10 regels voor mobiel-vriendelijk design
01.10.2013 | searchenginejournal.com

Nu mobiel-vriendelijk en responsive (automatisch aanpassen van website naar apparaat) webdesign de meest besproken onderwerpen van het moment lijken te zijn, is het ook voor uw bedrijf belangrijk om na te gaan denken over een duidelijke strategie voor mobiel. De wereld is mobiel aan het gaan, en dat geldt zeker voor het internet. Websites en webshops worden meer en meer bezocht via een mobiel apparaat, wat betekent dat bedrijven zich zullen moeten gaan aanpassen om deze bezoekers goed te helpen. SEJ zette 10 regels op een rijtje voor een mobiel-vriendelijk webdesign.

E-mail marketing: mobiel eerst!
26.09.2013 | forbes.com

Uit recente rapporten blijkt dat mobiel gebruik van e-mail de desktop aan het inhalen is. Nogal ingrijpend nieuws natuurlijk, zeker voor bedrijven die e-mail marketing inzetten. Er is dan ook een verschuiving gaande wanneer het aankomt op e-mail campagnes.

Mobiel eerst, dat lijkt het devies. Door een e-mail marketing campagne zo in te richten dat de berichten geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik, worden er steeds betere resultaten behaald. Het is daarbij van belang dat uw e-mail templates in orde zijn voor kleine schermen, het is de eerste stap van deze verschuiving.

Tips voor mobiel webdesign
23.09.2013 | business2community.com

Hoe simpel is het om uw website te bekijken op het scherm van een smartphone of tablet? Het antwoord daarop moeten veel bedrijven schuldig blijven. Met de enorme toename in mobiele bezoekers is het echter wel noodzakelijk om dit te weten.

Webdesign speelt een grote rol bij het mobiel gebruiken van het internet: door de verschillende schermformaten is het van belang dat uw website in ieder formaat goed zichtbaar is. B2C heeft een aantal tips opgesomd die gevolgd kunnen worden bij mobiele optimalisatie.

E-mail marketing en de feestdagen: de uitvoering
18.09.2013 | practicalecommerce.com

Met de aankomende feestdagen breekt een periode aan die interessant is voor retailers. Zeker online gaan mensen massaal op zoek naar cadeau’s, en e-mail marketing kan helpen om de consumenten te wijzen op interessante producten. Maar hoe kun je een dergelijke campagne goed uitvoeren?

Het begint allemaal met de voorbereiding van de e-mails. Daar komt bijvoorbeeld de onderwerpregel al snel aan bod. Het is verstandig om de onderwerpen vast te testen, en te leren van eerdere succesvolle e-mails. Wat goed werkt tijdens de feestdagen: een extra korting in de webshop, een top 10 van cadeau’s, etc.

De kansen van content marketing in e-mail
13.09.2013 | imediaconnection.com

E-mail marketing was een van de eerste kanalen die werden gebruikt door bedrijven om websites te promoten, en producten onder de aandacht te brengen. Door de jaren heen zijn de ontvangers steeds kritischer geworden: ze weten wat ze wel en niet willen zien.

Een goed voorbeeld daarvan is de ontvanger die niet zit te wachten op vele ‘koop nu!’ e-mails per week. Daar komt de waarde van content marketing tevoorschijn: door de juiste content te delen kun je een ontvanger aan je hechten, het verkopen van producten komt dan vanzelf – hoe pak je dit aan?

Toekomst van social media marketing
30.09.2013 | businessinsider.com

De wereld van social media is altijd in beweging. Bedrijven die deze netwerken als marketingkanaal gebruiken moeten dan ook bovenop de ontwikkelingen zitten. Een voorbeeld hiervan zijn de ontwikkelingen bij Facebook, waar het advertentieplatform bijna dagelijks lijkt te veranderen.

De toekomst van social media marketing lijkt dan ook te zitten in het feit dat er een kleinere kern van bedrijven zal komen die social media ziet als volwaardig kanaal, en er ook nog eens de tijd in wil/kan investeren die nodig is. Uiteraard betekent dat niet dat de andere bedrijven van facebook of Twitter verdwijnen, maar voor hen zal het geen primair kanaal zijn.

E-mail marketing: minder is niet altijd meer
25.09.2013 | fourthsource.com

E-mail gebruikers maken zich over het algemeen niet echt druk over het aantal e-mails in hun inbox, maar bedrijven zijn toch erg voorzichtig met het versturen van het aantal e-mail marketing berichten, zoals nieuwsbrieven. De angst om de klant te irriteren zorgt op dat moment wellicht juist voor minder omzet.

Wanneer een nieuwsbrief regelmatig wordt verstuurd, wordt dat gemiddeld genomen als minder vervelend ervaren dan wanneer er onregelmatig ‘schreeuwerige’ acties worden gecommuniceerd. Het wordt dus wellicht tijd om eens na te denken of meer in dit geval niet echt meer is, en less = more dus niet opgaat.

10 vragen om te stellen bij een social media plan
20.09.2013 | entrepreneur.com

Wanneer u als bedrijf serieus met online bezig bent, komt vroeg of laat social media voorbij als een interessant kanaal voor promotie en merkopbouw. Belangrijk is het om daarbij een duidelijk plan op te stellen, zoals dat ook bij andere marketingkanalen gebeurt.

