Webdesign elementen die bedrijven over het hoofd zien
10.09.2013 | business2community.com

Bedrijven die op zoek gaan naar een nieuw ontwerp voor hun website, hebben veelal een juiste begeleiding nodig. Er zijn veel elementen die webdesigners wel in acht nemen, maar die bedrijven over het hoofd zien. Zo is het een goed uitgangspunt om de website niet als een online brochure te zien.

Daarnaast moet je een website vergelijken met een huis. Een huis heeft maar een voordeur, vanaf daar kun je iedere kamer in het huis bereiken. Het is dus van belang dat de homepage een duidelijke navigatie heeft, waar vandaan alle pagina’s bereikt kunnen worden.

De 7 P’s van social media marketing
05.09.2013 | forbes.com

Social media is een krachtig kanaal om de merkbekendheid te vergroten, het zorgt voor een organische groei van uw website – ook op de lange termijn. Het ontwikkelen van de waarde van een merk staat voor veel bedrijven hoog op de lijst, social media kan daar aan bijdragen.

Het opbouwen van een merk zorgt voor loyaliteit van klanten, en zeker in deze tijden is dat hard nodig. Wanneer de basis van een merk goed is, is het tijd om door te gaan groeien. Social media marketing kan daar een  belangrijke rol in spelen. Net als in reguliere marketing spreken we bij de social media variant in P’s, die samen de strategie invullen.

E-mail marketing en de aankomende feestdagen
02.09.2013 | practicalecommerce.com

E-commerce bedrijven, maar ook andere bedrijven die online een product of service aan de man willen brengen, starten promotionele activiteiten al vroeg om de periode van de aankomende feestdagen zo lang mogelijk te rekken. E-mail marketing speelt daarin een belangrijke rol.

Maar het draait niet alleen maar om vroeg zijn: bedrijven kunnen de concurrentie ook voorblijven door het maken van een sterk plan, welke punctueel wordt uitgevoerd en daarmee de klant op het juiste moment bereikt met een relevante boodschap. E-mail marketing tijdens de feestdagen gaat in eerste instantie om de goede voorbereiding.

Moet ik facebook gebruiken in b2b marketing?
28.08.2013 | business2community.com

Veel bedrijven die online actief zijn, maken vaak al jarenlang gebruik van Facebook als middel om merkbekendheid op te bouwen – of als volledig marketingkanaal. Er wordt veel geld en tijd geinvesteerd in het verkrijgen van meer likes, het opzetten van campagnes en het bouwen van applicaties.

Maar voor een deel van die bedrijven is het goed om eens kritisch te kijken naar Facebook als marketingkanaal. Zeker bij een beperkt budget voor online marketing kan het zijn dat andere kanalen een stuk waardevoller zijn – na de recente wijzigingen van Facebook ziet bijvoorbeeld maar een klein deel van uw publiek de boodschappen.

Waarom goed webdesign van belang is
23.08.2013 | gigaom.com

Een bedrijf in data consultancy heeft een aantal rapporten gepubliceerd naar aanleiding van een onderzoek naar de gevolgen van ‘slechte kwaliteit’ webdesign voor bedrijven. De lessen die daaruit kunnen worden gehaald zijn gemakkelijk op iedere website te betrekken.

In deze tijd verwacht de online bezoeker simpele websites. Niet zozeer simpel qua uiterlijk, maar wel een simpele structuur en navigatie. De manier waarop informatie uit een website gehaald kan worden, een product kan worden gekocht of iedere andere actie – moet duidelijk en simpel zijn.

Do’s en don’ts van social media marketing
09.09.2013 | econtentmag.com

Met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren binnen social media, zien we dat zowel grote- als kleine bedrijven actief zijn op netwerken als Twitter en Facebook. Ze kunnen daarmee beter dan ooit hun doelgroep bereiken. Helaas is er ook een donkere kant aan dit verhaal.

Wanneer social media verkeerd wordt ingezet, bijvoorbeeld door het agressief inzetten van sales berichten – kan dat leiden tot boze klanten, een teruglopende verkoop of een beschadigd merk. Het is daarom goed om op de hoogte te zijn van de zogeheten do’s en don’ts van social media marketing.

10 e-mail marketing tips voor 2014
04.09.2013 | business2community.com

Het aantal gebruikers van e-mail groeit nog altijd door. Ook dit jaar gaan weer meer mensen gebruik maken van dit kanaal, zowel zakelijk als prive. Als marketingkanaal is het dan ook een niet te missen middel om een doelgroep te bereiken.

Om ook in 2014 succesvol te zijn met e-mail marketing, is er via onderstaande link een overzicht gemaakt met 10 tips waarmee u een duidelijke strategie kunt samenstellen. Het begint bijvoorbeeld bij de planning, en de beste tijdstippen om te versturen – hoe gaat u e-mail marketing inzetten in 2014?

Webdesign als eerste stap naar meer business
30.08.2013 | whatech.com

Zowel de economische omstandigheden als de sterk toegenomen concurrentie vraaagt steeds meer van bedrijven die online aanwezig zijn. Er moet goed worden nagedacht over de positie die je inneemt, en de uitstraling naar buiten toe – hoe ziet de doelgroep uw website?

