Gaat responsive webdesign ons allemaal redden?
30.04.2013 | tnooz.com

De nieuwe ‘slimme’ mobiele apparaten hebben bedrijven enorm veel nieuwe mogelijkheden gegeven maar ook veel vragen. Zo is er het vraagstuk van responsive webdesign: een website die automatisch schaalt op basis van welk apparaat er wordt gebruikt – zoals een smartphone, tablet of laptop. Velen juichen de ontwikkeling toe en zien responsive als de toekomst van webdesign, anderen zijn erg skeptisch. Gaat responsive webdesign ons allemaal redden?

Is je e-mail onderwerp verleidelijk… of zorgt het voor afwijzing?
25.04.2013 | marketingprofs.com

E-mail marketing zorgt binnen iedere organisatie voor een uitdaging. Met het veranderende landschap van apparaten wijzigt de manier waarop we berichten lezen, en ook de lezer zelf wordt steeds kritischer. De eerste drempel is het onderwerp van een e-mail nieuwsbrief; is deze verleidelijk of zorgt hij voor afwijzing? Er is een dunne lijn tussen een creatief onderwerp, en eentje die niet vertelt wat er daadwerkelijk in het bericht staat. Wanneer je die lijn overgaat neem je de lezer in de maling en die pikt dat niet. Kijk dus nog eens met een kritisch oog naar dat onderwerp!

Infographic: hoe mobiel het internet verandert
22.04.2013 | kissmetrics.com

Dat mobiel een steeds duidelijkere rol krijgt op het huidige web staat wel vast. Maar hoever gaat de invloed van mobiel eigenlijk? Kissmetrics zette verschillende data in een inforgraphic om dat te illustreren: hoe mobiel het internet verandert.

Daar is bijvoorbeeld te zien dat in 2012 al meer dan 20% van het totale traffic op internet van een mobiel apparaat afkomstig was, een enorme verschuiving dus.

4 e-commerce onderdelen die je moet meten
17.04.2013 | practicalecommerce.com

De meest succesvolle e-commerce sites meten elk onderdeel van de webshop om tot de beste resultaten te komen. Vanaf de buitenkant is dit moeilijk te zien, maar er wordt constante optimalisatie gedaan om de webshop te verbeteren. Voor iedere webshop maken bepaalde onderdelen het verschil die (dagelijks) gemeten moeten worden om zo de e-commerce site te kunnen verbeteren. Via onderstaande link zijn 4 van die onderdelen op een rijtje gezet, die noodzakelijk zijn om in de gaten te houden.

Beter mobiel internet met responsive webdesign
12.04.2013 | venturebeat.com

Tot kortgeleden was het voor webdesigners een stuk gemakkelijker: er waren twee schermresoluties die door de meeste mensen gebruikt werden. het ontwerpen van websites werd dan ook daarop gebaseerd. Dat is compleet verandert door de komst van mobiele apparaten: ieder scherm is anders en er worden erg veel verschillende resoluties gebruikt. Om het mobiele internet nog beter te maken wordt er responsive webdesign ingezet, waarbij een website zich vormt naar de afmetingen van een bepaald scherm. Welke fouten moeten we daarbij zien te voorkomen?

‘Plat’ webdesign een nieuwe trend?
29.04.2013 | usabilla.com

Eens in de zoveel tijd sluipt er een nieuwe trend binnen in de wereld van webdesign. Terwijl iedereen het heeft over mobiel of responsive, maakt ‘plat’ webdesign een opmars. De designs zijn strak, met veel witruimte, en 2 dimensionaal. Een trend die door zal zetten of een hype? Het voordeel van een plat design is dat het enorm veel duidelijkheid biedt voor de bezoeker, en zonder elementen als gradients en 3d afbeeldingen is de snelheid en het gebruikersgemak een stuk hoger.

E-mail marketing voor mobiel optimaliseren
24.04.2013 | businessinsider.com

Met de enorme verschuiving binnen adverteren en de manier waarop consumenten media tot zich nemen, is het fijn om te weten dat e-mail marketing nog altijd een vertrouwd kanaal is om klanten te bereiken. Ondanks dat het kanaal niet veel veranderd is, is de manier waarop we e-mail lezen dat wel. Met de opkomst van mobiele apparaten als tablets en smartphones worden e-mails op een geheel nieuwe manier gelezen. Hierop moet de e-mail marketing dan ook worden afgestemd, lees verder voor 7 tips hoe dit te optimaliseren!

Social buttons voor meer kliks vanuit e-mail
19.04.2013 | bizreport.com

Het integreren van social media buttons binnen e-mail nieuwsbrieven wordt meer en meer belangrijk. Uit onderzoek van Get Response is zelfs gebleken dat e-mail marketing inspanningen waar social media knoppen aanwezig zijn, meer kliks krijgen dan degene zonder.

