Infographic: het verleden, heden en de toekomst van webdesign
28.02.2014 | business2community.com

Wanneer we kijken naar de ontwikkeling van webdesign, komen we van ver. Als je terugkijkt naar websites zoals die er bijvoorbeeld in de vroege 2000’s uitzagen, dan kunnen we wel vaststellen dat de ontwikkeling razendsnel is gegaan.

In een paar jaar tijd is er zoveel nieuwe technologie beschikbaar gekomen, dat websites zich hebben kunnen ontwikkelen van statische producten met enkele mogelijkheden – tot interactieve platformen met enorm veel opties. En natuurlijk is er qua uiterlijk veel veranderd. Er is een mooie infographic gemaakt om die ontwikkeling in beeld te brengen!

Wat je kunt verwachten van een responsive website
25.02.2014 | business2community.com

Een nieuwe website bouwen? Dan is de kans groot dat je uitkomt bij een site met responsive webdesign. Daarmee werkt de site op alle apparaten, zoals PC’s maar mobiele telefoons en tablets. Het is een erg mooie manier om de bezoeker te bereiken, maar het zorgt ook voor uitdagingen.

Het proces van het bouwen van een website is veranderd; ging het eerst simpelweg om het laten zien van een concept om daarna de site op te leveren, nu komen daar stappen bij. Zo is het testen van de nieuwe site een stuk langduriger, door de veelzijdigheid van apparaten en browsers.

In 5 stappen naar zakelijk social media succes
20.02.2014 | fastcompany.com

Toegegeven, op zakelijk vlak blijft social media nog een beetje achter. Het is vooral een zaak van prive-gebruikers die de social media sites inzetten ter ontspanning of persoonlijke branding. Maar daar gaat in 2014 verandering in komen!

Van het mkb tot de top 100 bedrijven in Nederland – organisaties zien steeds meer de waarde van social media als marketingtool, en dat is maar goed ook. Er is veel waarde te behalen en de kosten zijn relatief laag, waardoor het een erg interessant medium is.

Wat je kunt leren van Twitter’s nieuwe design
17.02.2014 | brafton.com

Eerder deze maand rolde Twitter haar nieuwe website uit. Een behoorlijke stap, aangezien veel gebruikers gewend waren geraakt aan het webdesign dat er een aantal jaren stond. Maar dat hoeft niet negatief te zijn, sterker nog: iedereen kan wat leren van het nieuwe design van de social media gigant.

Om te beginnen is de grootste verandering de focus op beeld. Foto’s en afbeeldingen hebben meer ruimte gekregen, en zijn nu echt het middelpunt van de site geworden. Het laat zien dat de trend waarin beeld voorop staat aan het doorzetten is.

E-mail marketing: wat werkte er in 2013?
12.02.2014 | marketingprofs.com

Om ook dit jaar e-mail marketing weer in te zetten als succesvol kanaal, is het goed om te weten wat er in het afgelopen jaar voor goede resultaten heeft gezorgd. Op basis daarvan kun je beslissingen nemen, en waar nodig bijschaven.

Gerpersonaliseerde e-mails hadden in 2013 een 26% hogere ‘open-rate’ dan berichten die zonder enige vorm van personalisatie verstuurd werden. Het laat zien dat ontvangers het aantrekkelijk vinden wanneer een e-mail ‘echt’ aan hun gericht is, in plaats van het gevoel te krijgen dat je maar 1 van de velen bent.

E-mail marketing om nieuwe klanten binnen te halen
27.02.2014 | practicalecommerce.com

Al jaren is e-mail marketing een vast onderdeel van de marketingmix voor veel bedrijven die online aanwezig zijn. Het is een relatief goedkope manier om vaste klanten te informeren en nieuwe aankopen te laten doen. Maar hoe zit het met het binnenhalen van nieuwe klanten?

Mensen die zich abonneren op een nieuwsbrief zonder dat ze klant zijn, hebben duidelijk interesse in het product – maar om wat voor reden dan ook niets gekocht. Hoe pak je deze mensen op door middel van e-mail marketing en hoe overtuig je ze om toch klant te worden?

Hoe typografie invloed heeft op conversie
24.02.2014 | entrepreneur.com

De marketing kant van webdesign draait om conversie. Er komt een x aantal bezoekers op de website terecht, en daarvan moet een zo groot mogelijk percentage converteren; dat kan het invullen van een contactformulier zijn, of bijvoorbeeld het doen van een aankoop.

Webdesign speelt een grote rol bij conversie. Allereerst is het uiterlijk van een website het eerste dat de bezoeker ziet. Er wordt een bepaalde sfeer neergezet door het gebruik van beeld en kleur, dat de bezoeker het gevoel moet geven op de goede plek te zijn. Daarnaast speelt typografie een grote rol, lees snel verder!

Webdesign trends voorspelling door stockfoto’s
19.02.2014 | business2community.com

Stockfoto sites weten erg veel over bedrijven van over de hele wereld. Er zijn veel websites die gebruik maken van stockfoto’s, om wat voor reden dan ook: wanneer je veel icons download, ben je wellicht bezig met een nieuwe site – maar ook op het gebied van webdesign is er vanuit stockfoto sites veel te zeggen over trends.

