Parallax webdesign echt beter voor gebruiker?
25.12.2013 | fastcodesign.com

Parallax webdesign is een trend die het afgelopen jaar stevig is doorgedrongen tot het internet. De term betekent het verschuiven van verschillende elementen over elkaar heen – u heeft dergelijke sites waarschijnlijk weleens gezien, waar tekst bijvoorbeeld over foto’s heenschuift terwijl u scrollt.

Nu is de grote vraag of parallax webdesign niet alleen erg mooi is, maar ook zinvol. Zijn gebruikers blij met deze nieuwe ontwikkeling? Een eerste onderzoek laat zien dat de reacties gemengd zijn: gebruikers geven aan dat het erg gelikt is, maar dat de technologie ook verwarrend kan zijn.

5 goede e-mail marketing voornemens
20.12.2013 | business2community.com

Wanneer het aankomt op goede voornemens, hebben de meeste mensen niet echt een positief verleden dat ze kunnen overleggen. Zo zou uit onderzoeken blijken dat 8% van de goede voornemens al in de eerste week van het nieuwe jaar sneuvelen, laten we dat in 2014 eens beter aanpakken!

E-mail marketing is nog steeds een erg belangrijk kanaal voor veel bedrijven. Daarom worden er ook op dat gebied veel goede voornemens opgesteld, maar deze kunnen dan ook zeker behaald worden. Door de nieuwe mogelijkheden kunnen de resultaten in 2014 zonder al teveel moeite verhoogd worden.

Pricipes van goed webdesign
17.12.2013 | business2community.com

Er zijn een aantal principes die iedereen kan aanhouden wanneer er plannen worden gemaakt voor nieuw webdesign. Een aantal regels die vrijwel altijd opgaan, en die helpen om een goed ontwerp neer te zetten voor een nieuwe site, of een update van een bestaande site.

De eerste stap is de hierarchie, wat betekent dat er bij webdesign een duidelijke relatie moet zijn tussen alle elementen van een website. Alles hangt met elkaar samen, omdat bezoekers door een bepaald pad moeten worden geleid op zoek naar informatie, een contactmoment of een aankoop.

5 e-mail marketing voorspellingen voor 2014
12.12.2013 | customerthink.com

Tijdens de explosie van allerlei soorten digitale media heeft e-mail marketing zich nog altijd staande gehouden. E-mail is de basis van alle communicatie die we via internet doen, en daar lijkt voorlopig ook nog geen verandering in te gaan komen.

Ieder jaar groeit de e-mail markt nog, en met de opkomst van mobiel zijn ook het aantal e-mails dat geopend wordt aan het stijgen. Nu we het einde van het jaar naderen, is het goed om te gaan kijken naar de verwachtingen voor 2014 – wat heeft e-mail marketing ons te bieden?

Video in uw mobiele e-mail marketing gebruiken
06.12.2013 | mobilemarketingwatch.com

Heeft u de e-mail marketing inspanningen al  aangepast zodat ook mobiele gebruikers een goed leesbare e-mail binnenkrijgen? Dat is mooi! Maar in sommige gevallen zien bedrijven veel minder interactie (kliks etc) bij mobiele gebruikers dan bij lezers via een laptop of PC.

Een goede oplossing daarvoor kan video zijn. Het mooie van een video is dat gemakkelijk in een e-mail te plaatsen is door bijvoorbeeld Youtube of Vimeo te gebruiken. Daarnaast zijn video’s perfect te gebruiken op mobiele apparaten, en ze nodigen dus ook uit om te bekijken. Dat kan de interactie zijn waar u naar op zoek bent.

Waar zoekmachine optimalisatie en webdesign samenkomen
24.12.2013 | searchengineland.com

Terwijl technologie zich blijft ontwikkelen en het gebruik van het internet blijft toenemen, worden ook de uitdagingen in 2014 voor bedrijven weer groter. Door de nieuwe mogelijkheden (en de hogere eisen van internet gebruikers) komen er ook nieuwe uitdaging.

Een voorbeeld daarvan is het samen laten komen van zoekmachine optimalisatie (SEO) en webdesign. Door de nieuwe tools binnen webdesign kan de gebruiker een betere ervaring worden voorgeschoteld, maar hierbij moeten de zoekmachines niet uit het oog verloren worden,

E-mail marketing of social media marketing inzetten?
19.12.2013 | business2community.com

Wanneer we kijken naar het gemiddelde midden- of klein bedrijf, zien we dat veel marketeers hun inspanningen verdelen over een of twee kanalen. Vaak omdat deze het meeste opbrengen, of omdat er maar budget is voor een enkel kanaal.

Daarbij wordt veelal gekeken naar e-mail marketing en social media marketing, waartussen een keuze wordt gemaakt. Maar waarom niet allebei doen? Zeker voor het MKB is dat verstandig, en qua budget en tijd hoeven er geen problemen te worden verwacht.

Gerichte content voor succes op social media
16.12.2013 | business2community.com

Social media marketing heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht gemaakt, en is nu tijdens de feestdagen op een hoogtepunt. Dat betekent dat veel bedrijven bezig zijn met de creatie van content om hun merk of product onder de aandacht te brengen.

