Minder kan meer zijn voor e-mail marketing
28.05.2014 | cmswire.com

Heb je ooit iemand ontmoet die veel te veel aanwezig was, die zich wilde opdringen met zijn of haar boodschap? Dan is de kans groot dat je die persoon daarna niet veel meer hebt opgezocht. Daarmee kun je een parallel trekken naar e-mail marketing. Wanneer je als bedrijf teveel boodschappen verstuurd, of in ieder boodschap schreeuwerig overkomt omdat je zo graag de boodschap wilt communiceren – is de kans groot dat de ontvanger zich uiteindelijk uitschrijft. Daarom geldt ook vaak binnen e-mail marketing: minder is meer.

De verschuivingen binnen social media marketing
22.05.2014 | entrepreneur.com

Social media marketing is nog niet zo oud. Dat betekent ook dat het nog grillig is, en dat we veel ontwikkelingen zien. Uit een recent onderzoek van Social Media Examiner onder een grote groep marketeer blijkt dat er wederom de nodige verschuivingen plaatsvinden.

Zo staat bij een groot deel van de ondervraagden ‘meer gaan bloggen’ hoog op het lijstje. De combinatie van blogs en social media werkt goed, maar sinds de opkomst van social media was bloggen wat naar de achtergrond verdwenen. Dat lijkt nu dus helemaal terug!

8 tips voor betere bezorging van marketing e-mails
19.05.2014 | business2community.com

E-mail marketing is een kosteneffectieve manier om boodschappen te comminuceren naar de doelgroep. Maar dan moeten de berichten wel op een juiste manier worden afgeleverd. Daar te weinig aandacht aan besteden betekent dat zelfs de trouwste klanten de e-mails niet zien.

De e-mail software die door gebruikers wordt ingezet om mails te lezen, zoals Outlook en Gmail, worden steeds kritischer wanneer het aankomt op de bezorging van commercieel getinte berichten. Het begint dus allemaal met in orde maken van e-mail lijsten die samen zijn gesteld op basis van toestemming.

Webdesign en de bouwblokken van een website
14.05.2014 | entrepreneur.com

Door de snelle ontwikkelingen in technologie is het voor bedrijven makkelijker worden om een professionele website te hebben zonder dat dit enorme investeringen vergt. Maar hoe kom je tot zo’n website? Het bouwen ervan bestaat uit een aantal blokken, die uiteindelijk samen komen.

Het begint allemaal met webdesign. Het uiterlijk van een website is voor de bezoeker ervan een van de punten waarop de beslissing wordt gebaseerd om meer te lezen, of om op zoek te gaan naar een concurrent. Daarna komen zaken als een domeinnaam, de webteksten, de gebruikersvriendelijkheid. Lees verder om te zien hoe dit samen smelt.

Tips voor een social media strategie
09.05.2014 | technical.ly

Social media is uitgegroeid van een communicatiemiddel tot een marketingkanaal. Dat betekent dat het ook als een serieus kanaal behandeld moet worden; wanneer je social media inzet als marketingmiddel, dan moet er ook een strategie aanwezig zijn.

Die strategie zal als basis dienen voor de manier waarop je op social media gaat communiceren. In een dergelijke strategie staat bijvoorbeeld welke doelgroep er aangesproken moet worden, wat voor soort berichten je plaatst, en nog veel meer.

25 webdesign termen die bedrijven moeten kennen
27.05.2014 | business2community.com

Voor bedrijven die online actief zijn is de website een enorm belangrijk middel om te informeren, om leads te verzamelen of om verkopen te doen. De website wordt dan ook constant verbeterd, om beter aan te kunnen sluiten bij de wensen van de klant. Maar wanneer zo’n traject gestart wordt, is er vaak een kloof tussen deze bedrijven en webdesigners. Om deze te verkleinen staat er via onderstaande link 25 webdesign termen die het duidelijker moeten maken wat er allemaal kan, en wat een webdesigner met een bepaalde uitspraak bedoeld.

Social media en blogs inzetten voor marketing
21.05.2014 | marketingland.com

Blogs, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest – voorbeelden van kanalen waar consumenten dagelijks uren doorbrengen om zich te vermaken, inspiratie op te doen, maar ook om zich te laten verleiden tot het kopen van nieuwe producten.

Uit trendrapporten blijkt dat de invloed van social media en blogs op de aankoopbeslissingen steeds groter wordt. Dat betekent voor bedrijven de online actief zijn dat deze kanalen erg interessant zijn als marketing kanalen. Maar hoe zet je dit in zodat het goed werkt?

Benelux grootste groeimarkt mobiele e-commerce
16.05.2014 | retaildetail.eu

De Benelux, en zo dus ook Nederland, is de meest interessante groeimarkt voor mobiele aankopen bij online winkels. Dat blijkt uit een onderzoek van affiliatebureau Zanox. De Benelux noteerde jaar op jaar een groei van 14% en was daarmee de grootste groeimarkt van Europa.

