Infographic: advies over social media marketing
16.01.2014 | mobilemarketingwatch.com

In de afgelopen twaalf maanden is er enorm veel veranderd op het gebied van social media. Het landschap ziet er anders uit, mede door de opkomst van nieuwe platformen maar ook door de groei van bestaande sites. Social media is groter dan ooit.

De groei van Facebook heeft laten zien dat social media nu wereldwijd gebruikt wordt, bij een enorm deel van de internetgebruikers over de hele wereld. Bedrijven die actief zijn in social media marketing kunnen daarom wel wat hulp gebruiken, deze adviezen zijn verzameld in een infographic.

18 voorbeelden van ongewoon menu design
10.01.2014 | econsultancy.com

Wanneer het aankomt op het ontwerp van het menu van een website, zijn veel mensen traditioneel. Er wordt een menubalk ontworpen aan de bovenkant van de site, en daar wordt verder geen aandacht meer aan besteed. Maar is dat terecht?

Via onderstaande link zijn 18 voorbeelden op een rijtje gezet van ongewone ontwerpen van menu’s, die laten zien hoe je creatief kunt omgaan met dit onderdeel van een website – daar is te zien dat het anders neerzetten van een menu de uitstraling van een site compleet kan veranderen.

Webdesign en marketing voorspellingen voor 2014
07.01.2014 | customerthink.com

Het begin van het nieuwe jaar kan gezien worden als een mooi moment om te reflecteren op de prestaties van afgelopen jaar, en de mogelijkheden die het nieuwe jaar te bieden heeft. Zowel op het gebied van webdesign en online marketing staat er veel te gebeuren.

Het ontwerp van een website en de marketinginspanningen om er bezoekers naartoe te krijgen, hangen nauw samen. De combinatie zorgt voor het uiteindelijke resultaat. Wat gaat er in 2014 gebeuren? De voorspellingen beginnen bij de grote toekomst van mobiel internet.

4 veelgemaakte fouten in e-mail marketing
02.01.2014 | business2community.com

We hebben een fris nieuw jaar voor ons liggen, waarin zaken als e-mail marketing nog beter kunnen worden aangepakt. Om een goede start te kunnen maken is het slim om te kijken naar fouten die afgelopen jaar zijn gemaakt, zodat we deze in 2014 kunnen voorkomen.

Binnen e-mail marketing zijn er bijvoorbeeld een aantal fouten die veel voorkomen. We hebben er 4 op een rijtje gezet zodat u deze kunt nalopen en waar mogelijk kunt verbeteren. Het begint met de leesbaarheid van e-mail nieuwsbrieven, deze laten nog weleens te wensen over.

Social media marketing trends voor 2014
30.12.2013 | lifehacker.co.in

Social media is een belangrijk onderdeel van ons leven geworden. De afgelopen jaren zijn netwerken als Facebook, LinkedIn en Twitter een deel geworden van onze dagelijkse communicatie, en ook op zakelijk vlak zijn de sites uitgegroeid tot een belangrijk marketingkanaal.

Ook komend jaar zal zich dat gaan voortzetten, maar wat zijn de verwachtingen qua social media marketing in 2014? Er wordt bijvoorbeeld veel verwacht van Google+, doordat Google haar social network steeds meer onderdeel maakt van de zoekmachine (en Gmail) is de verwachting dat ze zullen gaan doorgroeien tot een geduchte concurrent van Facebook.

Nieuwe site lanceren? Voorkom deze webdesign fouten!
14.01.2014 | thewhir.com

Wanneer u op korte termijn een nieuwe website gaat lanceren, is het belangrijk om dit goed te plannen. Door het wijzigen van uw huidige site kunnen er nogal wat dingen misgaan, fouten die u kunt voorkomen door een goede voorbereiding en door te leren van andermans fouten.

Met een nieuwe website komt een nieuw webdesign, wat vaak betekent dat ook de structuur van uw site gaan veranderen. Dat is een belangrijk punt, aangezien dat betekent dat de bezoeker een geheel nieuwe ervaring krijgt voorgeschoteld. Hoe kunt u deze overgang zo goed mogelijk doen?

Responsive design of aparte mobiele site?
09.01.2014 | business2community.com

Met de nieuwe mogelijkheden die webdesign te bieden heeft, komen ook nieuwe uitdagingen naar voren. Bent u op dit moment bezig met het plannen van een nieuwe website of een update van de huidige site? Dan komt u voor een beslissing te staan met betrekking tot het mobiele gebruik van uw site.

Allereerst is er de optie om voor een responsive webdesign te kiezen. Dit zorgt ervoor dat uw site schaalt naar het apparaat van de gebruiker. Een andere oplossing is een aparte mobiele site voor dit soort gebruikers. Wat zijn de voor- en nadelen van deze opties?

Komen uw nieuwsbrieven wel aan?
06.01.2014 | kissmetrics.com

Uit een recent onderzoek van Returnpath is gebleken dat 22% van de (commercieel verstuurde) e-mail marketing berichten niet in de inbox van de ontvanger belanden. Door verschillende redenen belanden de berichten in een spam-box, of ze komen helemaal niet aan.

