5 social media tips om marketing te verbeteren
31.07.2014 | http://www.entrepreneur.com/article/235906

Kunnen uw marketingcampagnes op social media wel een boost gebruiken? Dat is goed mogelijk, daar lopen namelijk veel bedrijven tegenaan. Door het ‘snelle’ karakter van social media kan je content ondersneeuwen, hoe goed deze ook is. Maar met een aantal tips zijn daar verbeteringen mogelijk.

Het tijdstip van publiceren bijvoorbeeld is een manier om de resultaten snel op te krikken. Content delen via verschillende platformen kan op verschillende tijdstippen. Uit onderzoek van SumAll is gebleken dat de ochtend erg goed converteert op Google+, de vroege middag op Twitter, de namiddag op Facebook en Instagram en de avond op Pinterest.

7 social media marketing trends voor 2014
28.07.2014 | forbes.com

Social media platformen zijn altijd in beweging. Niet alleen de sites zelf, waar gebruikers een enorme hoeveelheid berichten per dag plaatsen, maar ook het landschap. We zien ontwikkelingen of trends die zich doorzetten en die we op alle platformen terugzien. Voor bedrijven wordt social media ook steeds belangrijker.

Een voorbeeld van zo’n social media marketing trend is de hernieuwde groei voor Google+, het sociale netwerk van Google. Doordat de zoekmachine dit netwerk steeds belangrijker maakt binnen de organische zoekresultaten, kijken steeds meer bedrijven naar de inzet ervan. In een recent onderzoek geeft 60% van de bedrijven aan dit jaar daar meer tijd in te stoppen.

Twitter en Facebook geven meer opties aan webshops
23.07.2014 | mashable.com

Ging het bij Twitter altijd om retweets en bij Facebook om likes, dat is stilaan aan het veranderen. De sociale netwerken gaan zich steeds meer bemoeien met e-commerce, en dat is natuurlijk niet zonder reden. We doen al zeer veel via social media, maar kopen, dat nog niet.

Als het aan de social media platformen zelf ligt dan zal dat snel gaan veranderen. Twitter is al een tijdje aan het experimenteren met e-commerce functies waarbij webshops kunnen adverteren met direct te bestellen producten. Facebook is afgelopen week gestart met advertenties voorzien van een bestelbutton.

6 snel opkomende webdesign trends
18.07.2014 | eukhost.com

Het internet blijft zich snel ontwikkelen, dat is al vanaf het begin zo. En webdesign volgt dat patroon; er zijn telkens nieuwe mogelijkheden die gebruikt kunnen worden en die populair zijn bij grote online spelers. De gebruiker wordt steeds meer centraal gesteld, wat zorgt voor nog meer veranderingen.

De eerste trend is minimale content. “Vroeger” werd er op een website zoveel mogelijk informatie gegeven, dat was immers waar de klant voor was gekomen. Door de opkomst van mobiel en de snel browsende gebruiker, zien we nu dat de content steeds minimaler verpakt wordt; de kern wordt vertelt, zonder dat dit in een uitgebreide tekst resulteert.

Geef je email marketing een boost
15.07.2014 | smh.com.au

E-mail geldt voor een bepaalde groep mensen als social media’s kleine zusje. Met andere woorden; e-mail is niet meer zo waardevol als het jaren geleden was. Niets is minder waar, aangezien de resultaten die met email marketing geboekt worden nog altijd fantastisch zijn. Zeker op het gebied van return on investment (ROI) zijn er maar weinig kanalen die als marketingmiddel beter ingezet kunnen worden. Om email marketing (weer) te gebruiken kan er een boost worden gegeven door te beginnen bij de basis; de inrichting van een e-mail. Dat begint met een sterke introductie en een visueel aantrekkelijk template.

Webdesign en SEO: een doorlopend proces
30.07.2014 | huffingtonpost.com

Het ontwerpen van een website zorgt voor vele uitdagingen. Een onderdeel waar webdesign mee te maken krijgt is SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het scoren in de zoekresultaten van Google is voor veel bedrijven erg belangrijk, omdat er veel (gratis) klanten vandaan komen.

Dat betekent dat bij webdesign al rekening moet worden gehouden met SEO. Waar komen bepaalde onderdelen van de site te staan, zoals de titels en de teksten? En hoe zal dat er technisch uitzien? Doordat zoekmachine optimalisatie iedere dag ontwikkelingen doormaakt, is ook dit deel van webdesign een doorlopend proces.

 

Hoe je een succesvolle email marketing campagne lanceert
25.07.2014 | businessnewsdaily.com

Een succesvolle email marketing campagne lanceren kan voor veel bedrijven een uitdaging zijn. Nadenken over een strategie, de content, de call to actions, het kan al snel veel informatie zijn. Maar het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn; met een simpel stappenplan kun je iedere campagne succesvol lanceren.De eerste twee stappen zijn direct van grote invloed. De focus moet liggen op relevante content; wanneer de inhoud van de mail niet klopt bij de doelgroep heeft het weinig kans van slagen. Daarnaast moet je niet direct willen verkopen. Je moet de ontvanger laten zien wat de opties zijn, maar deze moet zelf een keuze maken.

5 dingen die fout gaan bij social media marketing
22.07.2014 | business2community.com

Social media is een snel veranderend landschap. Dat betekent dat het ook als marketingkanaal een uitdaging blijft om goed in te zetten. Het is ook lastig om te zeggen wat goed en fout is, omdat dit nogal aan ontwikkeling onderhevig is, maar er zijn uiteraard wel een aantal ‘spelregels’.