De mogelijkheid om bepaalde delen van een nieuwsbrief te delen via social media spreekt de ontvanger aan, zo is gebleken. Er worden veel kliks op gegenereerd wat uiteraard zorgt voor een beter resultaat binnen e-mail marketing.

Webdesign trends: waar gaan we naartoe?
16.04.2013 | developer-tech.com

Afgelopen jaar was het jaar waarin veel verschillende tablets en smartphones uitkwamen, en webdesign zich vooral ging richten op die mobiele apparaten. Ook mobiel e-commerce kreeg definitief voet aan de grond en lijkt zich de komende jaren volop te gaan ontwikkelen. Wanneer we kijken naar webdesign trends heeft ook mobiel daar dit jaar een belangrijke rol, met ontwikkelingen als responsive webdesign. Maar waar gaan we precies naartoe als we het hebben over webdesign?

Data: hoe content wordt verspreid via social media
11.04.2013 | businessinsider.com

Social media draait om content: het delen van allerlei soorten content zorgt voor de dagelijkse stroom aan berichten die door de verschillende kanalen heengaat. Voor bedrijven die actief zijn binnen social media is het interessant om te zien hoe deze content zich precies verspreidt.

Er wordt daarbij een onderscheid gemaakt tussen verwachte en onverwachte ‘events’, die allebei een eigen gedrag vertonen wanneer het aankomt op de weg die content aflegt. Via de link hieronder wordt daar dieper op ingegaan, ook door middel van een infographic.

Infographic: de staat van social media
26.04.2013 | b2bmarketing.net

De afgelopen jaren hebben de social media kanalen een belangrijke positie ingenomen in het medialandschap. Zowel prive als zakelijk wordt er veel gebruik van gemaakt en is het een onderdeel van ons leven geworden. Maar hoe staat social media er in 2013 precies voor?

Via onderstaande link kun je een infographic zien dit dit uiteenzet. Daarop zien we bijvoorbeeld dat Twitter nog steeds het meest populaire platform is, meer dan Facebook dus nog steeds.

Social media marketing voor MKB’ers
23.04.2013 | eweek.com

MKB’ers hebben veel succes met social media, en door dit als marketingkanaal in te zetten komen ze in contact met prospects en leads. Meer dan dan de helft van het MKB in Amerika zag afgelopen kwartaal als succesvol, en daar heeft social media marketing aan bijgedragen.

Bedrijven in dit segment zetten social media in op een persoonlijke en creatieve manier, om klanten te bereiken en zelf ook meer te leren over het gebruik van deze kanalen. Social media lijkt dus meer en meer een essenteel onderdeel voor het MKB te worden.

E-mail marketing voor je laten werken
18.04.2013 | business-standard.com

Internetgebruikers zijn tegenwoordig zo ervaren dat ze e-mails gemakkelijk kunnen selecteren op waardevol en niet waardevol. Dat heeft e-mail marketing moeilijker gemaakt – het blijft echter een van de meest kosteneffectieve marketing activiteiten die je kunt doen. Wel is het enorm belangrijk geworden om relevant te zijn binnen e-mail marketing: door de juiste boodschappen aan de juiste (selectie van) de doelgroep te versturen kun je er veel waarde uit halen. Zeker vergeleken met andere marketing mogelijkheden blijft e-mail marketing erg aantrekkelijk qua kosten/baten.

10 tips om bezoekers van je website te laten houden
15.04.2013 | kissmetrics.com

Meer dan ooit is een goede relatie onderhouden met de bezoekers van je website belangrijk: het ruime aanbod zorgt ervoor dat overstappen geen probleem is, en door de opkomst van social media is het ook nog eens zo dat een negatieve ervaring gemakkelijk bij de massa terecht kan komen.

Om zeker te zijn dat bezoekers loyaal zijn en blijven, is het opbouwen van vertrouwen essentieel. Hoe zorg je ervoor dat klanten van je website gaan houden? Kissmetrics zette 10 tips op een rijtje.

LinkedIn staat nu toe om bedrijven te ’taggen’ in berichten
10.04.2013 | hubspot.com

LinkedIn heeft de afgelopen maanden de nodige wijzigingen doorgevoerd die van invloed zijn op uw social media beleid. De nieuwste toevoeging is dat ook zeker: LinkedIn staat nu (in testmodus, maar steeds meer gebruikers zien het) toe om bedrijven en persoon te ’taggen’ in een bericht, zoals we dat op Facebook al gewend zijn.

Het voordeel daarvan is, is dat u nu gemakkelijker kunt bijhouden wie er op LinkedIn over u praat. Ook reageren op dat soort berichten kan nu dus sneller. De nieuwe feature zal snel voor iedereen beschikbaar zijn.