8 basics voor zoekmachine optimalisatie
09.04.2013 | searchenginewatch.com

Het is belangrijk om de basis van zoekmachine optimalisatie (SEO) goed in orde te hebben op uw website of webwinkel. SEO zorgt ervoor dat u goed gevonden wordt in de organische resultaten van Google, wat uiteraard weer zorgt voor gratis bezoekers. Maar waar kijkt Google naar? Wat kunt u aanpassen om beter gevonden te worden? Via onderstaande link zijn er 8 basics te vinden om SEO in orde te maken.

3 dingen die een slechte invloed hebben op een landingspagina
04.04.2013 | kissmetrics.com

Landingspagina’s lijken best veel op mensen – dat komt waarschijnlijk omdat ze door mensen gebouwd en geschreven worden. Net als mensen hebben landingspagina’s daarom soms trekjes die bezoekers afstoten, en dus een negatieve invloed hebben op het resultaat.

Het is vaak lastig om te zien wat er precies misgaat, en waarom het resultaat van een dergelijke pagina achterblijft. Daarom 3 dingen die een slechte invloed hebben op de werking van een landingspagina.

Responsive webdesign begint met het lettertype
01.04.2013 | Wired.co.uk

Met de snelle veranderingen in webdesign kijken veel bedrijven naar de leesbaarheid van hun website door middel van responsive design: de sites nemen automatisch een optimaal formaat aan op basis van het apparaat van de gebruiker, zoals een tablet of smartphone. Wanneer er enkel naar de grafische elementen wordt gekeken, mist er een belangrijk onderdeel: het lettertype. Voor een geoptimaliseerde leesbaarheid is lettertype een onmisbaar kenmerk binnen responsive webdesign.

Facebook gaat hashtags integreren
27.03.2013 | hubspot.com

Het lijkt erop dat het meest bekende kenmerk van Twitter, de hashtag, binnenkort ook op Facebook zal worden toegevoegd. Het klikbare ‘onderwerp’ dat kan worden neergezet om een tweet te voorzien van een keyword, staat voor een integratie op Facebook.

Vooral voor marketeers die veel met social media doen zal dit goed nieuws zijn: wanneer de hashtag een universele tool wordt, is het makkelijker om boodschappen via verschillende netwerken te verspreiden.

Pinterest lanceert analytics voor bedrijven
22.03.2013 | hubspot.com

Als sociaal netwerk heeft Pinterest een enorme groep actieve gebruikers, waaronder een flink aantal bedrijven. De site is een uitstekende manier om een merk op te bouwen door middel van beeld. Om die bedrijven beter te kunnen bedienen, heeft Pinterest een analytics tool gelanceerd.

Een gratis tool voor bedrijven om zoveel mogelijk traffic uit Pinterest te halen, klinkt als een niet te missen kans toch? Ook wanneer je nog niet actief bent is dit een tool die ervoor kan zorgen dat je simpel in kunt stappen.

15 tests om e-mail marketing te verbeteren
08.04.2013 | clickz.com

Conversie verhogen is niet alleen belangrijk wanneer het gaat om een website. Ook binnen e-mail marketing telt het resultaat: hoeveel mensen hebben de mail geopend of gelezen, wie hebben er doorgeklikt en zijn er conversies geweest zoals sales? Om dat resultaat goed in de gaten te houden zijn er verschillende tests die in te zetten zijn. Hieronder kunt u 15 tests vinden die voor iedere e-mail marketing campagne zijn te gebruiken om de conversie te verhogen!

5 e-mail marketing voorbeelden om van te leren
03.04.2013 | business2community.com

Wanneer je bezig bent met e-mail marketing is creativiteit belangrijk: zonder een creatieve ingeving worden de e-mails die eruit gaan al snel meer van hetzelfde. Vandaar dat het goed is om af en toe inspiratie op te doen aan de hand van mooie e-mail marketing voorbeelden.

Daar denken ze bij B2C hetzelfde over. Zij hebben 5 voorbeelden op een rijtje gezet van e-mail marketing inspanningen waar we van kunnen leren, en inspiratie in kunnen vinden.