Doordat deze sites veel gegevens hebben over wat voor webdesign elementen op dit moment populair zijn, kunnen ze trends voorspellen. En dat is precies wat er gedaan is in de infographic die je via de onderstaande link kunt bekijken.

5 tips voor mobiele e-mail marketing
14.02.2014 | businessnewsdaily.com

Bij het opzetten van e-mail marketing campagnes, moet er meer dan ooit rekening worden gehouden met de mobiele gebruiker. Ontvangers lezen tegenwoordig veel e-mails op smartphones en tablets, en dus moeten nieuwsbrieven daarop goed zichtbaar zijn.

Het lezen van e-mail is zelfs de meest populaire activiteit op mobiele apparaten, het wordt zelfs meer gedaan dan bellen. Dat onderstreept het belang van goede mobiele focus bij e-mail marketing, maar hoe pak je dat goed aan? We hebben 5 tips op een rijtje gezet!

5 manieren om #hashtags in te zetten als marketingtool
11.02.2014 | searchenginewatch.com

Met de opkomst van social media is ook de hashtag een bekend fenomeen geworden. De tag werd gebruikt om onderwerpen aan te geven op Twitter, maar is tegenwoordig ook te gebruiken op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. En ze worden niet zonder reden gebruikt…

Zo is er uit onderzoek gebleken dat berichten met hashtags tot 12% meer interactie krijgen dan berichten zonder. Op deze berichten wordt dus meer gereageerd, daar komt het op neer. Het betekent dat hashtags een handige marketingtool zijn, die geen enkele extra moeite kosten.

6 tips voor een aantrekkelijkere nieuwsbrief
26.02.2014 | business2community.com

E-mail marketing is een waardevol kanaal voor ieder bedrijf dat op zoek is naar een directe communicatie met de doelgroep. Maar, e-mail marketing kan op verschillende manieren worden ingezet – en de een werkt beter dan de ander.

Om dit kanaal echt van waarde te laten zijn moet de nieuwsbrief aantrekkelijk zijn om te openen, te lezen, en in door te kliken. Hoe krijg je dat voor elkaar? Het begint al bij de onderwerpregel, waarna we verder gaan kijken naar personalisatie, social integratie en balans.

E-mail marketing en de persoonlijke onderwerpregel
21.02.2014 | huffingtonpost.com

Opvallen in de mailbox van de doelgroep is moeilijker dan ooit. Steeds meer mensen bekijken hun e-mail op een mobiel apparaat terwijl ze onderweg zijn; ze filteren op onderwerp om te zien wat de moeite waard is om te lezen. En daar zit ook precies de kans!

De verandering in de manier van werken wanneer het aankomt op e-mail, zorgt ervoor dat bedrijven ook nieuwsbrieven op een nieuwe manier moeten gaan sturen. Het personaliseren van de onderwerpregel lijkt daarbij een gouden vonst om maar op te kunnen vallen in de overvolle mailboxen.

6 redenen om e-mail marketing voor mkb in te zetten
18.02.2014 | business2community.com

Wanneer het jouw taak is om meer sales te genereren vanuit online marketing kanalen, dan is de kans groot dat je e-mail inzet. Maar als dat niet het geval is, dan geven we je hierbij 6 redenen om dat zo snel mogelijk wel te gaan doen.

Nieuwsbrieven en mailings zijn een perfecte manier om de doelgroep te blijven aanspreken, zonder dat dit een groot deel van het budget opslokt. E-mail marketing heeft vaak een duidelijk aanzet tot actie, en vormt daarmee een goede stimulans naar een online aankoop.

Responsive websites in een multi-device wereld
13.02.2014 | business2community.com

Het kan zijn dat je nog niet eerder van responsive websites hebt gehoord. Dat is niet erg – de technologie is nog relatief nieuw. Maar door de opmars van websites met een responsive design is het wel goed om er nu in te duiken. Zeker met de wereld die aan het veranderen is.

Een aantal jaren geleden was het nog simpel: een internetgebruiker zat achter zijn of haar PC om websites te bezoeken. Dit is nu wel anders. De zogenaamde ‘multi-device wereld’ is een wereld waarin we verschillende apparaten door elkaar heen gebruiken om sites te bezoeken, sites die op alle apparaten goed leesbaar moeten zijn.

Top 6 webdesign trends van 2014
10.02.2014 | business2community.com

Wanneer het aankomt op websites is het belangrijk om ontwikkelingen in de gaten te houden, op de hoogte te zijn van trends, en de nieuwste mogelijkheden te benutten. Dat geldt zowel voor webdesign als voor online marketing. Als bedrijf voorop lopen betekent nu eenmaal dat trends zien erbij hoort.

Nu 2014 in volle gang is, is het goed om eens te gaan kijken naar de trends die er op dit moment ontstaan en die nog gaan volgen. Zo komen interactieve pagina’s steeds vaker voor; infographics die tot leven komen om een interactieve ervaring bij de bezoeker af te leveren.