Responsive webdesign is ook een technische uitdaging
21.05.2013 | marketingmag.com.au

Responsive webdesign geeft een website de kracht om zichzelf aan te passen naar welk apparaat dan ook, zowel desktop als mobiel. Maar er zijn belangrijke punten die het enthousiasme iets kunnen temperen; neem die goed op voordat er een beslissing wordt genomen om al dan niet met resposive te gaan werken. Het omgaan met mobiele apparaten is een uitdaging op het gebied van design, maar ook techniek. Responsive zorgt bijvoorbeeld soms voor langere laadtijden, iets dat een flink aantal mensen doet afhaken.

Hoe gebruikt u social media voor uw bedrijf?
16.05.2013 | entrepreneurs.about.com

Social media marketing kan een belangrijk kanaal zijn voor uw bedrijf: zowel voor het opbouwen van het merk als voor directe sales. Soms twijfelen mensen aan de kansen die bijvoorbeeld facebook te bieden heeft – kan dit echt een waardevolle toevoeging zijn voor mijn bedrijf?

Vooral voor bedrijven met een gelimiteerd budget kan social media marketing de uitgelezen tool zijn om tegen lage kosten een grote doelgroep te bereiken. Hoe gebruikt u socail media voor uw bedrijf?

E-mail marketing: het segmenteren van inschrijvingen
13.05.2013 | searchenginejournal.com

E-mail marketing is nog altijd een erg betrouwbare en waardevolle marketingtool; zowel om bestaande klanten op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen, als om nieuwe klanten binnen te halen. De resultaten kunnen daarbij nog beter door het segmenteren van de inschrijving, hoe doe je dat?

Het segmenteren is het indelen van alle inschrijvingen in bepaalde groepen, bijvoorbeeld op basis van functie, branche of interesse. Daardoor kun je gericht mailings sturen naar groepen die daarmee relevante content binnenkrijgen, wat weer zorgt voor betere resultaten.

5 slechte webdesign ideeën die zomaar kunnen werken
08.05.2013 | business2community.com

Het huidige web laat enorm veel trends zien – de ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op en iedereen is bezig om bij te blijven. Dit zorgt er soms voor dat webdesign op elkaar begint te lijken: wanneer we allemaal dezelfde trends volgen, krijgen we allemaal een zelfde uitstraling.

Het is daarom soms goed om eens wat dingen uit te proberen die niet binnen dat vaste kader passen. Webdesign out of the box zorgt vaak voor verrassende resultaten. Via onderstaande link zie je 5 slechte ideeën die zomaar kunnen werken.

Het functionele hart van webdesign
03.05.2013 | cmswire.com

Toen vorige maand, tijdens een prijsuitreiking van het London Museum Of Art, het ‘niet erg aantrekkelijke’ Gov.uk de prijs voor beste design won voor de neus van top architecten en ontwerpers, brandde een discussie los over wat (web)design nu precies is. De website is inderdaad niet erg mooi, maar is dat erg?

De directeur van het museum dat de prijs mocht uitreiken, geeft aan dat design niet alleen gaat om hoe iets eruit ziet, maar vooral ook om hoe het werkt. Zodat de gebruiker optimaal kan profiteren van het design. Is dat het functionele hart?

E-mail testen voor een optimaal resultaat
20.05.2013 | business2community.com

Wanneer u bezig bent met e-mail marketing, is het verleidelijk om de mailing of nieuwsbrief direct te versturen wanneer u tevreden bent over de content en het design. Toch is het verstandig om de tijd te nemen om te testen – het zorgt ervoor dat u e-mail marketing optimaal kunt inzetten.

Via onderstaande link kunt u een lijst met tips vinden die het makkelijker maakt om goed te testen, en te zorgen voor betere resultaten. De tips zijn hands-on, en kunnen daardoor door iedereen snel worden ingezet in iedere campagne.

‘Killer tips’ voor e-mail marketing
15.05.2013 | freshbusinessthinking.com

E-mail marketing op het moderne web biedt enorme kansen, maar kan uw doelgroep ook opslokken. Het aantal commercieel getinte berichten dat we per dag zien loopt alleen maar op, en het is dus nodig om uzelf goed te onderscheiden.

Via e-mail marketing is dat nog steeds goed mogelijk, maar er moet wel tijd aan worden besteed. Via onderstaande link zijn een aantal ‘killer tips’ bij elkaar gezocht, die het makkelijker moeten maken om e-mail marketing goed in te zetten.

7 redenen waardoor e-mail marketing kan mislukken
10.05.2013 | clickz.com

Een probleem van e-mail marketing kan zijn dat het bij een matige uitvoering nog steeds werkt – maar niet zoals het zou kunnen werken! Het is zo dat e-mail marketing niet makkelijk is; om echt goede resultaten te boeken moet je bepaalde onderdelen in de gaten houden.

