Acquisitie is essentieel voor emai marketing
14.04.2014 | mobilemarketingwatch.com

E-mail marketing staat nog steeds in de top van marketing inspanningen wanneer we kijken naar de return on investment (ROI). Maar dat betekent niet dat andere kanalen vergeten moeten worden, integendeel: om e-mail marketing goed te laten werken moeten ook andere activiteiten worden ingezet.

Zo moet acquisitie een belangrijk onderdeel van e-mail marketing zijn. Om een goed bestand van nieuwsbrief inschrijvingen te krijgen moet een deel van het marketingbudget worden besteed aan het verbeteren en uitbreiden van deze lijst, zodat de ROI ook positief kan blijven.

Betere social media marketing door betere content
09.04.2014 | investors.com

Social media is een serieuze marketingtool geworden. Er wordt dit jaar miljarden in Facebook Ads gestopt, om maar een voorbeeld te noemen. Maar het wordt er niet makkelijker op: door de enorme hoeveelheid berichten moet je jezelf onderscheiden, en dat lukt niet door alleen maar harder te schreeuwen.

Het gaat erom dat je content deelt die mensen ook willen ontvangen, geen content die ze opgedragen wordt door zoveel mogelijk berichten. De juiste informatie zal leiden tot meer omzet vanuit social media; gemiddeld raadpleegde een online shopper 5 bronnen in 2010 voor een aankoopbeslsissing, in 2011 waren dat er al 10.

Voorbeelden van webdesign gebaseerd op kaarten
04.04.2014 | econsultancy.com

De opkomst van mobiele apparaten heeft ervoor gezorgd dat steeds meer mensen het internet gebruiken op smartphones en tablets. Dat betekent ook dat webdesign aan het veranderen is; bedrijven moeten zeker weten dat mobiele gebruikers alles goed kunnen gebruiken.

Daarmee is een nieuwe webdesign trend ontstaan; het ontwerpen op basis van ‘kaarten’. Deze vlakken met content zijn perfect leesbaar op mobiele apparaten, en alle vlakken samen vormen een website. Een beroemd voorbeeld is Pinterest, maar er zijn nog veel meer sprekende voorbeelden!

Hoe je de ROI van social media kunt meten
01.04.2014 | businessnewsdaily.com

Social media kan fungeren als een zeer waardevol marketinginstrument voor ieder bedrijf. Twitter, facebook en LinkedIn zijn bijvoorbeeld verantwoordelijk voor groot deel van de bezoekers naar de verschillende webshops in ons land. Maar er blijft een uitdaging wat betreft investeringen hierin.

Het blijft namelijk moeilijk om de ROI (return on investment) van social media te bepalen om deze te kunnen communiceren naar hogerop. De eerste stap hierin is het bepalen van doelstellingen. Op basis van deze doelstellingen kan de effectiviteit van social media worden gemeten. Lees verder voor de andere tips!

Inbouwen van social media in de marketingstrategie
27.03.2014 | citizen-times.com

Voor zowel nieuwe- als bestaande kleine of middelgrote bedrijven is het duidelijk: social media is niet alleen voor de grote merken weggelegd, maar geeft juist ook veel kansen aan kleinere bedrijven. Uit recente onderzoeken blijkt dat een groot deel van deze bedrijven de waarde ziet.

Maar dat betekent nog niet dat je er bent. Social media is een andere manier van communiceren, het gaat twee kanten op, wat ervoor zorgt dat er een duidelijke strategie moet zijn om niet te falen. Door het inbouwen binnen de huidige strategie kan het de juiste plek krijgen.

Webshop design trends die de dienst uit gaan maken
11.04.2014 | business2community.com

Ondanks dat 2014 al een tijdje bezig is, is er nog steeds een flinke tijd te gaan tot het einde van het jaar. Op het gebied van webdesign voor webwinkels zijn er veel trends die dit jaar door zijn gebroken, of die de nieuwe standaard lijken te worden.

Zeker voor webshops zijn er specifieke webdesign trends die bijdragen aan meer vertrouwen, een hogere conversie, en daarmee ook meer omzet. Om te beginnen zien we flat design ook bij webwinkels doordringen, een verandering die online winkelen over de hele wereld er anders uit zal laten zien.

Infographic: e-mail marketing succesverhalen
08.04.2014 | marketingprofs.com

Er worden iedere dag enorme hoeveelheden e-mail verstuurd. Marketeers moeten steeds meer moeite doen om hun bericht te laten opvallen in de overvolle mailbox van gebruikers. Dat betekent creatief zijn, of juist terug naar de basis?

In deze infographic zijn tien best-practices oftewel succesverhalen op een rijtje gezet, waar ook concrete voorbeelden laten zien hoe dit moet worden ingezet. Met deze stelregels kun je terug naar de basis, om juist op die manier op te vallen tussen de massa.

Een nieuwsbrief lijst uitbouwen met meer inschrijvingen
03.04.2014 | huffingtonpost.com

Wanneer jouw bedrijf online actief is, is de kans groot dat je e-mail marketing in zet om klanten te bereiken. Het grote voordeel daarvan is dat je gerichte groepen van klanten kunt aanmaken, zodat je relevante berichten en aanbiedingen kunt communiceren.

