni, juli en augustus zijn (zoals te verwachten) niet de beste maanden, maar er zijn ook aanwijsbaar maanden die juist wél goed zijn om een nieuwsbrief te versturen.
  • Dinsdag is de beste dag om een nieuwsbrief te versturen.
  • Het beste tijdstip om een zakelijke nieuwsbrief te versturen is tussen 13:00 en 15:00 uur.

Zoals gezegd, het zijn voorzichtige conclusies, want we baseren ons op cijfers die niet voor elk bedrijf hetzelfde hoeven te zijn. U kunt echter op basis van uw eigen website-statistieken ook vrij makkelijk zelf zo'n onderzoekje uitvoeren. Lees even verder voor de details...

(meer…)

Lees artikel verder

Au! Kwart miljoen euro boete voor spammer.

Straf voor spammerWie niet luisteren wil, moet maar voelen. Dat moet de OPTA gedacht hebben toen ze een boete van € 250.000 oplegde aan Serinco Benelux, een hardnekkige spammer die in 2005 al een keer een waarschuwing had gekregen voor het overtreden van het spamverbod.Het boefje was inmiddelsgoed voorzo'n 21 miljoen spam-mails, maar verwacht mag worden dat het daar nu wel bij blijft. Te meer omdat elke dag dat hij doorgaat met het versturen van spam, hem 5.000 euro kost, met een maximum van 100.000 euro.

Gelukkig spamt u natuurlijk niet, want u werkt met een professionele e-mail marketing applicatie waarin aanmeldingen maar vooral ook afmeldingen correct worden geregistreerd. Zodat u iemand die zich afmeldt, niet per ongeluk tóch nog een e-mail stuurt. Wat zegt u? Nog niet? Kijk dan eens hier.

Lees artikel verder

Flash website maken of HTML website maken?

Flash website maken? Reconsider...
Vandaag had ik een ondernemer aan de telefoon die vrij recent een nieuwe website had laten maken door een reclamebureau. Die website zag er prima uit: fris, duidelijk en door het gebruik van Flash zaten er mooie dynamische effecten in.

Het probleem was echter dat de website helemáál in Flash was gebouwd. Daardoor was het voor het door de ondernemer ingeschakelde zoekmachinemarketing-bureau vrijwel onmogelijk om zoekmachine-optimalisatie en Adwords* toe te passen. Het was dan ook het zoekmachinemarketing-bureau dat de ondernemer adviseerde eens contact met WebGenerator op te nemen.

(meer…)

Lees artikel verder
1 12 13 14
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross