Infographic: responsive webdesign
30.07.2013 | venturebeat.com

Zowel mensen die zelf bezig zijn met webdesign maar ook bedrijven die kijken naar een nieuw ontwerp van hun website, zijn het erover eens: responsive webdesign kan eigenlijk niet genegeerd worden. Responsive webdesign zorgt ervoor dat 1 ontwerp op alle apparaten goed zichtbaar is, zowel laptops en PC’s als ook mobiele apparaten.

Venturebeat heeft een infographic opgezet met de ontwikkeling van responsive webdesign. Daarbij hebben ze zichzelf de vraag gesteld: is het een hype of is er daadwerkelijk hoop voor revolutionair webdesign voor verschillende apparaten?

Social media marketing & mobiel
25.07.2013 | yahoo.com

iPhones, iPads, Androids, Windows tablets, we kunnen nog wel even doorgaan – deze mobiele apparaten zijn de afgelopen jaren onderdeel geworden van ons leven. Mensen gebruiken hun mobiel de hele dag door, niet alleen om te communiceren maar ook om op internet te gaan en social media te gebruiken.

Gebruikt u social media als marketingtool? Dan zijn deze mobiele apparaten van groot belang. Het is goed om te weten hoe een bepaalde gebruiker social media inzet op een bepaald apparaat; u kunt uw boodschappen daar op aanpassen.

3 webdesign fouten die iedereen kan maken
15.07.2013 | imediaconnection.com

De wereld van webdesign is groot, en kan soms zelfs intimideren: door de enorme berg aan mogelijkheden, is webdesign een vakgebied waar veel progressie mee geboekt kan worden, maar tegelijkertijd liggen er verschillende valkuilen te wachten.

Er worden binnen webdesign dan ook geregeld fouten gemaakt die ervoor zorgen dat bezoekers afhaken, of zelfs naar de concurrent gaan om daar de informatie vandaan te halen of een aankoop te doen. Via onderstaande link zijn 3 webdesign fouten op een rijtje gezet die iederen kan maken, welke kunt u afstrepen?

10 karakteristieken van een goede e-mail marketing campagne
10.07.2013 | 4hoteliers.com

Zo goed als iedere internetgebruiker heeft een e-mail adres. We gebruiken e-mail om te communiceren, maar ook op in te loggen op websites, om te reageren op blogs en om onszelf te laten informeren over interessante producten. Daarmee blijft e-mail een interessant kanaal om in te zetten als marketingtool.

E-mail marketing biedt vele mogelijkheden, maar wat maakt nu een echt goede campagne? Via onderstaande link kunt u lezen over de karakteristieken van een goede e-mail marketing campagne, inclusief verschillende cases. Alle informatie die nodig is om e-mail nog beter in te kunnen zetten als marketingtool.

De kracht van minimalistisch webdesign
05.07.2013 | huffingtonpost.com

In de wereld die webdesign heet, steken zich geregeld nieuwe trends de kop op. De ene ontwikkeling is erg succesvol, andere dingen blijken minder goed te werken. Wanneer u een beslissing moet nemen omtrent het (nieuwe) webdesign van uw site, is het belangrijk om een antwoord te krijgen op de vraag ‘wat is de boodschap die u wilt overbrengen?’

Een minimalistische aanpak is een van de ontwikkelingen binnen webdesign. Deze aanpak gaat uit van de ‘hou het simpel’ gedachte, om daarmee te zorgen dat de bezoeker direct weet te vinden wat hij of zij zoekt op de site – iets dat het resultataat ten goede komt. Is dit een aanpak die bij uw site past? Lees verder!

De meest effectieve woorden in e-mail marketing
29.07.2013 | marketingprofs.com

Wanneer het aankomt op het effectief inzetten van e-mail marketing, is het onderwerp van groot belang. De ene regel krijgen de ontvangers te zien, en op basis van die regel zullen ze besluiten om wel of niet te klikken en de e-mail te bekijken.

Het is dan ook zo dat het goed is om te zien welke woorden goed werken: oftewel, welke woorden zorgen ervoor dat we een e-mail bericht openen? Als u dat weet, kunt u deze populaire woorden gaan inzetten binnen e-mail marketing. Marketingprofs heeft ze op een rijtje gezet.

Is e-mail marketing nog relevant voor mij?
24.07.2013 | promotionworld.com

Met de komst van social media en de populariteit van blogs, zijn veel bedrijven gaan nadenken over het belang van e-mail marketing: is dit nog wel relevant voor mij? Het kan zijn dat u een afweging moet maken in verband met een budget, in dat geval is het goed om de voor- en nadelen van e-mail marketing naast elkaar te zetten.

E-mail marketing is voor veel bedrijven nog altijd een belangrijk middel. De doelgroep kan snel worden aangesproken met relevante content, acties kunnen meer draagkracht krijgen, maar er zitten ook kosten aan die u bijvoorbeeld via social media niet heeft. Lees verder voor meer!

Haalt u wel genoeg uit social media?
12.07.2013 | guardian.co.uk

Ieder bedrijf heeft een presentatie op social media nodig. Het is een uitstekende manier om met de doelgroep in contact te komen: direct & zonder kosten. Maar veel marketingmensen hebben moeite om op de juiste manier gebruik te maken van de sociale netwerken.