Is het plan om ‘gewoon te beginnen en te zien hoe het gaat’ dan zal dat doorklinken in alle social media uitingen, wat betekent dat ook uw klant dit zal merken – het streven is daarom om social media alleen te doen als het goed te doen is. Stel een plan op! Hierbij 10 vragen om daarbij te stellen, en te beantwoorden.

Flat webdesign als de trend van 2013
17.09.2013 | tnooz.com

Jarenlang heeft webdesign een ontwikkeling doorgemaakt waarbij websites werden ontworpen met 2d elementen, schaduwen en pasteltinten. Maar 2013 is het jaar van flat webdesign: een veranderen naar ‘platte’ ontwerpen die gericht zijn op een optimaal overzicht voor de bezoeker.

Flat webdesign is toch wel de trend van dit jaar. Zeker nadat Apple bekend maakte dat haar nieuwe mobiele besturingssysteem (iOS7) op een flat ontwerp draait, zijn de ontwikkelingen nog sneller gegaan. Is een platte website ook iets voor uw bedrijf?

LinkedIn als beginpunt voor b2b marketing
12.09.2013 | theguardian.com

LinkedIn is al sinds een aantal jaren een vast onderdeel van het social media landschap. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Wat daarbij opvalt is het platform dikwijls over het hoofd wordt gezien wanneer het gaat om marketing inspanningen.

Zeker voor bedrijven die veel met andere bedrijven zaken doen, kan LinkedIn het beginpunt zijn voor social media marketing. Door het zakelijke karakter van het netwerk, is het uitstekend geschikt voor b2b marketing. Doordat LinkedIn nogal gesloten overkomt, staat het vaak onderaan het lijstje van kanalen. Maar dat hoeft zeker niet!

Waarom plannen van webdesign zo belangrijk is
27.09.2013 | promotionworld.com

Sommige bedrijven denken bij het plannen van een nieuwe website niet verder dan het vinden van een geschikte ontwerper. De website die exact aansluit bij de wensen komt dan vanzelf – maar dat het vaak anders loopt is duidelijk. Planning bij een nieuw webdesign is enorm belangrijk.

Door het gehele traject mee te blijven denken en plannen te maken qua oplevering, functies en (veranderende) wensen, wordt er uiteindelijk een website gelanceerd die precies aansluit bij de eisen. Hoe kan zo’n planning er voor u uitzien?

Waar of niet waar: responsive webdesign is de toekomst
24.09.2013 | business2community.com

Door het toenemende gebruik van mobiele telefoons en tablets voor het bezoeken van websites, nemen de verschillende schermformaten ook toe. Om hier een oplossing voor te vinden heeft responsive webdesign haar intrede gedaan: websites die automatisch aanpassen naar het scherm van de gebruiker.

De vraag is nu of responsive webdesign inderdaad het antwoord is op dit vraagstuk – zorgt deze manier van ontwerpen voor minder problemen in de toekomst? Er valt zowel voor als tegen iets te zeggen, maar het is wel duidelijk dat het al op grote schaal wordt ingezet en dat de gebruiker over het algemeen positief is.

Nieuwe ontwikkeling: Parallax webdesign
19.09.2013 | dutchcowboys.nl

Er is een nieuwe ontwikkeling gaan de binnen webdesign: Parallax. Deze term wil zeggen dat er beelden ‘over elkaar heen schuiven’ om zo een nieuw beeld te creeeren. Een spannende manier van ontwerpen, dat komt overwaaien uit de gamingindustrie.

Vooral grafisch is het zeer interessant. Of het voor de bezoeker ook een meerwaarde heeft qua interactie valt te betwijfelen, maar daar is deze vorm van webdesign ook niet op gericht. Zeker voor merken die veel met beeld doen is deze ontwikkeling interessant. Klik verder voor voorbeelden!

Social media netwerken: wat betekenen ze voor merken?
16.09.2013 | pitchonnet.com

Het ‘1 kant op communiceren’, van bedrijven naar consumenten, heeft de langste tijd gehad. Het internet heeft ons in staat gesteld om nu 2 kanten op te communiceren: niet alleen van bedrijven naar consumenten, maar ook andersom. Vooral social media netwerken hebben hieraan bijgedragen.

Deze interactieve platformen hebben een stem aan de klant gegeven, en zij weten exact wat ze willen. Consumenten kunnen nu zeggen wat ze willen en tegen wie ze willen – dat kan een bedreiging zijn voor bedrijven, maar zeker ook een kans wanneer social media op een juiste manier wordt ingezet.

E-mail marketing, de beste vriend van kleinere bedrijven
11.09.2013 | smallbiztrends.com

Met alle snelle ontwikkelingen binnen social media marketing, en de hype die daar omheen hangt – vergeten bedrijven uit het MKB segment soms dat e-mail marketing nog altijd erg waardevol is. In de meeste gevallen brengt dit kanaal zelfs veel meer sales binnen.

Een recent onderzoek (via onderstaande link) heeft bijvoorbeeld aan het licht gebracht dat de gemiddelde conversie van e-mail marketing rond de 7% ligt voor retailers, terwijl dat binnen social media rond de 1% ligt. Dat zijn cijfers die aantonen dat e-mail marketing nog steeds de beste vriend is van kleine(re) bedrijven.