E-mail marketing: minder is niet altijd meer

E-mail marketing: minder is niet altijd meer
25.09.2013 | fourthsource.com

E-mail gebruikers maken zich over het algemeen niet echt druk over het aantal e-mails in hun inbox, maar bedrijven zijn toch erg voorzichtig met het versturen van het aantal e-mail marketing berichten, zoals nieuwsbrieven. De angst om de klant te irriteren zorgt op dat moment wellicht juist voor minder omzet.

Wanneer een nieuwsbrief regelmatig wordt verstuurd, wordt dat gemiddeld genomen als minder vervelend ervaren dan wanneer er onregelmatig ‘schreeuwerige’ acties worden gecommuniceerd. Het wordt dus wellicht tijd om eens na te denken of meer in dit geval niet echt meer is, en less = more dus niet opgaat.

In WebGenerator's Digest verzamelen we interessant leesvoer van toonaangevende websites over webdesign, e-commerce, e-mail marketing, SEO en meer. We publiceren de Digest-berichten ook op Twitter, Facebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.