Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Thuiswinkel.org wil mobiel iDeal zo snel mogelijk zien

Nu er binnen e-commerce een duidelijke opmars van mobiel gebruik te zien is, is het hoog tijd voor een mobiele variant van iDeal. Zo vindt in ieder geval Thuiswinkel.org, de belangenorganisatie voor webwinkeliers in ons land.
 

Banken laten het afweten

Thuiswinkel vraagt al jaren om de mobiele variant van de meest popualire betaalmethode in ons land, maar de banken laten het nog altijd afweten. Deze week heeft de organisatie opnieuw de aandacht gevraagd voor een oplossing. ‘Wat ons betreft had mobiel iDeal er gisteren moeten zijn’, aldus voorzitter Ed Nijpels.
 

Mobiel betalen via iDeal belangrijk voor webshops

Tijdens het Online Betaal Congres publiceert Thuiswinkel traditiegetrouw een document met daarin een aantal aanbevelingen om het webwinkelen in Nederland te stimuleren. Mobiel iDeal is daarbij een belangrijk punt, dat ze graag zo snel mogelijk geïntroduceerd zouden willen zien. Helaas is dat nog niet gelopen zoals Thuiswinkel het zou willen zien.
 

Hoe het ervoor staat

De huidige status is onduidelijk. Rabobank is bezig met de ontwikkeling en deed al een aantal tests met Bol.com, daarna is het stil geworden en over een introductie wordt niet meer gepraat. Bij ABN Amro lijkt dit simpelweg geen thema. ING is de enige bank waarvan gebruikers op dit moment iDeal kunnen gebruiken zonder reader, dus het afrekenen via mobiel is daar wel mogelijk tot op zekere hoogte.
 

Implementatie

Dat mobiel iDeal gaat komen is wel duidelijk, zo geeft Thuiswinkel aan. Wanneer blijft echter een vraag waar geen antwoord op komt. ‘Nog wel is per bank onduidelijk wanneer kopers op hun mobiel of tablet van iDeal gebruik kunnen gaan maken. Ook verschilt de implementatie en daarmee mogelijk het gebruiksgemak per bank. Een gecoördineerde aanpak is noodzakelijk om het publiek in één keer goed voor te lichten.’
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down