10 tips voor ieder webdesign project
11.06.2013 | venturebeat.com

Het (re)designen van de website van uw bedrijf is een groot project, waar veel verschillende taken moeten worden uitgevoerd door (meestal) verschillende mensen. Je moet beslissingen nemen die van invloed zijn op het merk, waardoor webdesign van essentieel belang is.

Deze projecten kunnen in de regel beter worden uitgevoerd, door de planning, communicatie en uitvoering beter op elkaar af te stemmen. Via onderstaande links 10 tips die voor ieder webdesign project kunnen worden ingezet.

Social media marketing succesvol inzetten
06.06.2013 | searchenginejournal.com

Social media blijft zich stevig ontwikkelen. Het heeft invloed op de manier waarop we communiceren en het heeft invloed op de manier waarop we denken over merken, waardoor het voor bedrijven van belang is om van dit kanaal gebruik te maken.

Het is dan ook moeilijk om de waarde van social media marketing te ontkennen, zeker wanneer het goed wordt gedaan. Dat is dan ook direct het moeilijke punt, hoe doe je dat goed? Via onderstaande link kun je daar meer over lezen!

Video: Hoe social media SEO aan het veranderen is
03.06.2013 | searchenginejournal.com

Social media is de afgelopen jare enorm gegroeid en heeft steeds meer invloed gekregen op hoe we online zaken doen. Ook op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO) is er veel veranderd door de opkomst van social media.

Via onderstaande link heeft SEJ een video gemaakt op de Social Media Marketing Conference, om een indruk te geven van de invloed van social media op SEO.

5 bouwstenen van succesvol webdesign
29.05.2013 | searchenginewatch.com

Om succesvol te zijn in het huidige online landschap, is het niet meer voldoende om een redelijke website te hebben. Er zijn tegenwoordig een aantal factoren waarmee je rekening moet houden om een succesvolle website te lanceren.

Zo zijn er zoekmachine optimalisatie (SEO) standaarden waarmee rekening moet worden gehouden, en ook de trends in modern design wat betreft navigatie spelen een belangrijke rol. Welke 5 bouwstenen kunnen worden gebruikt om webdesign optimaal in te zetten?

E-mail marketing: terug naar de basis
24.05.2013 | clickz.com

Een belangrijke factor in het succes van e-mail marketing is de mogelijkheid om alles te kunnen meten. Het is de basis van e-mail marketing, iets dat we niet moeten onderschatten en/of vergeten. Nu de eerste helft van het jaar ten einde gaat lopen, is het goed om eens terug naar die basis te gaan.

Heeft e-mail marketing campagnes lopen? Dan is het goed om dit moment te gebruiken om te evalueren wat er het eerste half jaar goed en niet goed is gegaan, en daarvan te leren om het de rest van het jaar nog beter te doen!

13 (simpele) tips voor beter webdesign
10.06.2013 | cio.com

Het uiterlijk van een website – denk aan de kleuren, lettertypes, afbeelding die wel of niet gebruikt worden – kan het verschil maken tussen een succesvolle website en een tegenvallend resultaat. Wil je zeker weten dat een bezoeker op de website blijft wanneer hij er is aangekomen?

Dan is het belangrijk om het webdesign in orde te maken, en te blijven verbeteren. Dat begint met de basis: een 13-tal simpele tips op het gebied van webdesign, om deze te optimaliseren en de resultaten te verbeteren.

E-mail nog steeds een waardevol kanaal?
05.06.2013 | practicalecommerce.com

In een tijd waarin social media bovenaan de lijst staat bij online marketeers, wordt e-mail marketing nog weleens over het hoofd gezien. Onterecht, zo lijkt het: e-mail is nog altijd een waardevol kanaal voor zowel e-commerce sites als andere bedrijven die online aanwezig zijn.

Recent onderzoek heeft uitgewezen dat e-mail marketing campagnes in 2013 met 5% beter zijn gaan presteren ten opzichte van 2011 – de kracht van e-mail is dus nog altijd aanwezig. Consumenten blijven zich ook nog steeds vrijwillig aanmelden, tijd om er (weer) meer mee aan de slag te gaan dus.

Inzetten van webdesign om conversie te verbeteren
31.05.2013 | htmlgoodies.com

Voor veel bedrijven in het MKB segment is de website een belangrijk instrument om nieuwe klanten binnen te halen. De website moet dan ook optimaal functioneren: het bereiken van een betere conversie is daarbij erg belangrijk.

