Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Webshop nieuws, tips & ontwikkelingen

Ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar razendsnel op. Nederlandse consumenten besteden miljarden online en ons kleine landje telt tienduizenden webwinkels. WebGenerator houdt de vinger aan de pols: in dit gedeelte van onze website publiceren we regelmatig interessante nieuwtjes op webwinkelgebied.
Vooral nieuwe webshops in voeding en kleding
Het is geen nieuws dat er in ons land een groei is in het aantal webwinkels, en ook in de omzet die de online winkels genereren. Voor iedereen die met plannen rondloopt om een webshop te starten, of een bestaande shop uit te breiden, is het wel interessant om te zien wat de groeimarkten zijn. […]
Lees verder
Ook minder zoekdata voor Adwords gebruikers
Google wijzigde de data die in Analytics verscheen ingrijpend een aantal maanden geleden. Zo werden de zoekwoorden waarop bezoekers de site binnenkwamen niet meer getoond, in plaats daarvan kwam er in het statistieken programma ‘Not provided’ te staan. Nu lijkt dat ook binnen Adwords te worden doorgevoerd. Voor webwinkels die zich bezighouden met zoekmachine optimalisatie […]
Lees verder
Versoepelde cookiewet is ingediend
Afgelopen week is door Minister Kamp van Economische Zaken een wetsvoorstel ingediend voor de versoepeling van de cookiewet die in Nederland van kracht is. Sinds de invoering ervan is er veel kritiek op de wet, die nu dus aangepast lijkt te gaan worden. De belangrijkste wijziging in de wet betreft het gebruik van cookies voor […]
Lees verder
Groei van 8,5% voor e-commerce in Nederland
Deze week is de jaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor weer gepubliceerd. Het onderzoek naar de staat van e-commerce in Nederland wordt uitgevoerd door branche organisatie Thuiswinkel.org, en laat zien dat de groei in e-commerce in ons land doorzet. In 2013 heeft de online omzet een groei doorgemaakt van 8,5% ten opzichte van 2012. Dat is net […]
Lees verder
Uitdaging voor e-mail marketing ligt in aantal kliks
Afgelopen week is de jaarlijkse E-mail Benchmark gepubliceerd, een onderzoek naar de stand van zaken binnen e-mail marketing. Daaruit blijkt dat e-mail marketing voor bedrijven in Nederland dit jaar belangrijker wordt, maar er liggen ook flink wat uitdagingen.  Uit de resultaten blijkt dat er in Nederland meer e-mail geopend worden, ten opzichte van het vorige […]
Lees verder
Google gaat klantbeoordelingen toevoegen aan zoekresultaten
Google gaat wederom een aanpassing doen in haar zoekmachine die van invloed is op hoe e-commerce bedrijvennaar voren komen. Ze zijn namelijk van start gegaan met het testen van klantbeoordelingen binnen de zoekresultaten, zodat bezoekers nog meer informatie krijgen zonder dat ze hiervoor hoeven door te klikken. Test De test is uitgerold in de Verenigde […]
Lees verder
Infographic: inzicht in consumentengedrag
Het bedrijf Vouchercloud heeft het online gedrag van de gemiddelde consument op internet in kaart gebracht, en dat op een infographic weergegeven. Het levert interessante punten op, die voor iedere e-commerce organisatie waardevol kunnen zijn. De infographic heet 'Consumentenpsychologie & de ecommerce-checkout' en legt daarmee dus gelijk de link tussen het gedrag van consumenten en […]
Lees verder
Een kijkje in de Duitse e-commerce keuken
Webwinkeliers die op zoek zijn naar uitbreiding over de grens, kijken vaak naar België en Duitsland. Zijn onze zuiderburen interessant omdat de stap qua taal makkelijk gemaakt kan worden, in Duitsland is het publiek dan weer veel groter dan in ons eigen land. Maar hoe staat het daar met e-commerce? Er kwamen deze maand interessante […]
Lees verder
Google Shopping maakt advertentieplatform openbaar
Google Shopping is er natuurlijk al een tijdje. De producten van webwinkels die bij de zoekresultaten worden weergegeven wanneer iemand een relevant zoekwoord invult, is al langer te gebruiken in Nederland. Maar na de gratis testperiode werd het platform besloten, dat is nu anders. Er was een periode dat Google Shopping gratis was voor iedereen […]
Lees verder
Hoge verwachtingen e-commerce in 2014 voor België
Voor Nederlandse webwinkels die denken aan uitbreiden naar onze zuiderburen, lijkt dit jaar uitermate geschikt te zijn. Er zijn veel positieve cijfers te melden voor de e-commerce prestaties in België, en de groei lijkt alleen maar door te gaan zetten. In vergelijking met het jaar ervoor nam de omzet in 2013 met 18,4% toe tot […]
Lees verder
Meer online oriëntatie en offline aankopen
Er wordt door meer mensen online georiënteerd om daarna offline een aankoop te doen, dan andersom. Dat is de conclusie van een onderzoek dat ABN Amro deed onder haar klanten. Een opvallende uitkomst, aangezien veel retailers juist denken dat mensen in hun winkels komen kijken om dan online het product daadwerkelijk te kopen. Volgens het […]
Lees verder
Nederland in voorhoede mobiele e-commerce
Ons land had een aantal jaren geleden nog een flinke achterstand wat betreft mobiel e-commerce in Europa, maar dat hebben we ondertussen goedgemaakt. Op dit moment zit Nederland zelfs in de voorhoede als er gekeken wordt naar het aantal aankopen via een mobiel apparaat, zo bleek uit uitspraken van Forrester Research. ‘Als je kijkt naar […]
Lees verder
Linkedin WhatsApp Pinterest
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down