Het veranderende gezicht van webdesign
29.03.2013 | Dynamicbusiness.com.au

Wanneer het al een paar jaar geleden is dat uw website een nieuw webdesign heeft gekregen, is de kans groot dat deze sterk verouderd is. Webdesign heeft, net als andere vormen van ontwerp, verschillende trends en ontwikkelingen die zorgen voor de nodige veranderingen. Het nieuwe gezicht van webdesign is enorm anders dan een paar jaar geleden: de focus gaat steeds meer naar mobiel, drukke ontwerpen worden ingeruild voor minimaal design, en nog veel meer.

11 manieren om de bedanktpagina te optimaliseren
26.03.2013 | GetElastic.com

De ‘bedanktpagina’, de pagina waar bezoekers van een webshop uitkomen na het plaatsen van een bestelling, vormen de optimale kans voor extra conversies. Zo kun je er daar voor zorgen dat de klant vaker zal terugkomen voor een bestelling, of de aankoop zal delen via social media.

Via onderstaande link kun je 11 manieren zien om deze pagina te optimaliseren, zodat je kunt toewerken naar ‘microconversies’; je maakt gebruik van de aankoop van een klant om nog meer waarde te creëren!

10 infographics om van te leren
21.03.2013 | kissmetrics.com

Infographics hebben de laatste jaren aan populariteit gewonnen. De reden daarvoor lijkt simpelweg te zijn dat er veel data in een gemakkelijk leesbaar format wordt gegoten. Maak dat af met een aantrekkelijk ontwerp en een infographic is klaar om viral te gaan.

Maar je kunt er ook gewoon veel van leren. Kissmetrics verzamelde 10 infograhics waar je waardevolle informatie uit kunt halen. Zowel voor webdesigners als marketeers en iedereen daar tussenin.

Webdesign om conversie te verhogen
05.04.2013 | searchenginepeople.com

Webdesign draait niet om het winnen van prijzen of om het gebruik van de meeste kleuren: het ontwerpen van een website moet voor resultaat zorgen. Het gaat om de ervaring die de bezoeker heeft wanneer deze op de website terecht komt. Wanneer u een bedrijfswebsite heeft moet deze resultaat opleveren, bijvoorbeeld een lead of een verkoop. Webdesign moet daarom bijdragen aan het verhogen van de conversie, 5 tips om dat te doen zijn te lezen via onderstaande link.

Zeven webdesign fouten die je moet voorkomen
02.04.2013 | specialtyfabricsreview.com

Beslissen dat u een goede website wilt hebben voor uw organisatie is het gemakkelijke deel, bijna ieder bedrijf is tegenwoordig online zichtbaar. De uitdaging ligt bij het ontwerpen van een website die voor conversies zorgt; de bezoeker legt een bepaald pad af om dan te converteren via bijvoorbeeld een aankoop of het invullen van een contactformulier. Een goed webdesign is daarbij essentieel. Via onderstaande link zijn er zeven fouten op een rij gezet die moeten worden voorkomen op weg naar een succesvolle website.

E-mail marketing voor beginners
28.03.2013 | businessnewsdaily.com

E-mail marketing is een tool die al sinds jaar en dag wordt ingezet door online marketeers. De online variant op direct marketing is sinds de introductie van het internet succesvol, en wordt dagelijks gebruikt om de doelgroep te informeren en om te verkopen. Op het huidige web is e-mail marketing veranderd: bezoekers worden kritischer en willen enkel relevante informatie zien. Om toch succesvol te starten met e-mail marketing is het verstandig om je goed in te lezen: e-mail marketing voor beginners.

In 2014 meer mobiel internet dan via desktop?
25.03.2013 | microsoft.com

Een infographic op Microsoft.com over mobiel internet, laat nog maar eens zien hoe belangrijk dit al is en nog gaat worden. Volgens de huidige data moet al in 2014 (!) mobiel internet groter worden dan internet via een desktop.

Dat betekent dus dat iedere website of webshop voor die tijd klaar moet zijn voor mobiel gebruik, of je loopt veel bezoekers en/of klanten mis. De volledige infographic kun je vinden via onderstaande link!

De voor- en nadelen van responsive webdesign
20.03.2013 | business2community.com

Responsive webdesign haalt het (tech)nieuws bijna iedere dag. De grote ontwikkeling op het gebied van webdesign, die het mogelijk maakt om een website automatisch te schalen op basis van het apparaat van de bezoeker (laptop, tablet, mobiel etc), krijgt dit jaar enorm veel aandacht. Waar komt al die aandacht vandaan? Is het echt de toekomst of meer een hype? B2C heeft de voor- en nadelen van responsive webdesign voor je op een rijtje gezet.