De toename in aankopen op webshops via mobiele apparaten zoals tablets en smartphones groeit iedere dag. Door de steeds grotere acceptatie van mobiel als veilig middel om te shoppen, gaan steeds meer consumenten via deze weg bestellen. En die groei zal alleen maar doorzetten.

Social media marketing: wat wil de klant?
13.05.2014 | marketingpilgrim.com

Social media wordt door bedrijven wereldwijd omarmd als het nieuwe marketingkanaal. Ze zijn er bij gebaat om de doelgroep direct, en zonder al teveel kosten, aan te kunnen spreken – platformen als Facebook en Twitter zijn daar de uitgelezen plek voor.

Maar wanneer we social media als marketingtool inzetten, doen we dan eigenlijk wel wat de klant wil? En zijn we wel waar de doelgroep is? Dat was de basis van een onderzoekje waarvan de resultaten in een infographic zijn gegoten. Resultaten die op een grappige manier inzicht geven in dit vraagstuk.

Hoe belangrijk is responsive webdesign?
08.05.2014 | huffingtonpost.com

Nu meer en meer mensen hun smartphone of tablet gebruiken voor dingen die we eerst op de desktop deden, wordt een ding duidelijk: mobiel neemt het internet over. En niet alleen om op internet te surfen; ook e-mail, social media en webwinkels worden overspoelt door mobiele gebruikers.

Om deze mensen goed van dienst te kunnen zijn, moet een website de mogelijkheid hebben tot een mobiele versie. Maar er is ook nog een andere optie; responsive webdesign. Daarmee heb je 1 website die voor alle apparaten te gebruiken is. Hoe belangrijk is dat op dit moment?

Infographic: 10 onmisbare e-mail marketing cijfers
26.05.2014 | mobilemarketingwatch.com

E-mail marketing staat nog altijd bovenaan de lijst van marketingkanalen wanneer we kijken naar return on investment, de ROI. Maar het wordt voor bedrijven wel steeds moeilijker om op te blijven vallen. Het is daarom goed om de e-mail marketing markt goed in kaart te hebben.

Zo kunnen we uit de infographic halen dat een gemiddelde ‘subscriber’ zo’n 400 commercieel getinte berichten per maand ontvangt. Dat betekent dat je wel heel speciaal moet zijn om de aandacht op je te vestigen. Blijf dus ten allen tijde relevant en zorg dat je iets te delen hebt.

Responsive webdesign en de gouden regels
20.05.2014 | econsultancy.com

Wat begon als een trend lijkt nu een nieuwe standaard binnen webdesign te gaan worden. Responsive webdesign zorgt ervoor dat een site zich aanpast aan het apparaat van de gebruiker, zodat iedere website leesbaar is op een mobiel, tablet of PC.

Maar het is niet zo makkelijk als het soms lijkt. Responsive webdesign vergt bepaalde zaken om het goed te laten werken. Zo is het belangrijk om de website te ontwerpen met de content die er ook op gaat komen, zodat het zeker is dat het design uiteindelijk goed bruikbaar is.

E-mail marketing om relaties op te bouwen
15.05.2014 | business2community.com

Een goede relatie zorgt ervoor dat een klant een betere klant is; deze persoon zal loyaal zijn, en bij problemen aankloppen in plaats van weglopen. Die relatie zul je moeten opbouwen, en e-mail marketing is een van de kanalen die daarbij helpt.

Het begint dan allemaal met de uitstraling van de e-mail marketing boodschappen. Hoe ziet zo’n bericht eruit? Wanneer je e-mail marketing gaat inzetten zul je zien dat er qua vormgeving van alles mogelijk is – maar uiteindelijk gaat het erom dat de klant een goede ervaring heeft.

4 e-mail marketing statistieken om bij te houden
12.05.2014 | entrepreneur.com

E-mail marketing is een betaalbare manier om de doelgroep te informeren over acties, aanbiedingen en andere zaken die interessant zijn om te delen. E-mail zal als marketingkanaal goed presteren wanneer dit op de juiste manier wordt ingezet, maar daarbij is het wel goed om bepaalde zaken te monitoren.

Door bepaalde statistieken goed in de gaten te houden kun je zien wat wel en wat juist niet werkt. In het eerste geval kun je daaro voort borduren, in het tweede geval kun je het roer omgooien. Het begint met de ‘openrate’, hoeveel ontvangers openen de e-mail daadwerkelijk?

De 3 factoren van succesvolle e-mail marketing
06.05.2014 | business2community.com

Uit een recent onderzoek van analist McKinsey blijkt dat e-mail marketing alles behalve ten dode opgeschreven is, al willen sommige experts je dat doen geloven. Op dit moment is de ROI van e-mail marketing nog altijd 40 keer hoger dan bijvoorbeeld Facebook, zo blijkt uit het onderzoek.

Om een dergelijk resultaat te behalen moet e-mail marketing wel op een juiste manier worden ingezet. Er zijn drie factoren die als de kern van dit kanaal worden gezien; relevante content, timing en de frequentie. het begint dus allemaal met de juiste content voor de juiste doelgroep.