Het belang van een welkom e-mail
24.03.2014 | marketingprofs.com

Bijna tweederde van de bedrijven die e-mail marketing inzetten, maakt geen gebruik van de mogelijkheid om nieuwe nieuwsbriefleden te verwelkomen. Dat blijkt uit een recent onderzoek. En dat is opvallend; deze ‘welkom e-mail’ wordt namelijk in 50% van alle gevallen gelezen.

Dat percentage ligt een stuk hoger dan de gemiddelde opens van een normale nieuwsbrief. Een welkom e-mail kan dan ook een mogelijkheid zijn om een goede eerste indruk te maken bij de ontvanger, iets dat een positieve invloed zal hebben op latere nieuwsbrieven. Maar wat communiceer je in zo’n mail?

De invloed van Internet Explorer op webdesign
19.03.2014 | business2community.com

Bij het ontwerpen van een website komt al snel naar voren dat niet alle browsers gelijk zijn. Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, iedere internetgebruiker heeft weer een andere voorkeur – maar helaas werken niet al deze browsers op een zelfde manier.

Zeker de laatste zorgt voor nogal wat uitdagingen binnen webdesign. Een website kan perfect funtioneren, maar met Internet Explorer toch specifieke problemen geven. Het is dus belangrijk om de invloed van Internet Explorer op webdesign te kennen, en nieuwe websites daarin uitvoerig te testen.

Misvattingen over responsive webdesign
14.03.2014 | business2community.com

Iedere dag weer gebruiken mensen over de hele wereld websites om informatie te vinden, aankopen te doen of diensten af te nemen. Al die mensen gebruiken verschillende apparaten, en dus is het noodzaak om al die mensen op een juiste manier een website voor te schotelen.

Responsive webdesign is daar een goede oplossing voor. Hiermee schaalt het ontwerp naar het formaat van het apparaat van de gebruiker. Een misvatting daarbij is dat responsive alleen voor mobiel nodig is – dat is zeker niet zo; ook alle laptops en pc’s hebben een ander formaat scherm en resolutie.

13 social media marketing trends
11.03.2014 | business2community.com

Vorig jaar was al duidelijk het jaar van social media. De platformen zijn alleen maar groter geworden en een groot deel van de internetgebruikers over de hele wereld zit op Facebook, Twitter, Instagram of andere netwerken. Ook voor bedrijven wordt social media steeds belangrijk.

In 2014 zal de opmars van social media doorzetten. Daarmee wordt het ook een belangrijkere marketingtool. Social media marketing experts hebben 14 trends op een rijtje gezet waarvan zij denken dat we die dit jaar terug gaan zien, en dat bedrijven hiermee aan de slag moeten.

Storytelling als toekomst van webdesign
06.03.2014 | business2community.com

De wereld van web design is nooit saai. Eigenlijk iedere dag zijn er wel nieuwe ontwikkelingen of komen er nieuwe mogelijkheden beschikbaar. Soms is dat simpelweg een hype, maar vaak ontwikkelt zo’n trend ook tot een serieus alternatief voor huidige mogelijkheden.

Zo’n trend zou storytelling kunnen zijn. In eerste instantie was storytelling een manier om content mooi in beeld te brengen: veel variatie in lettertypes, grote foto’s, etc. Maar het lijkt erop dat deze manier van weergeven ook tot een nieuwe web design standaard gaat leiden. Bekijk de video via onderstaande link voor meer!

De 8 seconden regel van e-mail marketing
21.03.2014 | entrepreneur.com

Ondanks dat e-mail marketing nog altijd een waardevol kanaal is voor veel bedrijven (de ROI is hoger dan welk kanaal ook, blijkt uit een recent onderzoek van DMA), zullen er wel dingen moeten gaan veranderen. E-mail marketing moet zich verder gaan ontwikkelen.

Met de afnemende attentiespan van internetgebruikers zal de e-mail meer moeten gaan opvallen, eerder werken naar een call to action, meer focus voor relevante content etc. Een aantal bedrijven bedrijven werkt al volgens de 8 seconden regel; binnen die tijd na openen van de mail moet een lezer een actie kunnen uitvoeren.

3 social media marketing tips voor 2014
18.03.2014 | abs-cbnnews.com

Na afloop van 2013 werd dat jaar gekroond tot het jaar van social media. De groei was enorm, nieuwe platformen dienden zich aan, en meer en meer bedrijven gaven social media een belangrijke plek; uit onderzoeken blijkt dat 8 op de 10 bedrijven die online actief zijn ook social media inzetten.

Maar wat kunnen we verwachten van 2014. De experts denken dat de populariteit zich alleen maar zal uitbreiden, maar vooral ook dat het professioneler zal worden aangepakt. Zo gaan bedrijven naar een serieuze social media strategie om zo de meeste waarde te behalen.

Infographic: social media versus e-mail marketing
13.03.2014 | ruben2.com

E-mail marketing is sinds jaar en dag een marketinginstrument voor bedrijven die online actief zijn. Social media kwam daarbij en leek e-mail van de troon te stoten. Maar ondanks de vele berichten erover is e-mail marketing er nog steeds.