Via onderstaande link kun je 7 redenen terugvinden waardoor e-mail marketing zou kunnen mislukken: dat wil zeggen, waardoor je er niet alles uithaalt dat erin zit. Gebruik die tips om je eigen campagne te verbeteren en nog betere resultaten te behalen!

Webdesign versus SEO: is er een discussie nodig?
07.05.2013 | searchenginejournal.com

Het is een veel voorkomend probleem: mensen die verantwoordelijk zijn voor webdesign raken in een discussie met de mensen die zich over SEO buigen. Twee disciplines die op elkaar aan zouden moeten sluiten, maar toch ontstaat er dikwijls een flinke discussie.

De vraag is of dit echt nodig is: er komt een punt dat beide partijen zich moeten gaan realiseren dat ze samen moeten gaan werken aan het grote doel – een website neerzetten die voor de gebruiker perfect is, en tegelijkertijd goed scoort in de zoekmachines.

Infographic: e-mail marketing optimaliseren voor mobiele apparaten
02.05.2013 | marketingland.com

E-mail (marketing) is niet dood, sterker nog; het is springlevend. E-mail is nog altijd een van de meest gebruikte communicatiemiddelen op smartphones en andere mobiele apparaten. De vraag die daarbij belangrijk is: is jouw e-mail marketing wel afgesteld op deze groep mobiele gebruikers, die alleen maar groter aan het worden is?

Marketingland stelde daarvoor een infographic op, die illustreert wat het belang van mobiele optimalisatie is – en hoe je dat het beste kunt inrichten.

Gratis of professioneel webdesign, wat zijn de voordelen?
17.05.2013 | searchenginewatch.com

De waarde van een goed webdesign kan enorm zijn. Maar soms twijfelen bedrijven tussen een gratis design, bijvoorbeeld layouts die her en der te downloaden zijn, en een professioneel design. Het is goed om die twee eens naast elkaar neer te leggen.

Het begint met de doelstellingen van een website: wat wilt u bereiken? Met een professioneel design kunt u al uw wensen en eisen integreren, iets dat niet lukt met een gratis design. Via onderstaande link kunt u meer eigenschappen terugvinden die helpen om deze keuze te vergemakkelijken.

Webdesign: vormgeven van de toekomst
14.05.2013 | business2community.com

Het bezorgen van een gebruikerservaring van hoge kwaliteit, staat tegenwoordig bovenaan de lijst van webdesigners, ontwikkelaars en iedereen die aan websites werkt. Wanneer een bezoeker op de site komt weet hij of zij meestal al wat er gevonden moet worden, als dat niet direct lukt gaat deze bezoeker verder kijken.

Webdesign speelt een grote rol in dat proces; het uiterlijk van een website bepaalt voor een groot deel of de bezoeker blijft hangen – en of bijvoorbeeld de navigatie duidelijk genoeg is.

6 social media regels voor content marketing
09.05.2013 | business2community.com

Content marketing is een beproefde methode om meer bezoekers en/of klanten naar een website te krijgen. Door de content te richten op een specifieke doelgroep kan deze makkelijk worden bereikt, en daarna worden omgetoverd tot klant. Social media speelt daarbij ook grote rol.

Social media wordt in dit geval vooral ingezet om de content te verspreiden, en het dus bij de juiste doelgroep te krijgen. Om dit optimaal in te zetten – en dus het beste uit de content te halen – staan er via onderstaande link 6 gouden social media regels, in combinatie met content marketing.

Het opstellen van een social media plan, hoe doe je dat?
06.05.2013 | advisor.ca

Het uitbreiden van je online zichtbaarheid is een continu proces. Een proces ook waarin social media een belangrijke rol kan spelen. Voor iedere organisatie is de invulling van het aanwezig zijn op sociale netwerken anders, vandaar dat veelal wordt aangeraden om een social media plan op te stellen, maar hoe doe je dat?

Via onderstaande link kun je alvast een aantal onderdelen terugvinden die erin terug moeten komen. Zo richt een plan zich op de mogelijkheden die er liggen qua doelgroep, de doelstellingen en de middelen om die doelen te bereiken.

Tijd maken voor social media marketing, hoe doe je dat?
01.05.2013 | forbes.com

Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, Instagram – het lijstje met sociale netwerken die interessant zijn voor bedrijven wordt steeds langer, en daar lijkt voorlopig ook geen einde meer aan te komen. Maar om dat goed te doen is veel tijd nodig, iets waar veel mensen tegenaan lopen.

Wanneer je niet de luxe hebt om dit te delegeren of uit te besteden, komt het er simpelweg op neer dat je enorm efficient moet zijn. Om dat gemakkelijker te maken kun je via onderstaande link vier tips terugvinden die je daarbij kunnen helpen!