10 inspirerende e-mail marketing voorbeelden
12.11.2013 | tnooz.com

Normaal gesproken is het niet (meer) zo moeilijk om inspiratie op te doen wanneer het gaat om marketinguitingen. Deze boodschappen zijn, met behulp van bijvoorbeeld social media, gemakkelijk publiekelijk bereikbaar. Maar dat is niet voor alle kanalen zo.

E-mail marketing bijvoorbeeld, speelt zich veel meer achter de schermen af. De e-mails worden direct verstuurd naar de ontvangers, maar blijven verder buiten het zicht. We hebben daarom via onderstaande link 10 inspirerende voorbeelden verzameld, om snel inspiratie op te kunnen doen!

3 webdesign elementen die je moet kennen
07.11.2013 | entrepreneur.com

Als MKB’er heeft u een online aanwezigheid nodig, dat is wat iedere ondernemer zich wel beseft. Dan begint in de meeste gevallen de zoektocht naar een passende webdesigner, om een website neer te zetten die past bij uw bedrijf en wat u doet.

Maar voordat u deze stap zet, is het goed om een aantal webdesign elementen te leren kennen. Zo ziet u welke technologie het mogelijk maakt om al uw bezoekers, zowel op mobiel als op de PC, te bedienen bijvoorbeeld. Bij het plannen van uw website kunt u nu uw wensen duidelijk kenbaar maken.

Tips om e-mail marketing te optimaliseren
04.11.2013 | foliomag.com

Email marketing is een goede marketingtool, maar ook eentje die nogal onvoorspelbaar is. Kunnen we andere marketing inspanningen goed voorspellen nadat we dit een aantal keer hebben ingezet, email is wat dat betreft een ander verhaal; het aantal kliks en het percentage opens schommelt nogal eens.

Om dat zo stabiel mogelijk te krijgen, en daarop dus ook te kunnen verbeteren door middel van tests en experimenten, is het goed om een aantal basisregels op te volgen om uw e-mail campagnes zo goed mogelijk te optimaliseren zodat deze constanter gaan presteren.

Infographic: 10 webdesign trends voor 2014
30.10.2013 | dutchcowboys.nl

In de afgelopen jaren is er enorm veel gebeurd in de wereld van webdesign. Nieuwe technieken hebben hun intrede gedaan, en ook de browsers zijn steeds meer technologieen gaan ondersteunen – daardoor is er meer mogelijk geworden en zien we website verder ontwikkelen. De startup Macaw heeft een infographic in elkaar gezet om de grootste trends van dit moment op een rijtje te zetten. Niet geheel verrassend staat responsive webdesign op de hoogste plaats; ontwerpen die websites aanpassen aan het apparaat van de gebruiker zullen we alleen nog maar meer gaan zien.

Blijf vooroplopen door uw webdesign te vernieuwen
25.10.2013 | isedb.com

Het staat vast dat een website een enorm belangrijk middel is voor ieder bedrijf dat zich verder dan lokaal wil laten zien, of online zichtbaar wil zijn. Het helpt om klanten naar uw bedrijf te krijgen, de aandacht op uw merk te vestigen, en uiteindelijk omzet bij te dragen.

Vanuit het perspectief van een gebruiker (of klant, in uw geval) kan het via Google terechtkomen op een website die de juiste informatie lijkt te hebben, maar die niet werkbaar is, een probleem zijn. Webdesign dat gedateerd is, een site die niet goed werkt, het zorgt ervoor dat de bezoeker snel weer weg is.

Bezoekers vasthouden in de eerste 5 seconden
11.11.2013 | thenextweb.com

De eerste indruk is belangrijk. Niet alleen bij fysieke ontmoetingen, maar ook online. Meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat een bezoeker een website beoordeeld in de eerste 0,5 seconde – dat is het knipperen van je ogen. Maar ook dan is het nog niet zeker dat bezoeker op zijn plaats is.

De volgende stap is het beoordelen of de website, die qua uitstraling voldoet, wel relevant genoeg is om de informatie te kunnen vinden die hij of zij zoekt. Dat gebeurt binnen een paar seonden. Het is dus goed om te realiseren dat je een bezoeker binnen 5 seconden moet zien te overtuigen.

30 e-mail marketing tips voor de kerstdagen
06.11.2013 | econsultancy.com

De eerste kerst artikelen verschijnen in de winkels, en ook online zien we de eerste uitingen rondom de feestdagen verschijnen. Dat betekent dat ook binnen e-mail marketing stappen gezet kunnen gaan worden – dit is al jarenlang een erg belangrijke tool voor bedrijven.

Via onderstaande link zijn maar liefst 30 tips verzameld die kunnen bijdragen aan succesvolle campagnes rondom de kerstdagen. Mensen gaan erop uit om cadeau’s te kopen, of zullen dat online doen. Om de doelgroep een goed idee te geven voor dit soort cadeau’s, kan e-mail marketing worden ingezet.

Bezoekers naar een call-to-action leiden
01.11.2013 | business2community.com

Een website is een belangrijk middel voor veel bedrijven in ons land. De site kan bezoekers opvangen, met als uiteindelijk doel om ze als klant te mogen verwelkomen. Het proces daar tussenin is erg belangrijk; hoe krijg je een bezoeker zover om uit zichzelf klant te worden?