Maar de uitdaging is om een nieuwsbrief lijst uit te breiden met nieuwe inschrijvingen, en die in de juiste groep te krijgen. De eerste stap is relevante content. Door content te publiceren via de site en/of social media, kun je deze lezers in specifieke groepen plaatsen.

E-mail marketing en social media integreren
31.03.2014 | business2community.com

Naast het toevoegen van social media iconen (die linken naar de verschillende social media accounts van een bedrijf) aan de boven- en onderkant van een nieuwsbrief, kun je nog veel meer doen om e-mail marketing en social media te integreren.

De twee kanalen zijn waardevol als marketingtool, zeker wanneer ze naast elkaar gebruikt worden, en dus samenwerken. Geef ontvangers van een nieuwsbrief bijvoorbeeld een goede reden om bepaalde berichten in een e-mail te delen op social media, en maak dat ook makkelijk!

De historie van flat webdesign
26.03.2014 | thenextweb.com

De term is in de afgelopen tijd opgekomen en heeft een verandering ondergaan van trend tot een van de nieuwe standaarden binnen webdesign: flat webdesign. Door het ‘platte’ ontwerp van elementen van een website, lijkt het alsof die onderdelen erop liggen geplakt.

Flat webdesign heeft een enorme push gekregen door grote bedrijven als Apple en Microsoft, die hun websites en apps op deze manier gingen ontwerpen. Nu zien we het overal op internet; maar hoe is flat webdesign ontstaan en gekomen tot waar het nu is?

De invloed van social media op zoekmachine optimalisatie
10.04.2014 | mobilemarketingwatch.com

Social media is een makkelijke manier om met de doelgroep te communiceren en daarmee een goede marketingtool. Maar ook op het gebied van zoekmachine optimalisatie zijn sociale netwerken belangrijk. Zo kijkt Google naar account van websites om de populariteit en daarmee ook de posities binnen de zoekresultaten te bepalen.

Er zijn een aantal manieren om dit positief in te zetten, zodat social media meer wordt dan enkel een communicatiemiddel. Zo zijn netwerken als Twitter en Pinterest volledig open, en daarmee doorzoekbaar voor Google – dat ligt anders bij Facebook. Hiermee kun je rekening houden bij het investeren in social media, maar er zijn nog een aantal tips.

5 e-mail marketing fouten die je moet voorkomen
07.04.2014 | economicvoice.com

Wil je e-mail marketing inzetten op de meest waardevolle manier? Dan is het verstandig om een aantal vuistregels aan te houden, zodat het bij marketingblijft – en geen spam. Door de jaren heen hebben we veel kunnen leren van e-mail marketing, die ervaringen moeten we meenemen.

De eerste fout die je niet moet maken, is het versturen van teveel e-mail. Een probleem bij internetgebruikers over de hele wereld is de overvolle mailbox. Dat betekent dat mails die een irritatie veroorzaken zonder pardon worden verwijderd. Zorg dus dat je niet teveel verstuurd, en dat het interessant blijft.

Kleine webdesign factoren met grote impact
02.04.2014 | business2community.com

Waar het vroeger nog zo was je technisch zeer behendig moest zijn om een website in elkaar te zetten, is webdesign nu voor meer mensen bereikbaar door de enorme hoeveelheid tools die hiervoor beschikbaar zijn. Maar het is een risico om webdesign op deze manier in te zetten.

Het zit hem namelijk in de details. Wanneer webdesign wordt afgedaan als een standaard klusje zullen die details over het hoofd worden gezien, en juist het uitwerken van de details zorgen voor een goede website. Dat betekent dat de tijd moet worden genomen om een ontwerp uit te rollen, door iemand met verstand van zaken.

25 webdesign tips voor 25 jaar internet
28.03.2014 | forbes.com

Toen het internet opkwam, zo’n 25 jaar geleden, was het een verzameling websites met knipperende lichtjes, schuivende teksten en opvallende plaatjes. Iedere keer dat we verbinding maakten met het internet stapten we in deze wondere wereld.

Hoe anders is dat nu. Het internet maakt deel uit van ons dagelijks leven, we nemen aankoopbeslissingen op basis van online informatie of kopen direct online. Zelfs onze sociale wereld speelt zich voor een deel online af. Ter ere van het jubileum zijn er 25 van de beste webdesign tips op een rijtje gezet.

8 redenen voor meer aandacht aan jouw social media marketing
25.03.2014 | huffingtonpost.com

Het goed inzetten van social media als marketingtool betekent een stuk meer dan het aanmaken van profielen op de populaire social media platformen. Het betekent aandacht geven, de dialoog aangaan, blijven verbeteren.

Ieder bedrijf heeft andere doelstellingen en daarmee een andere strategie, ook op het gebied van social media. Maar er zijn een aantal universele redenen te noemen waardoor je meer aandacht moet besteden aan de social media marketing van jouw bedrijf. Lees je mee?