Infographic: Social media voor het MKB
05.05.2014 | business2community.com

Social media is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een volwaardig marketingkanaal. Ook voor het midden- en kleinbedrijf is dit een interessant kanaal, aangezien de investeringen laag zijn – al hoewel er wel veel tijd in dient te worden geinvesteerd.

Om te zien hoe social media voor het MKB er op dit moment voor staat, is er een onderzoek gedaan dat in de vorm van een infographic wordt gepresenteerd. Hieruit blijkt dat veel MKB’ers nog niet helemaal klaar lijkt voor het inzetten van social media, en dat ook op andere vlakken nog veel waarde te behalen valt!

7 cruciale KPI’s voor e-mail marketing
30.04.2014 | practicalecommerce.com

Bedrijven die online actief zijn gebruiken e-mail marketing om te communiceren met de doelgroep. Maar niet iedere boodschap is even effectief; gelukkig zijn er verschillende concrete doelstellingen (KPI’s) die kunnen helpen om vast te stellen wat werkt en wat niet.

Door dit soort indicatoren te gebruiken, kun je e-mail marketing optimaliseren totdat het een zeer waardevol kanaal is. Ieder bericht dat wordt verstuurd brengt nieuwe data aan het licht, en brengt je weer een stap dichterbij de perfecte e-mail.

Infographic: mobiel vriendelijk vs responsive email design
25.04.2014 | business2community.com

Door de opkomst van het gebruik van mobiele apparaten staan marketeers van bedrijven over de hele wereld voor een dilemma: is het voldoende om een nieuwsbrief mobiel vriendelijk te maken of moet deze volledig responsive zijn?

Het is niet moeilijk om te zien dat over een paar jaar alle e-mail marketing boodschappen van responsive design voorzien zijn, maar nu is dat nog anders. Er is een infographic opgesteld om te laten zien welke cijfers we mee moeten rekenen, en wat een slimme beslissing is.

Wat niet langer werkt in social media marketing
22.04.2014 | agbeat.com

Social media is een interessant kanaal voor iedereen die online iets wil bereiken. Maar het is niet het makkelijkste kanaal; door de vele ontwikkelingen veranderen de behoeften en de mogelijkheden. Zo zijn er een aantal dingen die niet langer goed werken op het gebied van social media marketing.

Een eerste activiteit is het schrijven van lange blogs en het linken daar naartoe. Uiteraard is het wel goed om deze te schrijven, maar niet gericht op het social media publiek; die is meer op zoek naar korte, bondige artikelen. Doe in plaats van 1 uitgebreid artikel eens 5 korte, en vergelijk de resultaten.

4 tips om teksten op je webshop te testen
17.04.2014 | practicalecommerce.com

‘Content is king’ is een veelgehoord motto op het internet, maar geldt dat voor webshops ook? Veel webwinkels lijken zich vooral te concentreren op het assortiment, op de gebruikersvriendelijkheid, op het uiterlijk – dat is natuurlijk goed, maar ook hier speelt content een grote rol.

De teksten op de webwinkel hebben namelijk een directe invloed op de conversie en dus op de omzet. Bezoekers komen niet om goede verhalen te lezen, maar willen wel op een professionele manier ingelicht worden over de producten. Bekijk de tips om hier mee aan de slag te gaan!

Voorbeelden van goede e-mail onderwerpregels
02.05.2014 | business2community.com

Een groot deel van de e-mail programma’s die internetgebruikers hebben om e-mails te lezen, zet nieuwsbrieven die commercieel zijn zonder pardon in de spammap. Dat betekent dat de gebruiker de e-mail nooit te zien krijgt, dat is uiteraard niet de bedoeling.

Om dit te voorkomen, en ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk ontvangers de e-mail in goede orde binnenkrijgen, moet je experimenteren met de onderwerpregel. Het onderwerp is namelijk een van de belangrijkste factoren bij het bepalen of het spam is of niet.

In 5 stappen naar een goed bruikbare website
29.04.2014 | itbusiness.ca

Sinds het internet haar intrede heeft gemaakt in ons leven is het de bron van informatie geworden. Dat betekent dat websites een belangrijke rol vervullen – deze moeten goed bruikbaar zijn om mensen op de juiste manier van de informatie te voorzien.

Webdesign is daarbij een onmisbaar onderdeel. Door het ontwerpen van een logische website die goed functioneert, zullen gebruikers daar de meeste waarde uit halen. Ook voor bedrijven is dat een noodzaak; webdesign moet van hun site een marketingmiddel maken.

Gebruik maken van transactionele e-mails
24.04.2014 | mobilemarketingwatch.com

Wist je dat transactionele e-mails een tweemaal zo hoog openingsrate hebben dan ‘normale’ nieuwsbrieven? Zo versturen online shops een bevestiging en factuur, sturen hotels een bevestiging van de reservering, ga zo maar door. Deze mails kunnen erg waardevol zijn.

