Pinterest als social media marketingtool (10 tips!)
20.08.2013 | promotionworld.com

Pinterest is een digitaal prikbord, zo simpel is het eigenlijk. Het is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een populair platform om foto’s, berichten en andere (online) items te ‘pinnen’. Maar ook producten uit diverse webwinkels komen er in veelvoud voorbij.

Dat zorgt ervoor dat sommige webwinkels zelfs meer bezoekers ontvangen vanaf Pinterest, dan vanaf andere social media platformen zoals Facebook. Voor e-commerce sites kan dit platform dus een belangrijk onderdeel zijn van de social media marketing inspanningen. Via onderstaande link 10 tips om Pinterest optimaal in te zetten.

Social media marketing gaat om interactie
15.08.2013 | theguardian.com

Social media sites zoals Twitter, Facebook en Google+ vragen geen bijdrage om lid te worden – zowel particulieren als bedrijven kunnen naar harteloos posten. Dat zorgt ervoor dat sommige bedrijven deze netwerken zien als de ultieme kanalen om hun marketingboodschappen te versturen.

Helaas is dat geen goede basis voor social media marketing. Om deze websites succesvol in te zetten, is het belangrijk om te weten dat de sites draaien op interactie – niet op zenden van zoveel mogelijk berichten. Gebruikers gaan graag een dialoog aan, ook met bedrijven – daar ligt de kern van de waarde van social media als marketingtool.

Mobiel webdesign, wat is de beste tactiek?
12.08.2013 | techi.com

Met de explosie in populariteit van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets komt een groot deel van het internetverkeer tegenwoordig via mobiel. Dat betekent dat ook uw website mobiel vriendelijk moet zijn, zo klinkt het.

Het gaat er in eerste instantie om, dat de navigatie en de inhoud van de website goed leesbaar is om dit soort mobiele apparaten. Daarvoor hoeft een website niet direct vernieuwd te worden, maar er moet wel rekening worden gehouden bij het webdesign.

E-mail marketing tijdens de feestdagen
07.08.2013 | thedrum.com

Voor bedrijven die online actief zijn, zijn de feestdagen ieder jaar weer erg belangrijk voor de omzet. In de periode oktober tot en met december worden er veel online aankopen gedaan – het is dan ook erg belangrijk om tijdens deze maanden de e-mail marketing op orde te hebben.

Deze maanden zorgen voor omzet, aangezien consumenten aankopen doen voor bijvoorbeeld sinterklaas en kerst. Het is van belang om rondom de feestdagen de e-mail marketing zo in te richten dat het aansluit op (marketing)boodschappen vanuit andere kanalen, zodat de consument optimaal bereikt kan worden.

E-mail marketing: Minder uitschrijvingen op uw nieuwsbrief
02.08.2013 | marketingprofs.com

Wanneer we kijken naar e-mail marketing en de ontvangers van uw nieuwsbrief, zal over een verloop van de tijd een aantal mensen zich uitschrijven. Om wat voor reden dan ook willen zij niet langer e-mails ontvangen. De eerste stap is om te accepteren dat dit niet persoonlijk is: mensen hebben hierin een vrije keuze, en enkel de mensen die de e-mails goedkeuren zullen ook daadwerkelijk commercieel interessant zijn.

Maar uiteraard is het daarnaast van belang om zoveel mogelijk mensen vast te houden voor uw e-mail marketing. Via onderstaande link kunt u 5 manieren vinden om zo min mogelijk uitschrijvingen op uw nieuwsbrief te krijgen.

Hoe grote merken social media inzetten
19.08.2013 | ibtimes.com

In de afgelopen jaren zijn bedrijven erachter gekomen dat ze een Facebook pagina nodig hadden om met de doelgroep in contact te komen. Daarna kwam Twitter, waarbij een andere stem nodig was. Recent zijn bedrijven te vinden op Vine, waar ze korte video’s plaatsen – of Instagram, de fotovariant ervan.

Het is wel duidelijk dat social media veel invloed heeft gehad, en nog steeds heeft, op hoe merken omgaan met hun communicatie naar de doelgroep. Maar is het echt een waardevolle tool? We kijken naar hoe grote merken social media inzetten als marketingkanaal.

E-mail marketing en nieuwe versie van Gmail
14.08.2013 | bizjournals.com

Google heeft een nieuwe versie van Gmail gelanceerd, die weleens een flinke impact kan gaan hebben op het resultaat van e-mail marketing inspanningen. Doordat de inbox van de Gmail gebruiker nu niet langer een geheel is, kan het zijn dat uw boodschap verdwijnt in een ongelezen map.

Gmail is nu ingedeeld in een Primary map, waar alle mails terecht komen die de gebruiker moet lezen – zoals van vrienden en bedrijven waar de lezer interesse in heeft. Maar er is ook een Promotions map, waar Gmail ‘reclame’ in gaat bezorgen zonder dat de lezer daarvan een notificatie krijgt. Een uitdaging!

Waarom investeren in e-mail marketing?
09.08.2013 | searchenginejournal.com

Terwijl de wereld steeds meer digitaal aan het worden is, moeten bedrijven ook gaan veranderen – zowel qua cultuur als ook op het gebied van marketinguitingen en branding. Een kanaal dat hier al jarenlang een belangrijke rol in speelt, is e-mail marketing.