Wat daarbij opvalt, is dat het maken van content niet meer voldoende is – dat wat echt werkt is gerichte content. Bedrijven die actief zijn met social media marketing moeten weten wat voor publiek ze hebben, en wat zij graag willen zien.

De waarde van een goed webdesign
10.12.2013 | business2community.com

Alles wat uw bedrijf doet, is erop gericht om zich te onderscheiden van de concurrentie in de markt. Uw website zou wat dat betreft niet anders moeten zijn – een goed webdesign zorgt voor een aantrekkelijk uiterlijk, dat bezoekers moet aantrekken en klanten moet opleveren.

Tegenwoordig is een website de eerste aanraking van een persoon met een bedrijf. Ook is de eerste plaats waar een potentiele klant terecht komt, op zoek naar informatie over een product of dienst. De waarde van een goed webdesign mag dan ook niet onderschat worden.

Links op uw website: SEO versus webdesign
05.12.2013 | business2community.com

De links op uw website, oftewel de interne links, zijn belangrijker dan u wellicht denkt. Zowel vanuit het perspectief van zoekmachine optimalisatie (SEO) gezien, als ook vanuit webdesign oogpunt en gebruiksvriendelijkheid. Wat is de juiste keuze?

Een uitdaging kan bijvoorbeeld zijn om de interne links in een nieuw venster te laten openen, iets wat een SEO specialist zou aanraden maar een webdesigner zou afraden. Het is daarbij goed om de gebruiker niet uit het oog te verliezen – wat zou de gebruiker van uw website als voorkeur hebben?

De beste social media tips van 2013
23.12.2013 | searchenginepeople.com

De regels van social media zijn altijd aan verandering onderhevig. Wat dit jaar perfect heeft gewerkt, kan komend jaar oud nieuws zijn en juist tegen u werken. Doordat er veel creatieve campagnes plaatsvinden op social media websites, verwachten gebruikers ook steeds meer.

Ook in 2013 is er weer veel gebeurd op sites als Facebook, Twitter en Pinterest. De social media kanalen brengen veel mogelijkheden, maar er schuilt ook het gevaar van schade aan uw merk wanneer het verkeerd wordt ingezet. Daarom hebben we de beste social media tips van afgelopen jaar op een rijtje gezet.

Infographic: de wensenlijst voor 2014
18.12.2013 | dmnews.com

Nu de laatste dagen van het jaar aan het verstrijken zijn, kijken veel bedrijven naar nieuwe mogelijkheden op het gebied van marketing – zodat ze van 2014 een nog beter jaar kunnen gaan maken. Van de wensen voor het nieuwe jaar is een infographic opgesteld, waar verrassende dingen uit komen.

Zo is te zien dat veel bedrijven zich voornemen om e-mail marketing anders aan te pakken. Dit zou geautomatiseerd moeten worden op basis van content en doelgroep, zodat er meer relevantie kan worden geboden. Ook verschillende mobiele toepassingen staan hoog op het lijstje.

Conversie van e-mail tijdens de feestdagen
13.12.2013 | ecommercetimes.com

Nu we steeds meer e-mails openen en lezen op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, is er ook binnen e-mail marketing een verschuiving gaande. En met de feestdagen in volle gang, wordt e-mail marketing op dit moment enorm veel ingezet.

Het is dan ook belangrijk om goed te kijken naar de conversie van een e-mail, en daarbij te onthouden dat mobiele gebruikers een groot aandeel hebben. Allereerst moet de call-to-action geoptimaliseerd zijn voor mobiel, maar ook op de site zelf moet een conversie kunnen plaatsvinden via mobiel.

5 voorbeelden van e-mail marketing tijdens feestdagen
09.12.2013 | practicalecommerce.com

In de Verenigde Staten is er traditioneel ieder jaar een dag die ‘cyber monday’ heet, de dag dat alle records op het gebied van online verkopen worden gebroken. Dat was ook dit jaar weer het geval, toen Amerikanen massaal online op zoek gingen naar cadeau’s.

Uiteraard kennen we deze dag hier niet, maar het is wel mogelijk om te leren van de successen die andere bedrijven op die dag boeken. Vooral e-mail marketing is een kanaal dat veel wordt ingezet voor en op cyber monday, en we hebben 5 succesvolle voorbeelden op een rijtje gezet.

Webdesign nog belangrijker in 2014
04.12.2013 | forbes.com

Het online kanaal wordt voor bedrijven over de hele wereld steeds belangrijker. Door de verschuivingen van uitgaven door zowel consumenten als bedrijven van offline naar online, is een website belangrijker dan ooit. Of, een goede website is belangrijker dan ooit.

Door de verschillen in gebruikers, bijvoorbeeld internetters die via een laptop komen en anderen die juist via tablets shoppen, is een goed webdesign meer van belang dan ooit. In 2014 zal dat het belangrijkste punt worden voor bedrijven, hoe kunnen we door middel van het webdesign een zo goed mogelijke website neerzetten?