Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Social media netwerken: wat betekenen ze voor merken?

16/09/2013

Het '1 kant op communiceren', van bedrijven naar consumenten, heeft de langste tijd gehad. Het internet heeft ons in staat gesteld om nu 2 kanten op te communiceren: niet alleen van bedrijven naar consumenten, maar ook andersom. Vooral social media netwerken hebben hieraan bijgedragen.

Deze interactieve platformen hebben een stem aan de klant gegeven, en zij weten exact wat ze willen. Consumenten kunnen nu zeggen wat ze willen en tegen wie ze willen - dat kan een bedreiging zijn voor bedrijven, maar zeker ook een kans wanneer social media op een juiste manier wordt ingezet.

Meer op Pitch

De kansen van content marketing in e-mail

13/09/2013

E-mail marketing was een van de eerste kanalen die werden gebruikt door bedrijven om websites te promoten, en producten onder de aandacht te brengen. Door de jaren heen zijn de ontvangers steeds kritischer geworden: ze weten wat ze wel en niet willen zien.

Een goed voorbeeld daarvan is de ontvanger die niet zit te wachten op vele 'koop nu!' e-mails per week. Daar komt de waarde van content marketing tevoorschijn: door de juiste content te delen kun je een ontvanger aan je hechten, het verkopen van producten komt dan vanzelf - hoe pak je dit aan?

Lees hier verder

LinkedIn als beginpunt voor b2b marketing

12/09/2013

LinkedIn is al sinds een aantal jaren een vast onderdeel van het social media landschap. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Wat daarbij opvalt is het platform dikwijls over het hoofd wordt gezien wanneer het gaat om marketing inspanningen.

Zeker voor bedrijven die veel met andere bedrijven zaken doen, kan LinkedIn het beginpunt zijn voor social media marketing. Door het zakelijke karakter van het netwerk, is het uitstekend geschikt voor b2b marketing. Doordat LinkedIn nogal gesloten overkomt, staat het vaak onderaan het lijstje van kanalen. Maar dat hoeft zeker niet!

E-mail marketing, de beste vriend van kleinere bedrijven

11/09/2013

Met alle snelle ontwikkelingen binnen social media marketing, en de hype die daar omheen hangt - vergeten bedrijven uit het MKB segment soms dat e-mail marketing nog altijd erg waardevol is. In de meeste gevallen brengt dit kanaal zelfs veel meer sales binnen.

Een recent onderzoek (via onderstaande link) heeft bijvoorbeeld aan het licht gebracht dat de gemiddelde conversie van e-mail marketing rond de 7% ligt voor retailers, terwijl dat binnen social media rond de 1% ligt. Dat zijn cijfers die aantonen dat e-mail marketing nog steeds de beste vriend is van kleine(re) bedrijven.

Verder lezen

Webdesign elementen die bedrijven over het hoofd zien

10/09/2013

Bedrijven die op zoek gaan naar een nieuw ontwerp voor hun website, hebben veelal een juiste begeleiding nodig. Er zijn veel elementen die webdesigners wel in acht nemen, maar die bedrijven over het hoofd zien. Zo is het een goed uitgangspunt om de website niet als een online brochure te zien.

Daarnaast moet je een website vergelijken met een huis. Een huis heeft maar een voordeur, vanaf daar kun je iedere kamer in het huis bereiken. Het is dus van belang dat de homepage een duidelijke navigatie heeft, waar vandaan alle pagina's bereikt kunnen worden.

Do's en don'ts van social media marketing

09/09/2013

Met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren binnen social media, zien we dat zowel grote- als kleine bedrijven actief zijn op netwerken als Twitter en Facebook. Ze kunnen daarmee beter dan ooit hun doelgroep bereiken. Helaas is er ook een donkere kant aan dit verhaal.

Wanneer social media verkeerd wordt ingezet, bijvoorbeeld door het agressief inzetten van sales berichten - kan dat leiden tot boze klanten, een teruglopende verkoop of een beschadigd merk. Het is daarom goed om op de hoogte te zijn van de zogeheten do's en don'ts van social media marketing.

