5 manieren om e-mail marketing beter in te zetten met kerst
03.12.2013 | realbusiness.co.uk

Het weer is omgeslagen, de dagen worden korter en donkerder, het betekent dat de belangrijkste maand voor retailers is aangebroken. December staat bol van de feestdagen, en consumenten gaan massaal op zoek naar cadeau’s voor sinterklaas of kerst.

E-mail marketing kan een fantastische tool zijn om deze doelgroep te bereiken, en dus te zorgen voor een enorme boost in de omzet. Hierbij 5 manieren om e-mail beter in te zetten – zodat ook uw webshop of website tijdens de feestdagen druk bezocht zal zijn.

Infographic: meer conversie uit e-mail marketing
28.11.2013 | marketingprofs.com

De uitgaven aan e-mail marketing worden in een recent rapport de komende jaren weer een stuk hoger voorspeld. Bedrijven zien het nog altijd als een betrouwbaar marketingkanaal, waar ze een groot deel van de omzet uit kunnen halen. Belangrijk is daarbij de conversie.

De ontvanger wordt steeds kritischer, wat betekent dat e-mail marketing geraffineerder moet worden ingezet om een goede conversie (kliks naar de site, of verkopen op de site etc) te behalen. In deze infographic zijn een flink aantal tips verzameld om die conversie te verbeteren.

Responsive webdesign ook voor uw site geschikt?
25.11.2013 | cmswire.com

In een wereld waarin we zoveel verschillende apparaten gebruiken om op internet te werken, is responsive design een prachtige oplossing. het zorgt ervoor dat een website in ieder formaat goed leesbaar is. Maar uiteraard zorgt het wel voor een investering, is dat voor uw website wel nodig?

Een recent onderzoek van Forrester heeft daarover nieuwe inzichten opgeleverd: ze hebben een tool gebouwd die een website en/of bedrijf op 7 punten beoordeeld, zodat er kan worden ingeschat of het investeren in een responsive webdesign een goed idee is.

Pinterest binnen e-mail marketing integreren
20.11.2013 | econsultancy.com

Pinterest is niet alleen populair bij gebruikers die er voor de fun opzitten, ook merken ontdekken het platform steeds vaker als marketingtool. Ook binnen e-mail marketing is Pinterest aan het groeien – retailers zien dat ze gemakkelijk meer bezoekers kunnen aantrekken.

Het platform biedt de mogelijkheid om afbeeldingen, video’s en sites te ‘pinnen’, en daarbij komt e-mail om de hoek kijken. In een e-mail kun je deze grafische elementen gemakkelijk terug laten komen, om de e-mail aantrekkelijker te maken en de lezer vast te houden door deze naar Pinterest te verwijzen.

Video als belangrijk onderdeel van social media campagnes
15.11.2013 | mobilemarketingwatch.com

Marketeers over de hele wereld maken steeds meer gebruik van online video binnen social media campagnes. Wanneer social media wordt ingezet als marketingtool, is video daarbij een logische stap. Deze beelden trekken snel de aandacht, en spelen daarmee een belangrijke rol.

Door de opkomst van snel mobiel internet, is ook de groeiende groep mobiele internetters de oorzaak van de groei van video – op mobiele apparaten zijn ze snel te bekijken en gemakkelijk te delen, waardoor het een aantrekkelijk medium is om te integreren in een campagne.

Strategie moet social media marketing sturen
02.12.2013 | business2community.com/

Wanneer het aankomt op social media binnen uw bedrijf, staat u wellicht nog voor de keuze om dit wel of niet te gaan integreren in uw marketing inspanningen. Het is daarbij belangrijk, mocht u besluiten om dit te gaan doen, om allereerst te zorgen dat er een strategie op zijn plaats is.

Vanuit deze strategie kunt u social media gaan inzetten als marketingtool. Helaas werken veel bedrijven op de verschillende social media platformen zonder een echt idee te hebben waar ze naartoe willen, en hoe ze precies met het publiek communiceren. Dat zorgt voor tegenvallende resultaten, en kan zelfs zorgen voor schade aan uw imago of merk.

De evolutie van video binnen webdesign
27.11.2013 | tnooz.com

Video heeft de afgelopen jaren een stevige opmars gemaakt op het internet. Door de snellere verbindingen van gebruikers wereldwijd, en de groei in technische mogelijkheden, zijn paltformen als Youtube enorm populair geworden. Ook op websites zien we veel video terug.

Echter zijn dit vaak verstopte video’s aan de zijkant van een website. Dat is jammer, aangezien bewegend beeld een hele nieuwe dimensie aan een webdesign kan geven. Maar hoe zorg je ervoor dat video een grotere rol op een wesite kan spelen en hoe implementeer je dit?

Webdesign als basis van de marketing strategie
22.11.2013 | forbes.com

Er zijn veel (kleinere) bedrijven die een website hebben die qua niveau niet laat zien wat het bedrijf allemaal kan. Het webdesign speelt daarbij een belangrijke rol – wanneer u niet weet wat de website moet uitstralen of vertellen, dan is het moeilijk om de website van waarde te laten zijn.

