Waarom mobiel prioriteit moet hebben
07.02.2014 | pcpro.co.uk

Het mobiel gebruik van veel websites is sinds 2010 met ruim 2000% gestegen. Mensen gebruiken hun smartphones en tablets massaal om sites te bezoeken en aankopen te doen op webshops. Het lijkt een kwestie van tijd te zijn totdat mobiel gebruik groter is dan het gebruik via laptops en pc’s.

Dat betekent dat mobiel nu echt prioriteit moet gaan krijgen. Ben je van plan om de huidige website een update te geven of ga je nadenken over een compleet nieuw webdesign? Dan moet mobiel voorop staan – die gebruikers moeten alle functionaliteiten kunnen gebruiken en alles goed kunnen bekijken en lezen.

Social media en het belang van snelheid
04.02.2014 | mobilemarketingwatch.com

Social media platformen kunnen zonder twijfel een belangrijk onderdeel van je marketinginspanningen zijn. Je kunt snel en gemakkelijk op zoek naar je doelgroep, die je ook direct kunt aanspreken. Maar wanneer de tijd en/of mankracht ontbreekt om social media te beheren, kan het ook misgaan.

Het is namelijk van belang dat er snel gereageerd kan worden op dingen die er plaatsvinden. Dat kan iemand zijn die rechtstreeks contact zoekt, maar ook discussies over jouw merk bijvoorbeeld. Je moet daar snel op reageren omdat mensen daar op rekenen, en in het geval van negatieve aandacht moet je snel kunnen schakelen.

5 oplossingen voor betere e-mail marketing
30.01.2014 | marketingland.com

Wil je dit jaar e-mail marketing eens echt goed gaan inzetten? Dat lijkt een slimme keuze, aangezien meerdere recente onderzoeken aantonen dat e-mail nog altijd een kanaal is waar veel omzet uit te halen is. Zeker de resultaten ten opzichte van social media springen in het oog.

Om een vliegende start (of herstart) met e-mail marketing te kunnen maken hebben we via onderstaande link 5 oplossingen op een rijtje gezet om de eerste nieuwsbrief direct resultaat op te laten leveren. Begin met een goed converterend onderwerp, en werk vanaf daar verder!

E-mail marketing veel effectiever dan Facebook en Twitter
27.01.2014 | digitaltrends.com

Een recent onderzoek van McKinsey & Company laat zien dat e-mail marketing nog lang niet weg te denken is uit het online landschap. De resultaten van het onderzoek laten zien dat klanten vanuit e-mail sneller een aankoop doen, zelfs drie keer meer dan bezoekers vanuit Facebook en Twitter.

Daarnaast is het ook opvallend dat bezoekers die door e-mail marketing worden gegenereerd meer geld uitgeven dan social media bezoekers. Dat laat wel zien dat het e-mail kanaal nog altijd erg belangrijk is, en dat dit de komene tijd nog niet zal gaan veranderen.

Social media marketing moet socialer worden
22.01.2014 | streetwise.co

Terwijl we, vooral ook online, leven in een sociale wereld zijn er nog teveel bedrijven met een ‘massa’ mindset. Deze bedrijven kijken naar de doelgroep als een geheel, in plaats van op persoonlijk niveau te communiceren.

Dat laatste is juist binnen social media marketing zo belangrijk. Wanneer we bijvoorbeeld naar Twitter of Facebook accounts kijken zien we dat een groot deel van de (middel)grote bedrijven vooral zenden, en bijna niet direct praten met klanten. Iets waarin juist de waarde van deze sites ligt.

Op welk apparaat wordt jouw nieuwsbrief geopend?
06.02.2014 | marketingprofs.com

Je verstuurt geregeld een nieuwsbrief? Mooi! Maar weet je ook waar die nieuwsbrief op gelezen wordt. In het laatste kwartaal van 2013 werd maar liefst 65% (bijna twee derde!) van alle nieuwsbrieven geopend op een mobiel apparaat; een smartphone of tablet dus.

Dat betekent dat de desktop en laptop gebruikers nu in de minderheid zijn. Het betekent ook dat jouw nieuwsbrief gericht moet zijn op mobiele gebruikers – de e-mail moet goed leesbaar zijn, het design moet kloppen, en de links moeten ook goed te bereiken zijn met een mobiel apparaat.

Infographic: 10 social media marketing trends
03.02.2014 | business2community.com

Als er in 2013 iets duidelijk is geworden, dan is het wel dat social media niet meer weg te denken is als marketingtool. Het is niet langer een hype of een trend, maar het is een geaccepteerd kanaal waar voor ieder bedrijf dat online actief is waarde valt te behalen.

Facebook, Twitter, LinkedIn – netwerken die al een tijdlang stabiel aanwezig zijn, zijn de sites waar bedrijven zich op richten. Maar hoe zit het binnen social media met opkomende trends en inititatieven? Ze werden verzameld in een infographic, bekijk hem via onderstaande link!

Infographic: wat is responsive webdesign?
29.01.2014 | fiercecontentmanagement.com

Vandaag de dag moet een website goed leesbaar zijn op verschillende formaten, afhankelijk van het scherm van de gebruiker. Daarvoor is een slimme oplossing bedacht: responsive webdesign. Deze techniek zorgt ervoor dat een website zich automatisch aanpast.

