5 social media marketing tips voor webshops
18.06.2014 | huffingtonpost.com

Social media is tegenwoordig een vast onderdeel geworden van de dagelijkse bezigheden van de gemiddelde internetgebruiker. Het is een gewoonte geworden om Facebook en Twitter te gebruiken, zoals het een gewoonte is om Google te gebruiken voor zoekopdrachten.

Dat betekent dat social media voor bedrijven ook een cruciale rol moet spelen, en daarmee ook voor webshops. Voor webwinkels is social media een marketingtool die niet veel investeringen vergt, maar waar wel veel uitgehaald kan worden. Maar hoe? Via deze 5 tips kun je social media marketing direct goed inzetten voor jouw webshop.

Testen is cruciaal bij mobiele e-mail marketing
13.06.2014 | mediapost.com

Met de opkomst van verschillende platformen die als marketingkanaal kunnen worden ingezet – zoals bijvoorbeeld Facebook en Twitter – is het makkelijk om e-mail marketing weg te zetten als ouderwets. Maar nog altijd speelt email een belangrijke rol, en met de groei van mobiel internet zal dat niet stoppen.

Mobiel en email gaan namelijk hand in hand. De meeste e-mails worden tegenwoordig gelezen op mobiele apparaten, zo ook de nieuwsbrieven die je verstuurd. Maar er komen ook nieuwe uitdagingen tevoorschijn: door de verschillende resoluties en schermen is testen van e-mails cruciaal.

Responsive webdesign: het effect op SEO
10.06.2014 | whatech.com

Responsive webdesign staat voor een specifiek webdesign voor ieder apparaat; een gebruiker op een desktop ziet een andere site dan een mobiele gebruiker. Maar toch zijn er nog veel bedrijven die een dergelijk design niet hebben geintegreerd. Dat is jammer, ook wat betreft zoekmachine optimalisatie (SEO).

Google (en andere zoekmachines) hechten namelijk steeds meer waarde aan de beschikbaarheid van een website voor mobiele gebruikers. Sterker nog, sites die zijn geoptimaliseerd voor alle apparaten krijgen hogere posities toebedeeld, en dat zal in de toekomst alleen maar verder worden doorgevoerd.

De wetenschap achter e-mail marketing succes
05.06.2014 | business2community.com

Er is recent een rapport verschenen met de naam ‘The Science Of Email 2014’ (beschikbaar via onderstaande link), dat voort is gekomen uit een onderzoek van verschillende bedrijven. Daarbij is gekeken naar de wetenschap achter het succes (of juist niet) van e-mail marketing, en hoe je daarvan kunt leren. In het rapport staan opvallende dingen; zo blijkt uit het ondervragen van ontvangers van nieuwsbrieven dat ze een voorkeur hebben voor e-mails met veel afbeeldingen. Maar, uit onderzoek blijft dat de click-through rate (CTR) afneemt naarmate er meer afbeeldingen worden gebruikt.

China is gemaakt voor e-commerce
02.06.2014 | huffingtonpost.com

Voor webshops in Nederland die een stevige groei doormaken is ons land al snel wat te klein. Om echt door te kunnen groeien zul je uiteindelijk over de grens moeten gaan kijken. En waar Europa het meest voor hand ligt, zijn ook verre bestellingen een mogelijkheid – China bijvoorbeeld. China is een van de landen met de snelste groei in e-commerce, en die groei lijkt ook niet te stoppen. Met bijna anderhalf miljard inwoners en een uitstekend infrastructuur is het land uitermate geschikt voor webshops, en waarom niet voor webwinkels uit ons land?

13 vragen om aan een webdesign bedrijf te stellen
17.06.2014 | huffingtonpost.com

Investeren in een nieuwe website is (bijna) altijd een goed idee. Een nieuwe versie van je huidige website kan zorgen voor een veel beter resultaat, iets waar je een website voor hebt. Maar hoe zet je de eerste stappen bij het updaten van de huidige website? Er zal een webdesigner of webdesign bedrijf moeten worden aangesteld die de website gaat maken, op basis van jouw wensen en eisen. En voordat er iets ontworpen wordt is het goed om alles 100% duidelijk te krijgen, bijvoorbeeld door middel van deze 13 vragen.

Responsive webdesign als de hoeksteen van iedere mobiele strategie
12.06.2014 | business2community.com

CNN bracht onlangs in het nieuws dat de mobiele gebruikers de PC & laptop gebruikers hebben ingehaald wanneer we kijken naar internetgebruik. Als dat het belang van een mobiele website niet onderstreept dan weten wij het ook niet meer. Maar hoe nu verder?

Mocht je nog geen website hebben die voor mobiele gebruikers geschikt is, dan is het zaak om daar per direct over na te gaan denken. Reponsive webdesign speelt een belangrijke rol bij het bedenken van zo’n mobiele strategie, omdat dit direct alle gebruikers een goede website biedt.