Zeker voor bedrijven die social media marketing inzetten als promotiemiddel is het goed om de strategie (als die er al is, zo niet, zorg dat die er komt!) tegen het licht te houden en te leren van ‘fouten’ die anderen al gemaakt hebben. Een ding dat geregeld fout gaat is het missen van consistentie; gebruikers vinden geen herkenning in de uitingen die je doet.

Email marketing inzetten om een merk te bouwen
17.07.2014 | business2community.com

Email marketing inzetten wordt gedaan om meerdere (logische) redenen. Nieuwsbrieven en andere mailings worden verstuurd met de omzet in het achterhoofd, om kliks naar de website te genereren en om een merk op te bouwen. Die laatste wordt soms over het hoofd gezien, maar is uitermate belangrijk.

Wat je wil bereiken is dat ontvangers denken ‘Interessant, X heeft een nieuwe mail gestuurd’ in plaats van ‘Verwijderen zonder te openen’. Dat betekent dat je een authoriteit moet worden binnen jouw doelgroep, en daadwerkelijk dingen moet delen die waarde hebben voor de ontvanger. Dan bouw je een merk op, het resultaat volgt dan al snel.

Social media marketing richten op vrouwen
14.07.2014 | techrepublic.com

Voor veel merken zijn vrouwen een doelgroep die ze in het bijzonder willen bereiken. Dat dit tegenwoordig niet meer lukt met een simpel plaatje van iets dat een vrouw aanspreekt, mag wel duidelijk zijn. Zeker via social media marketing is er meer nodig, maar liggen er ook veel meer mogelijkheden dan voorheen.

Het begint allemaal met data. Vrouwen gedragen zich anders dan mannen, in het echt maar ook op internet. Zo is de manier van interactie anders, maar ook het aankoopgedrag. Op basis van de data die je kunt verzamelen kunnen bepaalde zaken goed worden ingericht, zoals de manier van communicatie, de kanalen die gebruikt worden etc.

Video gebruiken in email marketing?
29.07.2014 | business2community.com

Het versturen van een nieuwsbrief of actiemailing begint met het verzamelen van content. Wat hebben we te vertellen en willen de ontvangers dat eigenlijk wel horen? De volgende stap is de presentatie van de content; en dat is een punt waar veel bedrijven te weinig aandacht aan besteden.

De content wordt op een rijtje gezet, soms nog opgeleukt met een foto’tje, maar dat is het dan wel. Jammer! Door de content interessant te verpakken zal de ontvanger veel sneller doorklikken of een andere interactie doen. Video is bijvoorbeeld een interessant medium om op deze manier te gebruiken.

Vijf manieren om je email marketing te transformeren
24.07.2014 | forbes.com

Wanneer we kijken naar hoe email marketing in de afgelopen jaren is veranderd, kan het goed zijn dat de strategie die je nu voert achterhaalt is. Dat is geen schande, maar in het snel ontwikkelende landschap van online marketingkanalen is het goed om ook e-mail zo nu en dan tegen het licht te houden.

Uit recente onderzoeken blijkt dat 66% van de mensen die weleens een online aankoop doet, dit vanuit een e-mail hebben gedaan. Dat kan een nieuwsbrief zijn, of een actiemailing bijvoorbeeld. Om als bedrijf de transacties vanuit e-mail te verhogen, kan een eerste stap zijn om de mailing te gebruiken om iets weg te geven.

Manieren waarop webdesign het resultaat beïnvloed
21.07.2014 | venturebeat.com

Webdesign wordt traditioneel gezien als een artistieke manier om een merk te presenteren op internet. Maar tegenwoordig is webdesign zoveel meer dan dat; het uiterlijk van een website en alle elementen die met de website samenhangen hebben een directe invloed op het resultaat.

Wanneer we het over resultaat hebben kijken we niet enkel naar de omzet die uit een website gehaald wordt, maar ook naar resultaten van de website zelf – die aangeven of de site goed werkt. Dat betekent bijvoorbeeld de tijd die een bezoeker gemiddeld op de site doorbrengt; iets dat een direct gevolg van webdesign is.

Invloedrijke social media gebruikers inzetten voor je merk
16.07.2014 | forbes.com

Nu social media (marketing) steeds meer volwassen begint te worden, zien merken de waarde in van een groot bereik op deze netwerken. Social media is een subtiele vorm van adverteren, niet te vergelijken met een billboard bijvoorbeeld. Dat betekent dat je de juiste mensen moet aanspreken.

Een goede manier om veel van deze mensen te bereiken is door gebruik te maken van ‘influencers’; mensen die invloedrijk zijn binnen jouw markt, en dus een grote groep volgers achter zich hebben staan. De eerste stap naar het inzetten van deze manen is identificatie; wie zijn ze en waar zijn ze mee bezig?

Betekent mobiel het einde van fotografie?
11.07.2014 | econsultancy.com

We zien meer en meer websites die zich in eerste instantie richten op de mobiele gebruiker. Dat is niet voor niets – de mobiele gebruiker is sterk in opkomst en zal qua aantallen niet langer onderdoen voor de ‘normale’ desktop gebruiker. Dat betekent ook dat er veranderingen plaatsvinden op het gebied van webdesign.

Een voorbeeld daarvan is de afnemende rol van fotografie binnen webdesign. Doordat websites primair gericht zijn op de functionaliteit, en daarbij het de gebruiker dus zo makkelijk mogelijk willen maken, vallen ‘zware’ functies zoals foto’s weg. Wat zal dat betekenen in de toekomst?