Een technologie die erg interessant is voor eigenlijk iedere site. Met responsive webdesign maakt het niet uit of een gebruiker op een telefoon, een tablet of een laptop de website bezoekt. Maar hoe werkt het nu precies? Dat wordt mooi uitgelegd door middel van een infographic.

3 belangrijke webdesign trends voor 2014
24.01.2014 | forbes.com

Webdesign trends komen ieder jaar op. Sommige verdwijnen weer maar anderen vormen een nieuwe standaard. Het is dan ook goed om op de hoogte te blijven van wat er speelt, en wat de verwachtingen zijn voor de trends in de komende maanden.

Een voorbeeld daarvan is eenvoud. Nadat we de beschikking hebben gekregen over steeds meer technische mogelijkheden, zijn veel websites er niet makkelijker op geworden. Bezoekers hebben weer behoefte aan eenvoud, zodat de gebruikersvriendelijkheid weer op de eerste plaats komt.

Is e-mail marketing uw kanaal voor dit jaar?
21.01.2014 | castleford.com.au

Met de enorme opstapeling van online services, advertentiekanalen en social media websites – is het voor sommige bedrijven lastig om te bepalen welke kanaal voor hen het beste zal werken. Dat betekent ook dat vertrouwde kanalen weer meer aandacht krijgen, zoals e-mail marketing.

E-mail is niet meer weg te denken uit ons leven en dat maakt het nu net zo interessant als marketingkanaal. Doordat e-mail geaccepteerd is als kanaal waarmee we communiceren, is het voor ieder bedrijf goed om hier aandacht aan te besteden – en dat lijkt dit jaar nog meer te gaan gebeuren.

Een actie-gerichte nieuwsbrief maken
05.02.2014 | business2community.com

Content is king en social media de troon, zo wordt er tegenwoordig gezegd. Maar een e-mail nieuwsbrief maken is en blijft zonder twijfel de sterkste marketingtool die er is. De reden daarvoor is bijvoorbeeld dat 95% van de internetgebruikers hun e-mail dagelijks bekijkt. Daarnaast zijn er diverse onderzoeken geweest naar de investeringen binnen e-mail marketing, die allemaal laten zien dat de ROI (return on investment) hoog is bij e-mail marketing. Het loont dus de moeite om een nieuwsbrief te maken en daar tijd en aandacht voor vrij te maken wat betreft het verzamelen van content, de selectie van een goede e-mail marketing tool, het bestuderen van nieuwsbrief rapportages en het telkens verder optimaliseren van de nieuwsbrief. Maar hoe kun je nu een nieuwsbrief maken die wordt geopend en waar ontvangers ook nog eens op doorklikken?

Hoe maak je een perfecte e-mail onderwerpregel?
31.01.2014 | thenextweb.com

Er worden iedere dag een enorme hoeveelheid e-mails verstuurd, waarvan een deel gericht is op de promotie. Wanneer je e-mail marketing in zet, zal je ook de ervaring hebben dat het steeds lastiger wordt om ontvangers de e-mail te laten openen.

Het begint allemaal met een goede onderwerpregel. Op basis daarvan zal een ontvanger besluiten om een e-mail wel of niet te openen. Het is dus goed om daarmee te experimenteren, maar eerst zal je de basis goed moeten hebben staan: Hoe maak je een perfecte e-mail onderwerpregel?

Wearables en de toekomst van webdesign
28.01.2014 | clickz.com

Het internet is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Door de opkomst van verschillende apparaten, zoals mobiele telefoons met internetverbinding maar ook tablets, gebruiken we internet anders dan jaren geleden. En die ‘fragmentatie’ zal alleen nog meer verder gaan plaatsvinden.

Dit jaar moet het jaar worden van wearable computers. Allereerst de Google Glass, maar ook smartwatches van bijvoorbeeld Apple en Samsung. Een eigenschap van deze apparaten is dat ze niet goed om kunnen gaan met de nieuwe webdesign technieken, en dat heeft dus invloed op de toekomst van web ontwerp.

E-mail marketing en social media geven resultaat
23.01.2014 | dailyprogress.com

Door de opkomst van social media in de afgelopen jaren is te zien dat veel bedrijven uit het mkb zich laten zien op netwerken als Twitter, Facebook of LinkedIn. Het is een kans om de doelgroep te bereiken zonder veel te investeren, maar er wordt nog geen maximale waarde uitgehaald.

De combinatie met e-mail marketing ligt niet direct voor de hand, maar zorgt er wel voor dat er online een stuk meer resultaat wordt behaald. De integratie van beide kanalen is niet moeilijk, en dus zouden veel meer bedrijven naar deze mogelijkheid moeten kijken.

Flat webdesign is de trend van het moment
20.01.2014 | business2community.com

Flat webdesign is een vorm van ontwerp waarbij alles ‘plat’ lijkt. Dat betekent dat er geen 3d elementen aanwezig zijn, geen glimmende knoppen of schaduwen, maar alles gericht op duidelijkheid voor de bezoeker. Het is een trend binnen webdesign die enorm populair is.

Hoe dat komt? Naast het feit dat het een website er erg goed uit laat zien, werkt een site met een flat webdesign goed voor de bezoeker. Door de overzichtelijkheid en rust die de site uitstraalt kunnen bezoekers gemakkelijk hun weg vinden en voelen ze zich comfortabel.