Video als onderdeel van e-commerce marketing
02.07.2013 | multichannelmerchant.com

Video is een uitstekend kanaal om de ROI (return on investment) van iedere e-commerce site te verbeteren. Uiteindelijk draaien webshops om het resultaat, en ROI is dan ook een belangrijk meetmiddel. Video kan daarbij een grote rol spelen, aangezien dit middel bezoekers aanzet tot interactie en zorgt voor een hoger aankoopvertrouwen.

Om die reden is video een middel om in te zetten voor iedere marketinguiting. Zowel op de webshop zelf, denk aan het in beeld brengen van producten – als ook bij externe campagnes, bewegend beeld heeft zich bewezen ten opzichte van afbeeldingen en tekst.

Top 10 webdesign ontwikkelingen in 2013
27.06.2013 | spyghana.com

Het is tijd om de laatste ontwikkelingen op het gebied van webdesign van dichtbij te gaan bekijken. Er gebeuren veel innovatieve dingen – en sommige ontwikkelingen lijken uit te groeien tot een nieuwe standaard. Voor iedereen die online aanwezig is – om te informeren of om te verkopen – zal webdesign moeten zien als een belangrijk onderdeel daarvan.

Een top 10 van de meest interessante ontwikkelingen binnen webdesign, die op dit moment een belangrijke rol spelen op het internet. Sommigen een kortdurende hype, anderen leggen de basis voor fundamentele veranderingen. Welke ontwikkelingen zijn voor u van toepassing?

5 tips voor call-to-action’s in e-mail marketing
24.06.2013 | marketingland.com

Een duidelijke call-to-action in e-mail marketing inspanningen zorgt ervoor dat de resultaten sterk verbeteren. Of het nu een informatieve mail is, een nieuwsbrief of juist een commercieel getinte boodschap – een call to action zet gebruikers aan om door te klikken.

Zeker op het gebied van conversies is het bewezen dat het optimaliseren van deze buttons of links bijdragen aan een hogere omzet. Door meer lezers naar een bepaalde pagina of website te verwijzen kunnen deze conversies plaatsvinden. Via onderstaande link 5 tips om de call to action te verbeteren!

Retailers in UK/US geven mobiele e-mail te weinig aandacht
19.06.2013 | freshbusinessthinking.com

De grote retailers in Amerika en Engeland hebben moeite om hun e-mail marketing inspanningen te optimaliseren voor mobiel. Door de opkomst van mobiele apparaten als smartphones en tablets is e-mail marketing veranderd, maar deze retailers kunnen de slag nog niet maken zo lijkt het.

Dit blijkt uit een onderzoek van Dotmailer, een bedrijf dat zich bezighoudt met e-mail marketing in deze landen. Er worden fouten gesignaleerd op het gebied van leesbaarheid, maar ook wat betreft details zoals titels en de mogelijkheid tot inschrijven.

Responsive webdesign vs mobiele sites
14.06.2013 | itworld.com

Met de opkomst van mobiele apparaten zoals smartphones en tablet heeft het mobiele internet een flinke opmars gemaakt. Vooral bedrijven die zich richten op online komen voor een vraagstuk te staan: hoe kunnen we deze mobiele gebruiker het beste bereiken?

Er is de afgelopen tijd veel te doen geweest over responsive webdesign – webdesign dat zich aanpast aan het apparaat waarmee de gebruiker de website bezoekt. Maar is dat nu echt beter dan een mobiele site of app? Via onderstaande link een mooie vergelijking.

E-mail marketing naar een hoger niveau brengen
01.07.2013 | marketingland.com

Nu e-mail marketing al jaren onderdeel uitmaakt van het online landschap, doet bijna ieder online aanwezig bedrijf er wel iets mee. Maar het is duidelijk dat iedere campagne zich op een ander niveau begeeft – van vrijwel geen resultaat tot aan een topopbrengst via e-mail, het verschilt enorm.

In een artikel op marketingland wordt er een vergelijking gemaakt met een hardlopen. De schaal loopt van ‘wandelen’ tot aan een ‘persoonlijke record hardlopen’. Uiteraard een vergelijking met de verschillende niveau’s binnen e-mail makreting, en hoe bedrijven snel naar een hoger niveau kunnen groeien – ook al kan de finishlijn soms ver weg lijken.

5 geheimen van e-mail marketing experts
26.06.2013 | mobilemarketingwatch.com

Wanneer e-mail marketing met efficiency en relevantie wordt uitgevoerd, is het nog altijd een enorm belangrijk kanaal voor de meeste bedrijven die online actief zijn. Toch lijkt dat de afgelopen jaren vergeten te worden door een deel van de organisaties in Nederland, dat is jammer!

Maar gelukkig kunnen we die bedrijven hier weer motiveren: via de link hieronder een lijstje met 5 ‘geheimen’ oftewel tactieken die worden ingezet door verschillende e-mail marketing experts. Zij laten zien dat e-mail marketing nog altijd zeer belangrijk is – mits op de juiste manier ingezet.

Het verhaal achter de ‘flat webdesign’ hype
21.06.2013 | forbes.com

Er is de afgelopen tijd een hype ontstaan omtrent zogeheten flat webdesign. Een methode binnen webdesign om, zoals het woord al zegt, platte ontwerpen te maken die bijdragen aan de gebruiksvriendelijkheid en interactiviteit.