Wat dat betreft speelt webdesign een grote rol. In de afgelopen pakweg 20 jaar is internet aan extreme verandering onderhevig geweest. Het ontwerp van een website en ook de technische werking ervan, zijn belangrijke elementen wanneer het aankomt op het genereren van leads of verkopen via uw website.

5 voordelen van responsive webdesign
27.08.2013 | feedfront.com

Pak van een gemiddelde website de statistieken erbij, en het is duidelijk dat het verkeer afkomstig van mobiele apparaten de laatste jaren enorm is toegenomen. Smartphones en tablets zorgen in veel gevallen voor een belangrijk aandeel in het totaal aantal bezoekers van een website. Een toenemene populariteit van responsive webdesign is dan ook alleen maar logisch: responsive webdesign zorgt ervoor dat een website automatisch schaalt naar het formaat van het apparaat waarmee de bezoeker op de site komt. Maar is dergelijk webdesign voor iedere site geschikt en wat zijn de voordelen ervan?

E-mail marketing statistieken: wat werkt in 2013?
22.08.2013 | marketingprofs.com

E-mail marketing is een van de online marketingkanalen die al erg lang meegaan. Maar dat betekent niet dat het kanaal onveranderd blijft. Door het aangepaste gedrag van website bezoekers zien we ontwikkelingen, die ervoor zorgen dat de waarde van e-mail marketing in tact blijft.

Daarbij is het ook goed om de statistieken te blijven volgen. Marketingprofs heeft een zogenaamde benchmark gedaan, waarbij ze resultaten van verschillende campagnes hebben vergeleken. Daar komt bijvoorbeeld uit dat onderwerpen die extreem kort zijn (4-15 karakters) het erg goed hebben gedaan.

Video in e-mail marketing, een aantal tips!
06.09.2013 | business2community.com

Wanneer we kijken naar online marketing, is video een middel dat volop wordt ingezet. Binnen e-mail marketing is dat een heel ander verhaal. Video in een e-mail plaatsen? Ja, de nieuwsbrief verrijken met video is iets dat nog weinig gebeurt, maar dat erg waardevol kan zijn.

Zowel bestaande video’s plaatsen in e-mail boodschappen – of zelf video’s opnemen om deze te verspreiden via e-mail – het is een versterking van e-mail als marketingkanaal, Via onderstaande link een aantal tips om daar snel mee aan de slag te gaan!

10 online marketing statistieken van afgelopen week
03.09.2013 | econsultancy.com

Wanneer u als bedrijf online actief bent – om leads te verzamelen, producten te verkopen of iets anders dat gebaseerd is op conversie – ontkomt u er niet aan om online marketing in te zetten om bezoekers naar de site te krijgen. In dat vakgebied volgen de ontwikkeling elkaar snel op.

We kijken even naar een aantal interessante statistieken die afgelopen week bekend zijn gemaakt, en die bedrijven kunnen helpen om online marketing beter in te zetten. Allereerst is er nieuws omtrnet Google Adwords: de gemiddelde prijs per klik is met 53% gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Waarom e-mail marketing nog altijd een topkanaal is
29.08.2013 | business2community.com

In de laatste 10 jaar is er enorm veel veranderd in de manier waarop bedrijven online services of producten in de markt zetten, en verkopen. Het begon met zoekmachines, toen kwamen er banner, toen e-mail marketing – daarna volgden social media en mobiel adverteren en nog veel meer.

Ieder kanaal heeft haar hoogte- en dieptepunten gekend, maar e-mail marketing is altijd constant gebleven. Het is een kanaal dat over de jaren heen waardevol is gebleven, en dat nog steeds dagelijks wordt ingezet door grote online bedrijven om klanten te bereiken.

10 tips voor social media succes
26.08.2013 | 1to1media.com

Wanneer je in ogenschouw neemt dat er miljoenen mensen zijn die iedere dag gebruik maken van social media platformen, is het wellicht vreemd om social media marketing en 1-op1 contact in dezelfde zin te gebruiken. Toch is dat niet zo.

Juist door de persoonlijke aard van het contact via social media liggen daar de kansen voor bedrijven die zich via deze netwerken willen tonen. Het is een waardevol hulpmiddel op weg naar een grotere naamsbekendheid en merkwaarde – stapje voor stapje.

Webdesign voor mobiel: formaat van apparaat maakt niet uit
21.08.2013 | businessnewsdaily.com

De verkoop van tablets is in de eerste helft van 2013 wederom sterk toegenomen, en het einde is zeker niet in zicht. Smartphones zijn we net zo gewend aan als dat we aan de vaste telefoon waren. Mobiel is niet langer weg te denken, en ook op het internet zorgt dat voor een omslag.

Webdesign heeft de noodzaak gekregen om zich te concentreren op mobiel gebruik van websites. Daarbij moet het geen verschil maken wat voor soort apparaat een gebruiker heeft, en welke formaat daarbij hoort: een website moet in iedere situatie perfect leesbaar zijn. Aan webdesign de taak om dit te bewerkstelligen.