Met deze e-mails is een contact met de klant bijna gegarandeerd, en dat betekent dat je hier gebruik van moet maken. In deze transactionele e-mails kan bijvoorbeeld een coupon voor een volgende bestelling toegevoegd worden, of de vraag om een review achter te laten. Zo zijn er nog talloze acties te bedenken.

De aandacht van de doelgroep trekken met webdesign
21.04.2014 | business2community.com

We leven in een tijdperk waarin iedereen steeds minder tijd heeft, dat geldt ook voor de internetgebruiker. Een zoektocht naar bepaalde informatie of producten wordt gedaan met een minimale inzet; het gaat in eerste instantie om het uiterlijk en de relevantie van de site.

Met webdesign kun je deze bezoekers vasthouden, door de aandacht te trekken met een mooi uiterlijk dat deze bezoekers op hun gemak doet voelen. Er zijn een aantal basistips die kunnen worden opgevolgd om de bezoeker vast te houden op je site.

Waarom kleine bedrijven teruggrijpen naar simpel webdesign
16.04.2014 | business2community.com

In de afgelopen jaren is er enorm veel gebeurd op het gebied van webdesign. Websites werden steeds ingewikkelder, kregen meer functies en alles moest in die kleine ruimte gepast worden. De doorbraak van responsive webdesign heeft die trend een halt toegeroepen. Responsive webdesign werkt het beste wanneer het webdesign relatief simpel is. Daarnaast is gebleken dat veel grote websites, denk aan Yahoo en Google, de beste resultaten boeken door middel van een minimale website. Het zorgt ervoor dat ook midden- en kleine bedrijven teruggrijpen naar deze wijze van webdesign.

Social media marketing moet ook klanten opbrengen
01.05.2014 | forbes.com

Wellicht is de grootste misvatting binnen social media marketing wel dat het enkel gaat om het opbouwen van het merk – om mensen te laten zien waar het merk voor staat. Bedrijven die social media inzetten als marketingtool moeten zich beseffen dat het ook klanten moet opbrengen.

Marketing is een activiteit die bij moet dragen aan de omzet van een bedrijf, en dat is binnen social media niet anders. Platformen als Facebook en Twitter geven de mogelijkheid om de doelgroep direct aan te spreken, daar moet dan ook een deel van de omzet uit te halen zijn.

10 dingen die niet weet over social media marketing
28.04.2014 | business2community.com

Door de opkomst van social media als ‘gratis’ platform voor bedrijven om boodschappen te communiceren, zijn er nogal wat misvattingen ontstaan over dit kanaal. Zo bestaat de gedachte dat social media een goedkoop marketingkanaal is, maar is dat wel echt zo?

Daarnaast zijn er veel aannames binnen bedrijven over de hoeveelheid berichten; wanneer we ons concentreren op kwaliteit in plaats van kwantiteit bereiken we het beste resultaat. Uit onderzoek kan zomaar eens iets anders blijken. Lees het artikel via de link hieronder!

3 voorbeelden van webdesign voor landingspagina
23.04.2014 | business2community.com

Landingspagina’s zijn een interessante manier om leads te verzamelen of om verkopen te genereren. Dit zijn pagina’s die wel bij de website horen maar die afwijken qua webdesign; ze zijn gericht op een specifiek product of doelgroep, en hebben als doel om zoveel mogelijk bezoekers te converteren.

Het is niet makkelijk om een goede landingspagina te ontwerpen. Het webdesign moet aansluiten bij de doelgroep en vooral niet teveel overkomen als een verkoop pagina. Via de link hieronder kun je 3 voorbeelden zien van het webdesign van landingpagina’s, en de bijbehorende feedback erop.

E-mail marketing mythen ontkracht
18.04.2014 | businessnewsdaily.com

Blijven jouw e-mail marketing resultaten achter bij de verwachtingen? Dan kan het zijn dat je teveel vasthoudt aan de ‘succes’ cases, en beweringen die er bestaan over dit kanaal. Soms kan het werken om dat helemaal los te laten en een eigen plan te trekken.

Zo zijn er veel verhalen over het beste tijdstip voor het versturen van een e-mail. Daar kun je eigenlijk niets universeels over zeggen; het tijdstip ligt heel erg aan de doelgroep en het product. Probeer daarin dus te experimenteren en te leren van de resultaten.

E-mail marketing goed laten werken met Gmail
15.04.2014 | businessnewsdaily.com

Gmail, het e-mail programma van Google, is ver gekomen sinds de introductie een aantal jaren geleden. Het is tegenwoordig een van de meest populaire e-mail programma’s voor zowel particulieren als bedrijven. Dat betekent ook dat het binnen e-mail marketing een belangrijke rol speelt.

Vorig jaar werden er echter een aantal wijzigingen doorgevoerd binnen Gmail. De meest ingrijpende was de aanpassing naar verschillende tabs, waardoor nieuwsbrieven niet langer in de inbox terecht komen, maar onder het tabje ‘promotions’ te vinden zijn. Hoe kun je Gmail en e-mail marketing toch tot een succes maken?