Door een goed webdesign kan een website plots veranderen tot de basis van een marketing strategie. Doordat de site goed in elkaar zit kan deze een bezoeker omtoveren tot een klant, door deze de juiste informatie te presenteren op een logische plek, en door de bezoeker uiteindelijk te converteren..

Onthoud dit bij kiezen nieuw webdesign
19.11.2013 | business2community.com

Bent u van plan om een nieuw webdesign te implementeren? Dat kan een goede manier zijn om uw website aan te passen naar de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden, zodat uw website weer helemaal up-to-date is. Uiteraard kan dit wel een uitdaging zijn.

Door de vele aanbieders en mogelijkheden kan het gemakkelijk gebeuren dat u de controle over het project verliest. Er zijn daarbij verschillende dingen die u in de gaten kunt houden, zoals het uiteindelijke doel van de website, de kleuren die u voor ogen heeft, en nog veel meer.

Waarom uw website responsive moet zijn
14.11.2013 | forbes.com

Wanneer u eerdere signalen over de opkomst van mobiel internet heeft genegeerd, dan is het nu wellicht tijd om daar nog eens bij stil te staan. Het aantal internet gebruikers dat via een mobiel apparaat een website bezoekt, blijft stevig doorgroeien.

Dat moet een reden zijn om ook naar uw eigen website te kijken, en te bepalen of u klaar bent voor deze mobiele doelgroep. Een responsive website, die qua formaat iedere bezoeker aankan, is daarbij een voor de hand liggende oplossing. Hoe past dat binnen uw strategie?

Responsive webdesign is hier om te blijven
29.11.2013 | internetretailer.com

Wanneer je een jaar geleden keek naar responsive webdesign, toen dat nog een nieuwe technologie was, werd dit vooral gebruikt door startups, creatieve bureau’s en andere voorlopers in de markt. Dat is nu wel anders. Responsive webdesign lijkt een vaste plaats te hebben veroverd.

Bedrijven als Volkswagen, en andere grote ondernemingen, hebben de overstap al gemaakt en dat lijkt in de toekomst alleen nog maar meer te worden. Door de toename van het gebruik van mobiele apparaten worden websites die op ieder formaat leesbaar zijn alleen nog maar belangrijker in de toekomst.

Wanneer moet u e-mail marketing inzetten?
26.11.2013 | thenextweb.com

Of u nu zelfstandig ondernemer bent, een klein bedrijf of een grote organisatie bent – e-mail marketing kan een waardevol kanaal zijn om uw doelgroep te bereiken en uw klanten dicht bij u te houden. Maar in deze tijd is het ook nodig om Facebook en Twitter bij te houden, blogs te schrijven, foto’s te delen etc.

Het komt er dus op neer dat u wellicht keuzes moet maken om de beschikbare tijd in te vullen met kanalen die het meest interessant zijn. E-mail marketing is al erg lang een populair middel om te communiceren met klanten, maar wanneer is het voor uw bedrijf interessant om het in te gaan zetten?

10 vragen over social media ROI
21.11.2013 | entrepreneur.com

Social media is een landschap van verschillende sites en platformen, wat voor bedrijven zorgt voor een uitdaging om goed te kunnen meten wat de waarde er nu precies van is. Is het mogelijk om een ROI van social media te meten? Jazeker.

Door de juiste vragen te stellen en de antwoorden daarop te integreren binnen uw bedrijf, kunt u goed zien wat de waarde is van ieder platform – en of u juist meer of minder tijd en geld moet stoppen in een bepaald platform. Lees alle 10 de vragen en leer van de antwoorden!

Tactieken om meer nieuwsbrief inschrijvingen te krijgen
18.11.2013 | marketingprofs.com

Wanneer u de e-mail inschrijvingen op uw nieuwsbrief wilt uitbreiden, zijn er vele manieren om dat aan ta pakken. Een recent onderzoek laat de meest populaire tactieken zien, en daarnaast ook de meest gebruikte. Opvallend is dat dit niet perse dezelfde tactieken hoeven te zijn.

Zo zijn er verschillende kanalen om met een inschrijfformulier nieuwe inschrijvingen te genereren, zoals de eigen website, specifieke pagina’s van een website, en social media platformen. De effectiviteit verschilt enorm per kanaal, en dat heeft ook invloed op de populariteit.

Infographic: de ontwikkeling van webdesign
13.11.2013 | business2community.com

Webdesign heeft zich sinds de late jaren ’90 enorm ontwikkeld. Het begon met sites als AOL, Lycon en Geocities, die steeds meer grafische elementen aan hun sites gingen toevoegen. Ook brachten ze de mogelijkheid voor iedereen om websites te bouwen.

In de jaren daarna is alles snel gegaan. Websites gingen er steeds beter uitzien, en door de technische verbeteringen in PC’s en browsers kwamen er steeds meer mogelijkheden qua webdesign. In deze infographic zien we de ontwikkeling van webdesign door de jaren heen.