5 negatieve invloeden op e-mail marketing

5 negatieve invloeden op e-mail marketing
27.06.2014 | huffingtonpost.com

E-mail marketing is nog altijd een erg effectief kanaal wanneer het goed wordt toegepast. Veel campagnes gaan helaas ten onder aan een lage klikratio, wat weer resulteert in een lagere conversie en dus minder omzet. Vaak wordt dit veroorzaakt door een aantal negatieve invloeden die je zelf onder controle hebt.

Een eerste onderdeel dat in veel campagnes te zien is, is het overvloedig gebruiken van links. In iedere alinea zijn meerdere links te vinden, iets dat binnen veel e-mail programma’s resulteert in een aanmerking als spam of reclame. Zorg dus altijd voor een duidelijke call to action en wees verder spaarzaam met links.

In WebGenerator's Digest verzamelen we interessant leesvoer van toonaangevende websites over webdesign, e-commerce, e-mail marketing, SEO en meer. We publiceren de Digest-berichten ook op Twitter, Facebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.