Door het inzetten van goed webdesign kan de conversie van een website omhoog. Voorbeeld: in plaats van 1 op de 100 haalt u ineens 2 of 3 op de 100 bezoekers binnen als klant. Via onderstaande link zijn 5 voorbeelden te zien van hoe webdesign hiervoor kan worden ingezet.

De invloed van mobiel op e-mail marketing
28.05.2013 | clickz.com

Nu in de VS al meer dan 40% van de internetgebruikers hun e-mail lezen op een mobiel apparaat, zoals een smartphone of tablet, is het duidelijk dat mobiel een steeds grotere invloed heeft op e-mail marketing. Hoe moeten we daarmee omgaan?

Het is allereerst belangrijk dat uw boodschappen geoptimaliseerd zijn voor het lezen op dit soort apparaten. Maar daarnaast komen er ook kansen: u kunt u e-mail op het juiste tijdstip op het juiste apparaat krijgen, iets dat voorheen onmogelijk was.

Meer dan de helft van bedrijven haalt 10% verkoop uit e-mail marketing
23.05.2013 | econsultancy.com

In de snel ontwikkelende wereld van digitale marketing wordt e-mail nog weleens over het hoofd gezien. Het is een kanaal dat al langer bestaat, en daarmee bestaat de kans dat mensen het links laten liggen. Uit een recent onderzoek blijkt echter dat dit niet slim is.

Het onderzoek wijst namelijk uit dat meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven minimaal 10% van de totale online verkoop uit e-mail marketing haalt. Het geeft nog maar eens aan wat een waardevol kanaal het kan zijn.

E-mail marketing: 5 best practices om in te zetten
07.06.2013 | 1to1media.com

Om een sterke fundering neer te zetten wanneer het gaat om e-mail marketing, is het belangrijke om te kijken naar zogenaamde ‘best practices’. Dit zijn onderdelen van e-mail marketing die zich al lang en breed hebben bewezen, en dus overal kunnen worden toegepast.

Dit zijn dus geen diepgravende analyses maar echt de basis – zeker voor beginnende e-mail marketing campagnes erg waardevol om te gebruiken, zodat er direct resultaat kan worden behaald.

Infographic: meer nodig dan responsive webdesign
04.06.2013 | fiercecontentmanagement.com

Wanneer we gaan kijken naar de ervaringen op het mobiele internet, is wel duidelijk dat mensen behoefte hebben aan een webdesign dat geoptimaliseerd is voor smartphones of tablets. Met responsive webdesign is dat prima mogelijk – maar is dat wel voldoende? In deze infographic is namelijk te zien dat mobiele gebruikers nogal ongeduldig zijn, zo haakt 40% van de gebruikers af wanneer een mobiele site niet binnen 3 seconden geladen is – iets dat met responsive design nog weleens een probleem kan zijn.

E-mail en social media marketing: twee belangrijke kanalen
30.05.2013 | examiner.com

Wanneer het aankomt op marketing voor een bedrijf, of deze nu pas bestaat of al langer, er moet een goede strategie zijn. In die strategie is het vooral belangrijk dat de kanalen die worden ingezet duidelijk zijn, zodat er nieuwe klanten kunnen worden binnengehaald.

Twee kanalen die eigenlijk voor ieder bedrijf goed werken, en vooral ook direct rendabel kunnen zijn, zijn e-mail marketing en social media marketing. Het gaat daarbij vooral om het verspreiden van de boodschap en het opbouwen van naamsbekendheid.

83 voorbeelden van social media marketing
27.05.2013 | memeburn.com

Social media is de laatste jaren uitgegroeid van een marketingtool van zogeheten early adopters, tot een belangrijk kanaal voor iedere adverteerder. Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat campagnes via social media erg rendabel zijn voor de meeste merken, en de groei zet dan dus ook door.

The Bees Awards worden uitgereikt aan bedrijven die social media het meest creatief of winstgevend inzetten, de nominaties hiervan zijn nu bekend. Dat zorgt voor een enorme lijst aan inspirerende voorbeelden, voor iedereen die met social media bezig is.

Infographic: een social media expert worden
22.05.2013 | business2community.com

Social media is een werkveld waarin veel mensen zichzelf al snel een expert noemen. Uiteraard zorgt dat weer voor de nodige scepsis van anderen. Hoe ziet het pad naar het worden van een echte social media expert eruit? Via onderstaande link is dat in beeld gebracht in een infographic.

Echt goed worden in social media (of ieder ander werk) begint allemaal met passie. Dit is misschien wel de meest belangrijke eigenschap, omdat doorzettingsvermorgen en ambitie hier vanaf hangt.