Video in e-mail marketing, een aantal tips!

06/09/2013

Wanneer we kijken naar online marketing, is video een middel dat volop wordt ingezet. Binnen e-mail marketing is dat een heel ander verhaal. Video in een e-mail plaatsen? Ja, de nieuwsbrief verrijken met video is iets dat nog weinig gebeurt, maar dat erg waardevol kan zijn.

Zowel bestaande video's plaatsen in e-mail boodschappen - of zelf video's opnemen om deze te verspreiden via e-mail - het is een versterking van e-mail als marketingkanaal, Via onderstaande link een aantal tips om daar snel mee aan de slag te gaan!

Lees gehele artikel

De 7 P's van social media marketing

05/09/2013

Social media is een krachtig kanaal om de merkbekendheid te vergroten, het zorgt voor een organische groei van uw website - ook op de lange termijn. Het ontwikkelen van de waarde van een merk staat voor veel bedrijven hoog op de lijst, social media kan daar aan bijdragen.

Het opbouwen van een merk zorgt voor loyaliteit van klanten, en zeker in deze tijden is dat hard nodig. Wanneer de basis van een merk goed is, is het tijd om door te gaan groeien. Social media marketing kan daar een  belangrijke rol in spelen. Net als in reguliere marketing spreken we bij de social media variant in P's, die samen de strategie invullen.

Verder lezen op Forbes

10 e-mail marketing tips voor 2014

04/09/2013

Het aantal gebruikers van e-mail groeit nog altijd door. Ook dit jaar gaan weer meer mensen gebruik maken van dit kanaal, zowel zakelijk als prive. Als marketingkanaal is het dan ook een niet te missen middel om een doelgroep te bereiken.

Om ook in 2014 succesvol te zijn met e-mail marketing, is er via onderstaande link een overzicht gemaakt met 10 tips waarmee u een duidelijke strategie kunt samenstellen. Het begint bijvoorbeeld bij de planning, en de beste tijdstippen om te versturen - hoe gaat u e-mail marketing inzetten in 2014?

10 online marketing statistieken van afgelopen week

03/09/2013

Wanneer u als bedrijf online actief bent - om leads te verzamelen, producten te verkopen of iets anders dat gebaseerd is op conversie - ontkomt u er niet aan om online marketing in te zetten om bezoekers naar de site te krijgen. In dat vakgebied volgen de ontwikkeling elkaar snel op.

We kijken even naar een aantal interessante statistieken die afgelopen week bekend zijn gemaakt, en die bedrijven kunnen helpen om online marketing beter in te zetten. Allereerst is er nieuws omtrnet Google Adwords: de gemiddelde prijs per klik is met 53% gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Meer op econsultancy

E-mail marketing en de aankomende feestdagen

02/09/2013

E-commerce bedrijven, maar ook andere bedrijven die online een product of service aan de man willen brengen, starten promotionele activiteiten al vroeg om de periode van de aankomende feestdagen zo lang mogelijk te rekken. E-mail marketing speelt daarin een belangrijke rol.

Maar het draait niet alleen maar om vroeg zijn: bedrijven kunnen de concurrentie ook voorblijven door het maken van een sterk plan, welke punctueel wordt uitgevoerd en daarmee de klant op het juiste moment bereikt met een relevante boodschap. E-mail marketing tijdens de feestdagen gaat in eerste instantie om de goede voorbereiding.

Webdesign als eerste stap naar meer business

30/08/2013

Zowel de economische omstandigheden als de sterk toegenomen concurrentie vraaagt steeds meer van bedrijven die online aanwezig zijn. Er moet goed worden nagedacht over de positie die je inneemt, en de uitstraling naar buiten toe - hoe ziet de doelgroep uw website?

Wat dat betreft speelt webdesign een grote rol. In de afgelopen pakweg 20 jaar is internet aan extreme verandering onderhevig geweest. Het ontwerp van een website en ook de technische werking ervan, zijn belangrijke elementen wanneer het aankomt op het genereren van leads of verkopen via uw website.

Klik hier voor gehele artikel
magnifiercross