Wanneer e-mail marketing ook voor u een belangrijk kanaal is, is het dus goed om eens te kijken of uw berichten wel daadwerkelijk aan komen. Er zijn bijvoorbeeld een aantal woorden die gebruikt worden in onderwerpregels, die door e-mail filters worden tegengehouden. Lees verder om te zien welke redenen er nog meer kunnen zijn.

De plek van webdesign in uw online strategie
01.01.2014 | dailydealmedia.com

Wanneer het aankomt op de prestaties van uw website, is webdesign enorm belangrijk. De eerste indruk van uw site is cruciaal voor het vasthouden van de bezoeker – wanneer deze niet overtuigd is, zal de bezoeker op zoek gaan naar een concurrent. Ook zal een bezoeker de uitstraling van uw site aan uw merk koppelen, belangrijk dat dit in orde is dus.

Je zou zelfs kunnen stellen dat webdesign een belangrijk onderdeel van een marketing strategie zou moeten zijn. Daarin kunt u beschrijven waar het design voor moet staan en wat het moet opbrengen, en hoe u in het nieuwe jaar een volgende stap kunt gaan zetten door het webdesign te optimaliseren.

Social- en e-mail marketing als beste vrienden in 2014
27.12.2013 | business2community.com

Uit een recent onderzoek van ExactTarget is gebleken dat 95% van de internetgebruikers op dagelijkse basis e-mail gebruiken, en dat bijna 80% de voorkeur aan e-mail geeft om boodschappen van hun favoriete merken te ontvangen. Dat laat wel zien dat e-mail marketing nog steeds een belangrijke rol speelt.

Maar de concurrentie van social media netwerken als Twitter en Facebook is er natuurlijk wel. Deze sites hebben een enorm bereik, berichten volgen elkaar snel op en iedereen praat over iedereen. Dat betekent niet dat de een de ander uitsluit, 2014 moet het jaar worden waarin social- en e-mail marketing samen een belangrijk kanaal vormen.

2014 social media marketing trends
13.01.2014 | brafton.com

Er is in 2013 enorm veel gebeurd op het gebied van social media marketing, en ook veel over geschreven. Dat zal in 2014 niet anders zijn. Ook in het nieuwe jaar zal social media de weg omhoog blijven inzetten en zullen bedrijven nieuwe manieren vinden om hun doelgroep te bereiken.

Met alle veranderingen, mogelijkheden en lanceringen – is het goed om te kijken naar de verwachte trends voor 2014 op het gebied van social media marketing. Zodat uw bedrijf daar op kan gaan inspelen en social media in het nieuwe jaar nog beter kunt gaan inzetten.

Infographic: mobiele e-mail marketing is noodzakelijk
08.01.2014 | mobilemarketingwatch.com

Er breken mooie tijden aan voor e-mail marketing. Het kanaal dat al jarenlang gebruikt wordt door bedrijven over de hele wereld stond ten dode opgeschreven, maar met de opkomst van mobiel wordt e-mail marketing nieuw leven ingeblazen.

Internetgebruikers waar dan ook gebruiken hun smartphones en tablets steeds meer om e-mail te lezen, het liefst meerdere keren per dag. E-mail wordt minder gelezen op desktops. Deze feiten komen samen in een infographic die de toekomst van e-mail marketing en mobiel laat zien.

3 social media trends voor het nieuwe jaar
03.01.2014 | mashable.com

Nu het nieuwe jaar is aangebroken zal het bij vele bedrijven een kwestie van verbeteren worden. Er worden honderden punten bedacht die beter moeten in 2014, en het gebied van social media zal daarop geen uitzondering zijn. Wat zijn de trends die u moet kennen?

De verwachting is dat in 2014 het aantal platformen dat zakelijk interessant is zal uitbreiden. Zo zullen populaire sites als Twitter en Facebook gewoon aanwezig zijn – maar worden ook diensten als Google+, Instagram en Vine meer en meer populair.

Webdesign trends in het nieuwe jaar
31.12.2013 | http://thenextweb.com/

December is ieder jaar weer een mooi moment om terug te kijken naar de maanden die achter ons liggen, maar ook een moment om te kijken naar de verwachtingen voor het nieuwe jaar. Ook voor 2014 staan er weer voldoende mooie dingen te gebeuren, bijvoorbeeld op het gebied van webdesign. Webdesign zal ook in het nieuwe jaar verder gaan ontwikkelen. De technologie die we tot onze beschikking hebben blijft zich evolueren, waardoor websites steeds meer mogelijkheden krijgen. Zo zullen we in 2014 meer spannende lettertypes gaan zien, flat webdesign, responsive design en nog veel meer.

3 redenen om e-mail marketing te blijven inzetten
26.12.2013 | business2community.com

Het afgelopen jaar heeft voor e-mail marketing in het teken gestaan van de discussie of het kanaal nog zinvol is of niet. Sommige experts hebben de mening dat e-mail niet langer aan de top staat wat betreft marketing, maar een grote groep mensen staat daar recht tegenover, zij geloven nog altijd in de tool.

Dat e-mail marketing zeker niet ten dode staat opgeschreven, bewijzen de feestdagen wel, waar we op dit moment middenin zitten. Een groot deel van de omzet van webshops komt vanuit e-mail marketing, en daarbij zijn er nog veel meer redenen om e-mail marketing ook in 2014 te blijven inzetten.