En dat niet alleen, e-mail marketing lijkt te leven als nooit tevoren. De site Ruben2 nam de proef op de som en maakte een infographic waar de twee kanalen naast elkaar worden gezet om te zien wat er beter werkt in welke situatie, en hoe de toekomst eruit komt te zien.

Wanneer e-mail marketing niet langer relevant is
10.03.2014 | business2community.com

In de afgelopen jaren heeft de crisis er voor gezorgd dat veel bedrijven hun marketinginspanningen verhogen. Een logisch gevolg natuurlijk, bedrijven moeten harder werken om de klant binnen te halen. Maar dat ook e-mail marketing hierbij wordt betrokken is wellicht een minder goed idee.

Door het aantal e-mails te verhogen kun je redeneren dat meer e-mails ook meer klanten betekent. Maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Door de hogere frequentie valt vaak de relevantie van het bericht weg – bedrijven hebben geen toegevoegde waarde meer om in de berichten te communiceren. En dan?

De staat van social media marketing in 2014
05.03.2014 | business2community.com

Er is laatst een onderzoek uitgevoerd naar de manier waarop social media wordt ingezet door grote bedrijven. Daaruit bleek dat een derde van de berichten van gebruikers op verschillende netwerken wordt genegeerd door bedrijven, terwijl ze direct worden aangesproken op bijvoorbeeld Facebook op Twitter.

Een nieuw onderzoek geeft daar nog meer inzicht in. Maar liefst tweederde van de ondervraagde bedrijven geeft aan social media enkel in te zetten als verkoopkanaal, en dus geen interactie of service te bieden. Daarmee wordt een erg belangrijk onderdeel van sociale netwerken onbenut gelaten, dat is jammer!

Mobiel webdesign voor beginners
20.03.2014 | searchenginepeople.com

Op het internet is de laatste tijd een enorme verschuiving te zien: websites worden niet langer ontworpen voor desktops en laptops, maar voor mobiele apparaten. De mobiel (telefoon en tablet) staan bovenaan de lijst voor webdesign, en vanaf dat ontwerp wordt er geschaald naar grotere schermen.

Het belang hiervan is duidelijk – steeds meer mensen gebruiken mobiele apparaten om websites te bezoeken. Helaas onderschatten nog veel bedrijven de noodzaak van deze verschuiving. Een voorspelling die daarbij goed is om te vermelden; mobiele gebruikers zijn binnen een jaar in de meerderheid.

6 tips voor mobiel geoptimaliseerde nieuwsbrief
17.03.2014 | marketingprofs.com

Door de opkomst van smartphones en tablets is e-mail marketing veranderd. Er is vooral een verschuiving gaande in de manier waarop nieuwsbrieven worden ontworpen; deze moeten goed leesbaar zijn op mobiele apparaten, en ook de call to action moet daarvoor geoptimliseerd zijn.

Ondanks de enorme populariteit van social media en ook diensten als What’s App, is e-mail nog altijd het meest gebruikte middel van communiceren tussen bedrijven en consumenten. Het is dan ook van belang dat dit op mobiel ook goed werkt. Hierbij 6 tips om dat in orde te maken!

5 manieren voor de perfecte e-mail campagne
12.03.2014 | cmswire.com

In de afgelopen week heeft Google een flinke verandering doorgevoerd wat betreft het uitschrijven van marketing e-mails in Gmail. Gebruikers van de dienst zien nu automatisch een grote knop onderaan elke mail om uit te schrijven, en hoeven dus niet meer op zoek naar dat kleine linkje onderin de nieuwsbrief.

Wat dat betekent? Dat bedrijven nog meer moeten gaan letten op de kwaliteit van de nieuwsbrieven die de deur uit gaan. In eerste instantie zal de content moeten worden aangepakt. Er moet kritisch worden gekeken naar de content in de e-mails, en hoe deze nog beter kan.

Een goed webdesign betekent goede business
07.03.2014 | standard.co.uk

De internetgebruiker wordt steeds kritischer. Doordat de gemiddelde gebruiker al jarenlang met het internet werkt (en de jongere generatie er zelfs mee opgroeit) kunnen we steeds beter aangeven wat wel een goede website is, en wat niet.

Dat betekent dat bedrijven zich moeten realiseren dat een goed webdesign een noodzakelijk onderdeel is van hun onderneming. Wat daarbij vooral van belang is, is dat er een ontwerp ligt waarbij de boodschap luid en duidelijk is, en dat de gebruiker zijn of haar weg kan vinden naar de gewenste informatie op de site.

De meest gebruikte e-mail marketing tactieken
04.03.2014 | marketingprofs.com

Wanneer je veel bezig bent met e-mail marketing, is het goed om verschillende tactieken in te zetten om de resultaten zo goed mogelijk te krijgen. Acend2, een onderzoeksbureau, heeft gekeken naar de tactieken die het meest door bedrijven worden ingezet.

Daaruit blijkt dat er 3 tactieken zijn die veel worden ingezet, meer dan anderen. Dat zijn content relevantie, het personaliseren van e-mail en segementatie van lijsten. Hoe kun je deze tactieken inzetten om meer uit e-mail marketing te halen?