Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Webshop nieuws, tips & ontwikkelingen

Ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar razendsnel op. Nederlandse consumenten besteden miljarden online en ons kleine landje telt tienduizenden webwinkels. WebGenerator houdt de vinger aan de pols: in dit gedeelte van onze website publiceren we regelmatig interessante nieuwtjes op webwinkelgebied.
Zeven key performance indicators (KPI's) voor webshops
KPI’s (key performance indicators) zijn de doelen waar een e-commerce bedrijf naartoe wil groeien: het is verstandig om voor iedere webshop dergelijke KPI’s op te stellen, zo kan er via duidelijke cijfers naar een bepaald doel toe worden gewerkt. Maar welke KPI’s zijn van belang?   Om daar een antwoord op te geven hebben we […]
Lees verder
Universeel herroepingsformulier voor webshops vanaf medio 2014
Vanaf volgend jaar wordt het voor webwinkels verplicht om een herroepingsformulier te verstrekken dat door Thuiswinkel.org is opgesteld – dit zogeheten ‘Europese modelformulier’ moet het retourneren van bestellingen gemakkelijk maken voor consumenten, voor webshops moet de richtlijn voor duidelijkheid gaan zorgen. De wijziging zal medio 2014 ingaan, als onderdeel van de Richtlijn Consumentenrechten, een nieuw […]
Lees verder
Het belang van video voor webshop
De afgelopen jaren heeft online video enorm aan populariteit gewonnen. Met de opkomst van platformen als YouTube heeft video een belangrijke plek ingenomen qua content, ook binnen in webshops. Om het belang binnen e-commerce nog eens te onderstrepen, heeft Invodo de belangrijkste feiten verzameld in een infographic.   In de visualisatie van die feiten is […]
Lees verder
Webshops: meer bezoek via tablets dan smartphones
Voor het eerst in de historie van e-commerce hebben tablets de smartphone ingehaald, wanneer het aankomt op hoeveelheden bezoekers. Het tekent de opmars van die apparaten, waarmee de e-commerce markt alleen nog maar meer te maken zal gaan krijgen.   Adobe heeft onderzoek gedaan naar de huidige situatie, waarin mobiel gebruik bij webshops een grotere […]
Lees verder
Aanpassingen e-commerce: van iDeal naar Sepa
Er zal dit jaar het nodige gaan veranderen in het betaalverkeer in webshops. Banken zijn volop aan het migreren vanaf iDeal naar een variant van iDeal die is aangepast aan Sepa, dat Europees betaalverkeer makkelijker maakt. Er zullen daarom ook technische wijzigingen moeten worden doorgevoerd bij online shops: in het ergste geval lopen de online […]
Lees verder
Thuiswinkel.org wil mobiel iDeal zo snel mogelijk zien
Nu er binnen e-commerce een duidelijke opmars van mobiel gebruik te zien is, is het hoog tijd voor een mobiele variant van iDeal. Zo vindt in ieder geval Thuiswinkel.org, de belangenorganisatie voor webwinkeliers in ons land.   Banken laten het afweten Thuiswinkel vraagt al jaren om de mobiele variant van de meest popualire betaalmethode in […]
Lees verder
WebGenerator en SEOshop Nederland gaan samenwerkingsovereenkomst aan
WebGenerator is een samenwerking aangegaan met SEOshop Nederland als gecertificeerd implementatiepartner. Hiermee biedt WebGenerator vanaf nu naast Magento ook het populaire en krachtige SEOshop-platform aan als e-commerce oplossing.   Laagdrempeliger alternatief voor Magento De reden voor WebGenerator om naast Magento om te zien naar een tweede e-commerce tool, is het feit dat Magento weliswaar een […]
Lees verder
Duitse e-commerce groeit - moeten Nederlandse shops de grens over?
Dat e-commerce een groeiende markt is mag geen verrassing meer heten. Ondanks de economische crisis blijft deze markt zich in ons land ontwikkelen. Maar we zijn niet de enige, ook de rest van Europa is stevig aan het groeien; Duitsland bijvoorbeeld maakt een stevige ontwikkeling door, moeten onze shops de grens over om daarvan te […]
Lees verder
Google Shopping niet langer gratis voor webwinkeliers
Het is voor webwinkeliers per direct niet meer mogelijk om gratis gebruik te maken van Google Shopping. De service van Google, waar consumenten producten kunnen vinden en vergelijken, wordt een advertentiekanaal waar webshops hun producten kunnen etaleren.   Hoe populair de productzoekmachine van Google precies is binnen Nederland valt niet te zeggen, maar feit is […]
Lees verder
PostNL onderzoekt wat klanten van webshops willen
Met de toename in het aantal webwinkels in Nederland, nemen ook de eisen die klanten stellen toe: zij verwachten steeds meer van de online shops, maar wat willen deze klanten precies? PostNL deed er onderzoek naar en kwam tot een aantal mooie inzichten op basis van de resultaten.   In opdracht van PostNL heeft Intomarkt […]
Lees verder
De homepage van je webshop inrichten voor de eerste kennismaking
Als online shop verwelkom je iedere dag weer nieuwe bezoekers. Een groot gedeelte daarvan is nieuw, het is voor hen de eerste kennismaking met de website. Dat betekent dat je daaraan de nodige aandacht moet besteden: het draait immers allemaal om die eerste indruk! Daarbij is vooral de homepage belangrijk – een hoog percentage (gemiddeld […]
Lees verder
Afgelopen jaar een kwart meer iDeal betalingen
In 2012 is het aantal betalingen dat online met iDeal uitgevoerd is, wederom flink toegenomen. Afgelopen jaar steeg het aantal iDeal transacties met 24,9% ten opzichte van 2011. Er werd 117,2 miljoen keer van iDeal gebruik gemaakt om een betaling te doen, wat zorgde voor een record transactievolume van 8,8 miljard euro.   De toename […]
Lees verder
Linkedin WhatsApp Pinterest
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down