Er is een enorm aanbod social media tools en software om te monitoren, berichten te plaatsen en campagnes uit te zetten. Maar hoe weet u of u de juiste te pakken heeft en daarmee genoeg uit social media te halen? Het eerste doel moet zijn om te weten wat de verschillende tools kunnen bieden, en waarom die geschikt kunnen zijn voor uw bedrijf.

Webdesign & uw bedrijfssite: de noodzakelijke elementen
09.07.2013 | business2community.com

Er zijn eigenlijk geen bedrijven meer in Nederland die internet kunnen negeren. De rol van het web wordt steeds belangrijker, ook zakelijk, nu de consument websites gebruikt om informatie in te winnen voordat deze tot aankoop overgaat.

Webdesign is daarbij van groot belang. De uitstraling van uw bedrijfssite kan een bezoeker overtuigen of juist wegjagen naar een concurrent. Welke elementen van webdesign zijn noodzakelijk voor uw bedrijfssite om tot de juiste uitstraling te komen en internet nog beter in te zetten?

E-mail marketing nog steeds waardevoller kanaal dan social media
04.07.2013 | smartplanet.com

In de afgelopen jaren heeft social media zo’n opmars gemaakt, dat het erop lijkt alsof online marketeers alleen nog maar over deze sociale kanalen kunnen praten. Een recente studie laat zien dat dit niet terecht is: e-mail marketing is nog altijd waardevoller, dat wil zeggen dat dit per gecommuniceerde boodschap meer opbrengt.

De zoektocht naar goede resultaten van marketing inspanningen komen dus nog altijd uit bij e-mail marketing, al wordt e-mail soms afgedaan als een kanaal dat passe is. Custora deed onderzoek hiernaar, en concludeerde dat e-mail marketing zeker niet onderschat mag worden.

De effectiviteit van goed webdesign
26.07.2013 | journalism.co.uk

Een website van hoge kwaliteit gaat verder dan de algehele uitstraling en een kleurenschema. Een goed webdesign zorgt voor een duidelijke navigatie, die gericht is op het leiden van de bezoeker door de informatie en uiteindelijk naar een conversie op verkoop.

De layout van een website moet daarom ook gericht zijn op de bezoeker, zeker voor websites die iets willen verkopen of een bepaalde actie gedaan willen krijgen. Webdesign draagt bij aan de gebruikersvriendelijkheid van de website, waardoor deze een hoge mate van effectiviteit krijgt.

Waarom een goede designer essentieel is voor iedere website
23.07.2013 | memeburn.com

Wanneer het aankomt op het renderen van een website, moet deze in de basis al goed zijn. Dat betekent dat het ontwerp moet worden afgesteld op het bedrijf in kwestie, de dienst of het product dat er wordt aangeboden, en de bezoekers die de op de site zullen gaan komen.

Om dat in orde te krijgen is webdesign van essentieel belang. Een webdesigner kan ervoor zorgen dat deze factoren op elkaar worden afgestemd, waardoor het ontwerp van de site de basis is voor de prestaties. Webdesign speelt daarmee een belangrijke rol in de (toekomstige) omzet die via de website zal gaan binnenkomen.

Webdesign inzetten om meer klanten binnen te halen
11.07.2013 | business2community.com
Webdesign speelt een voorname rol op het internet. Het uiterlijk van een website kan zorgen voor een enorm goed resultaat, of ervoor zorgen dat de bezoeker afhaakt. Daarmee is webdesign dus een element dat met de juiste zorg moet worden ingezet, zodat uw bedrijf daarvan kan profiteren.

Het begint allemaal met het bepalen van de richting. De richting die u de bezoeker op wilt laten gaan, om deze te verleiden tot een aankoop of contactmoment. Door de juiste strategie te kiezen kunt u webdesign inzetten om meer klanten binnen te halen.

Infographic: social media marketing in de zomer
08.07.2013 | entrepreneur.com

De meeste bedrijven in het MKB segment weten al dat social media een waardevolle toevoeging is aan hun marketinginspanningen. Het is gemakkelijk om bij de doelgroep in beeld te blijven, doordat er direct met ze gecommuniceerd kan worden.

De zomermaanden die nu officieel zijn begonnen, zijn voor een deel van het MKB rustiger – maar dit zorgt er dan weer voor dat er tijd kan worden geinvesteerd in andere zaken, bijvoorbeeld het beter inzetten van social media. Hoe wordt social media op dit moment ingezet? Hoe kan het beter? En waarom is de zomer daar zo geschikt voor? Bekijk het in de infographic!

De 5 grondbeginselen van webdesign
03.07.2013 | designnews.com

Door de snelle ontwikkelingen binnen webdesign, zijn er veel aspecten waar u rekening mee moet houden bij ieder project. Om ervoor te zorgen dat u een webdesign naar wens krijgt opgeleverd, is het belangrijk om te weten welke aspecten dat precies zijn – en wat prioriteit moet hebben.

Om dat duidelijk te krijgen, zijn de 5 grondbeginselen van webdesign op een rijtje gezet. Dit is de basis van webdesign, met het oog op het succesvol opleveren van projecten. Deze basis zal ook niet worden aangetast door trends en ontwikkelingen, maar blijft te allen tijde de fundering van webdesign.