Webdesign speelt daarbij een belangrijke rol. Het ontwerp van een website moet erop gericht zijn om de bezoeker als het ware door de website heen te leiden. Dit eindigt uiteindelijk bij een ‘call-to-action’, waar de bezoeker contact opneemt, een aankoop doet etc.

5 e-mail marketing tips voor de feestdagen
29.10.2013 | business2community.com

De feestdagen staan weer voor de deur, en het einde van het jaar betekent een drukke tijd voor marketeers. De doelgroep gaat massaal op zoek naar cadeau’s voor Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw. E-mail marketing kan hierin een belangrijke rol spelen, omdat de doelgroep direct bereikt kan worden.

Uiteraard kan dit ook een probleem betekenen: veel bedrijven zetten e-mail marketing in om consumenten te bereiken met boodschappen omtrent de feestdagen. Daarom is het goed om een aantal tips op te volgen. Dat begint bijvoorbeeld met het starten van de campagnes in november, om te zorgen dat de aandacht al op u gevestigd is.

7 tips voor het starten in social media
24.10.2013 | huffingtonpost.com

Voor ieder (midden- en klein) bedrijf dat wil gaan beginnen om social media in te zetten als marketingtool, is het verstandig om goed voor te bereiden. Vandaar dat we graag een aantal tips willen delen. Het begint allemaal met het opstellen van een social media marketingplan.

In dat plan worden de doelen beschreven: wat wil u bereiken met social media? En gaat u doelen opstellen met betrekking tot aantal volgers? Hoe gaat u precies uw doelgroep bereiken? Het zijn vragen die in een dergelijk plan beantwoord moeten worden, zodat u een vliegende start kunt maken.

Lang leve e-mail marketing
08.11.2013 | independentretailer.com

We hebben het allemaal weleens voorbij horen komen uit de mond van zelfbenoemde experts: e-mail marketing is dood. Dat is simpelweg niet waar. Ondanks de introductie van talloze nieuwe technologieen op het internet, heeft e-mail zich staande gehouden als een tool die we iedere dag gebruiken.

Vanuit recente onderzoeken is gebleken dat 92% van alle volwassenen die online actief zijn, iedere dag e-mail gebruiken. Dat betekent dat het ook als marketingtool enorm interessant blijft – de doelgroep gebruikt e-mail iedere dag, daar zijn ze te bereiken. Uiteraard is er wel een uitdaging: hoe zorg je ervoor dat deze doelgroep de e-mails opent?

De ontwikkeling van responsive design
05.11.2013 | tgdaily.com

De afgelopen tijd heeft responsive webdesign een flinke impact gehad op het internet. Het verandert de manier waarop websites met bezoekers omgaan. Voorheen werd er een statische site gebouwd waaraan de bezoeker zich maar moest aanpassen, nu staat de bezoeker centraal.

Responsive webdesign heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Het begon als een vorm van mobiel design, maar dat is het allang niet meer. Het is een manier geworden om iedere bezoeker de beste ervaring te bieden. Via onderstaande link 7 ontwikkelingen van deze manier van webdesign.

Social media is voor individuen, hoe pak je het groot aan?
31.10.2013 | theguardian.com

Social media platformen zijn in eerste instantie ontworpen voor het gebruik door individuen. Het betekent dat iedereen een persoonlijk profiel heeft, en daarmee ook communiceert. Gaat u zich met uw bedrijf op social media sites begeven? Dan is het goed om te leren van kleine bedrijven.

Veel kleine bedrijven zijn namelijk het toonbeeld van goede social media marketing. Anders dan grote organisaties zijn zij in staat om een persoonlijk gezicht aan zakelijke social media accounts te geven. Daarmee zijn ze doorgaans veel succesvoller in de interactie met de doelgroep.

Infographic: 10 redenen om Pinterest als marketingtool te gebruiken
28.10.2013 | socialbarrel.com

Pinterest is binnen het social media werkveld nog een redelijk nieuwe speler. Het prikbord, waar mensen afbeeldingen, video’s en andere content kunnen ‘pinnen’, blijft stevig doorgroeien en is ondertussen een belangrijk onderdeel van social media marketing geworden.

Socialbarrel heeft deze ontwikkelingen in een infographic samengebracht, om de noodzaak van het inzetten van Pinterest te onderstrepen. In de graphic staan 10 redenen om Pinterest in te zetten als marketingtool voor ieder bedrijf dat binnen social media actief is.

Infographic: 7 mythes van e-mail marketing
23.10.2013 | marketingpilgrim.com

In de verschillende artikelen die we bespreken rondom e-mail marketing, komt naar voren dat dit kanaal anorm belangrijk blijft. E-mail is een deel van ons (werk)leven, en daardoor is de doelgroep van ieder bedrijf via dit middel goed bereikbaar.

Er wordt ook veel geschreven over e-mail marketing: zo zou de meerderheid van e-mail gebruikers iedere dag omkomen in de e-mails van verschillende bedrijven, waardoor niets meer gelezen wordt. Deze infographic neemt die mythe, en 6 anderen, onder de loep.