Een strategie met e-mail marketing als kern kan ervoor zorgen dat u uw klanten altijd kunt bereiken met een relevante boodschap. Daarnaast is e-mail marketing een kanaal dat op de lange termijn gericht is: u kunt uw klanten blijven bereiken. Door de juiste samenwerking met andere kanalen zoals uw website en social media, is de geringe investering veel waard.

Webdesign draait niet op trends, maar om mooie ontwerpen
06.08.2013 | thenextweb.com

Binnen webdesign zijn er meerdere trends per jaar te zien: ontwikkelingen die ineens populair worden onder webdesigners, en waarvan een groot deel ook snel weer verdwijnt. Soms zijn die trends zo belangrijk dat ze een nieuwe standaard neerzetten, maar vaker is het een tijdelijke beweging.

Webdesign zou dan ook niet om trends moeten draaien, maar om het maken van mooie ontwerpen. De nieuwste trend is flat webdesign. De nieuwe producten van Apple (iOS) en Microsoft hebben zelfs een dergelijk design, is het dan waard om hier achteraan te gaan of gaat het erom dat er een mooi product wordt afgeleverd? Een interessante discussie, hieronder meer.

Leren van de webdesign fouten van anderen
01.08.2013 | tnooz.com

Niemand is perfect, zeker niet wanneer het aankomt op het gebied van internet en webdesign. Door de enorm snelle ontwikkelingen van zowel technische aspecten als ook de behoeften van de bezoekers, worden er bijvoorbeeld in webdesign klassieke fouten gemaakt waar je van kunt leren.

Fouten die in webdesign gemaakt worden bevatten waardevolle lessen, zo kunnen we dit positief benaderen. Als tegenhanger van artikelen over de behaalde successen van webdesign, heeft Smashing Magazine een artikel opgesteld met klassieke fouten in webdesign en hoe je daarvan kunt leren.

E-mail marketing en e-commerce, wat te doen?
16.08.2013 | practicalecommerce.com

E-commerce sites hebben doorgaans een flink bestand klanten voorhanden waarmee e-mail marketing kan worden ingezet. Toch is het niet voor de hand liggend dat dit ook succesvol wordt gedaan – e-mail marketing is een kanaal dat vooral slim moet worden ingezet om goed te kunnen werken.

Door de jaren heen zijn er door webshops ervaringen opgedaan die hebben bijgedragen aan het leren van succesvol inzetten van e-mail marketing. Via onderstaande link is een handig overzicht te vinden met zogeheten do’s & don’ts, waarvan ieder e-commerce bedrijf kan leren.

Webdesign trends voor 2014
13.08.2013 | searchenginejournal.com

Nu we aan zijn gekomen op de helft van 2013, kunnen we gaan kijken naar de webdesign ontwikkelingen zoals die de rest van het jaar zullen gaan komen. Ook komen er dan trends op die in 2014 belangrijk gaan worden. Net als in de mode, heeft webdesign veel te maken met trends en hypes.

Sommige webdesign stijlen zullen hetzelfde blijven, er worden ‘oudere’ trends opnieuw uitgevonden (zoals met flat webdesign het geval is), of er komen totaal nieuwe ontwikkelingen. Via onderstaande link een aantal webdesign trends zoals die worden verwacht voor 2014.

Social media marketing obstakels ontwijken
08.08.2013 | theguardian.com

Social media marketing is in de afgelopen tijd uitgegroeid tot een populair onderwerp binnen bedrijven over de hele wereld. Platformen als Twitter en Facebook bevatten een groot deel van de doelgroep waar deze organisaties naar op zoek zijn.

Een logische stap zou dus zijn om social media in te gaan zetten als marketingtool. Toch is dit niet zonder gevaar: er liggen obstakels die ervoor kunnen zorgen dat u op social media niet uit de verf komt. Hoe kunt u dit voorkomen en dit kanaal succesvol inzetten?

E-mail marketing segmenteren voor beter resultaat
05.08.2013 | multichannelmerchant.com

Het ‘matchen’ van uw e-mail marketing boodschappen met de juiste ontvanger kan ervoor zorgen dat u veel betere resultaten behaald. Zowel op het gebied van respons als ook interactie gebeurt er meer wanneer de boodschap relevant is.

Het opdelen van uw ontvangers in bepaalde segmenten stelt u in staat om gemakkelijk boodschappen aan een juiste groep te richten, zodat u zeker weet dat uw e-mail relevant is. Via onderstaande link ziet u resultaten uit een onderzoek die dit onderbouwen.

Social media marketing voor lokale bedrijven
31.07.2013 | watchlistnews.com

Bedrijven die vooral lokaal actief zijn, en zich dus ook via internet en social media bij voorkeur niet landelijk willen richten, staan voor een uitdaging wat betreft social media marketing. De verschillende sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn richten zich op iedereen in Nederland.

Dit zorgt ervoor dat deze lokale bedrijven andere tactieken moeten inzetten om social media succesvol te kunnen gebruiken als marketingtool. Uiteraard kunnen deze netwerken nog steeds een interessante basis vormen van een bedrijf, lees verder hoe!