De laatste maanden zijn grote online spelers zoals Microsoft, Apple en Google zichtbaar aan de slag gegaan met flat webdesign, en zij hebben dit dan ook in verschillende producten en websites gebruikt. Maar waar komt deze trend precies vandaan, wat is het verhaal achter de hype?

7 opkomende webdesign trends
18.06.2013 | imediaconnection.com

Of het nu gaat om een complete homepage, een microsite, een landingspagina of een mobiele website – de bouw en het webdesign van dit product is enorm belangrijk voor de resultaten ervan. Webdesign ontwikkelt zich snel, steeds meer geavanceerde mogelijkheden zijn binnen handbereik.

Voordat er wordt gekeken naar de mogelijkheden van webdesign, is het belangrijk om vast te stellen wat het doel van de website moet zijn. Daarna kan een design worden gemaakt dat hierop perfect aansluit. Via onderstaande link staan 7 opkomende webdesign trends beschreven die daarbij kunnen worden ingezet.

Facebook wil social media marketing makkelijker maken
13.06.2013 | clickthrough-marketing.com

Facebook wil graag dat meer mensen social media marketing kunnen inzetten, en gaat daarom haar advertentiesysteem radicaal omgooien. De wijzigingen moeten het voor bedrijven makkelijker maken om facebook in te zetten als marketingkanaal.

Op dit moment zijn er niet minder dan 27 verschillende soorten advertenties die kunnen worden ingezet op het sociale netwerk, en dat zorgt ervoor dat mensen het overzicht kwijtraken. De nieuwe update moet zorgen voor een duidelijke manier van werken, zodat social media marketing voor iedereen in te zetten is.

Social media & B2B: hoe kun je dat succesvol inzetten?
28.06.2013 | forbes.com

Social media kan een belangrijk marketing-onderdeel zijn van ieder bedrijf dat zich richt op de B2B markt. Een voorwaarde hiervoor is wel dat u als bedrijf een duidelijke boodschap te verkondigen heeft, en de mogelijkheid heeft om snel te schakelen.

Heeft u dit op orde? Dan kan social media marketing een waardevol kanaal zijn: u komt in direct contact te staan met uw doelgroep, met beleggers of aandeelhouders – en u kunt uw boodschap direct aan hen richten. Het is dus wel van belang dat die boodschap vooraf wordt vastgesteld, zodat u op social media eenzelfde boodschap kunt uitdragen.

Snelle (en gemakkelijke) webdesign tips voor iedereen
25.06.2013 | business2community.com

Webdesign is een onderdeel van het internet zoals we dat op dit moment kennen dat altijd in ontwikkeling is. De bewegingen gaan snel en zijn soms lastig om bij te houden. Er gebeuren mooie dingen, maar sommige trends zijn net zo snel weg als dat ze gekomen zijn. Wat zijn binnen webdesign ontwikkelingen die voor iedereen van waarde kunnen zijn?

Met die vraag in gedachten zijn er via onderstaande link een aantal webdesign tips op een rijtje gezet, die snel en gemakkelijk kunnen worden ingezet door iedereen. Tips die ervoor kunnen zorgen dat webdesign nog meer resultaat voor uw website op zal leveren.

Video: Hoe zet je social media in als marketingtool?
20.06.2013 | business.financialpost.com

Via onderstaande link kun je een video bekijken van Amy Jo Martin, een onderneemster en docent – die les geeft in social media marketing. Social media is enorm snel opgekomen en lijkt ook een voorname rol te blijven spelen online.

Door de juiste doelgroep aan te spreken kun je direct contact hebben met mensen die potentieel klant kunnen worden. Maar hoe kun je social media inzetten als marketingtool zonder dat dit mensen afschrikt? Dat is waar Martin in deze video dieper op ingaat.

Vier tips voor betere e-mail marketing
17.06.2013 | marketingprofs.com

De gedachte dat mensen worden overladen met e-mail, en daarom als bedrijf niet (meer) aan e-mail marketing doen, is niet juist. Ondanks dat het kanaal al tijden wordt ingezet is het nog altijd zeer waardevol. Wel is het uiteraard belangrijk dat e-mail marketing op een goede manier wordt ingezet.

Marketingprofs heeft 4 tips op een rijtje gezet voor de e-mail marketing professional, maar deze kunnen ook prima gebruikt worden door mensen met minder ervaring. De gemiddelde ‘online’ werknemer spendeert 28% van de werkweek aan e-mail, dat zegt al heel wat!

Infographic: e-mail marketing & wedstrijden
12.06.2013 | marketingprofs.com

Het organiseren wedstrijden, of het verloten van producten of diensten, kan een grote invloed hebben op e-mail marketing – in een positieve zin. Een recent onderzoek van Incentivibe heeft aangetoond dat e-mail marketing lijsten kunnen groeien met 700% door het inzetten van zogeheten contests.

Het onderzoek baseerde zich op een case waar een $500 giveaway werd gehouden in combinatie met het verzamelen van adressen voor e-mail marketing. Uiteraard blijft wel de vraag hoe waardevol deze adressen zullen zijn. Via onderstaande link een infographic met alle feiten op een rijtje.