Drie snelle e-mail marketing tips
09.06.2014 | econsultancy.com

Het gaat online steeds meer om keuzes maken. Door het overweldigende aanbod van webshops en websites in ons land maar ook in de rest van de wereld, voelen consumenten zich steeds minder zeker van een aankoop. Dat is bijvoorbeeld ook de reden achter ‘verlaten’ winkelmandjes. Er zijn manieren om die keuze makkelijker te maken, om de consument aan jouw webshop of website te binden. E-mail marketing is een van die middelen. Door middel van een aantal toevoegingen (zoals personalisatie) kun je de strijd van de concurrentie winnen.

Hoe social media wordt ingezet door bedrijven
04.06.2014 | business2community.com

Afgelopen week werd het Social Media Industry Report voor 2014 gepubliceerd, een onderzoek onder bedrijven wereldwijd die online actief zijn. Social media marketing is daarbij het speerpunt, en er wordt gekeken hoe bedrijven social media inzetten en waar ze dat doen. Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat Facebook verreweg het meest populair is, gevolgd door LinkedIn en dan Twitter. Ook blogs wordt nog steeds veel waarde aan gehecht, en ook meer dan vorig jaar. Verrassend is ook dat een groot deel van de ondervraagden aangeeft Google+ komend jaar meer in te gaan zetten.

3 e-mail marketing cases om van te leren
30.05.2014 | econsultancy.com

E-mail marketing is een vak. Het versturen van een e-mail is niet moeilijk, maar het versturen van een e-mail die resultaat oplevert is een stuk lastiger. Wanneer je als bedrijf e-mail marketing inzet is het verstandig om te leren van anderen – goed voorbeeld doet immers volgen! Via onderstaande link zijn 3 e-mail marketing cases op een rijtje gezet die goede resultaten hebben behaald door het gebruik van bepaalde elementen. Zo wordt er gekeken naar het gebruik van buttons in plaats van links, om te zien wat een beter resultaat oplevert.

Social media marketing voor webshops
16.06.2014 | huffingtonpost.com

Social media kanalen zijn nu een vast onderdeel van de dagelijkse routine van een gemiddelde internetgebruiker. De statistieken onderstrepen de enorme potentie van social media; deze websites kunnen grote hoeveelheden bezoekers naar je webshop brengen. Maar hoe? Het begint allemaal met logisch nadenken; wanneer je aan de kant van de klant staat wil je ook niet overladen worden met verkooppraatjes, maar je wil een gelijkwaardige dialoog. Wanneer je social media inzet voor jouw webshop moet je dat dus ook voor ogen hebben.

Ken je de echte waarde van social media marketing?
11.06.2014 | smallbiztrends.com

De meeste (startende) webwinkels hebben meer tijd dan geld. Dat betekent dat er creatief moet worden omgegaan met de manier waarop er bezoekers naar de site worden gehaald. Iets dat een belangrijke rol speelt in dit creatieve proces is social media als marketingmiddel.

De echte waarde van social media zit echter niet in het kostenaspect, maar in de kracht dat het heeft als alles-in-1 tool; zo is social media in te zetten voor klantenservice, sales en naamsbekendheid. Voor webwinkels is social media marketing dan ook iets dat een voorname rol moet innemen bij de marketinginspanningen.

De invloed van apps op webdesign
06.06.2014 | imediaconnection.com

Mobiele apps, smartphones en tablets hebben de manier veranderd waarop we met het internet omgaan. Ze zijn ook van directe invloed op het uiterlijk van website; door de slimme manier van navigeren door websites op onze mobiele apparaten verwachten we dit steeds meer op normale websites. Zo zien we dat grote bedrijven nieuwe websites lanceren met webdesign gebaseerd op apps. Bijvoorbeeld het menu is iets dat de afgelopen jaren een duidelijke ontwikkeling heeft doorgemaakt, was het eerst een primair onderdeel van een site, is het nu steeds vaker de herkenbare ‘balk’ die we van apps kennen.

E-mail marketing testen voor perfectie
03.06.2014 | huffingtonpost.com

Wanneer we kijken naar e-mail als marketingkanaal, bestaat er niet zoiets als ‘one size fits all’. Iedere website heeft een uniek publiek, en ieder branche vraagt weer om een andere manier van communicatie. Dat zorgt ervoor dat je e-mail marketing ook moet blijven testen en optimaliseren. Zeker voor bedrijven die online gebruiken als commercieel kanaal, zoals webshops, is het verstandig om te blijven leren van de doelgroep. Door bepaalde onderdelen naast elkaar te testen kun je de e-mails tot in perfectie uitvoeren, zodat de resultaten optimaal zullen zijn.

6 social media marketing lessen voor bedrijven
29.05.2014 | bizcommunity.com

Uit een recent onderzoek van Forbes blijkt dat social media een van de drie meest gebruikte marketingmiddelen is die bedrijven online inzetten. Dat komt voort uit de lage kosten en het grote bereik dat het kan opleveren. Maar wel alleen als je het goed doet. Er zijn veel bedrijven die nog tegen obstakels aanlopen bij social media marketing, en die alleen maar zoveel mogelijk willen zenden. De eerste les is dan ook om meer menselijk te worden – ga de interactie aan zoals dat op social media gebruikelijk is, dan komen de resultaten vanzelf.