Vine inzetten als social media marketingtool
19.03.2013 | searchenginejournal.com

Vine is een app die in januari werd gelanceerd, en nog voordat de app beschikbaar was al was gekocht door Twitter. De app laat je korte video’s schieten, loopen en delen. Veel mensen zijn ermee aan het experimenteren, en ook bedrijven hebben Vine ontdekt.

Het zou zomaar de nieuwe marketingtool voor social media kunnen worden: de video’s zijn makkelijk deelbaar en gaan daarom ook snel viral.

Op zelfde dag bezorgen gaat e-commerce veranderen
14.03.2013 | adage.com

Amazon gaat binnenkort bezorgen op de dag van de bestelling, winkels in Google’s Shopping netwerk gaan hetzelfde aanbieden – er lijkt een uitdaging te liggen voor de kleinere webwinkels om de klant bij zich te houden.

Snelheid van bezorgen is voor de consument een belangrijk punt tijdens de keuze voor een webshop. Dat betekent dat het ‘zelfde dag bezorgen’ een flink voordeel kan opleveren ten opzichte van de concurrentie. Er lijkt een verschuiving te zullen gaan plaatsvinden binnen e-commerce.

Infographic: Hoe video bezoekers naar een aankoop sturen
11.03.2013 | GetElastic.com

Marketeers zijn altijd op zoek naar nieuwe middelen om meer bezoekers naar een aankoop te bewegen. Daarbij kan video een mooi kanaal zijn – video heeft zich bewezen als middel dat door consumenten geliefd is.
Om dat kracht bij te zetten heeft Invodo een infographic gemaakt, waarbij we de waarde van video voor (online) marketeers kunnen zien.

Social media integreren in webdesign
06.03.2013 | cio.com

Was de website altijd het startpunt van merkbeleving, tegenwoordig speelt ook social media daarin een grote rol. Steeds meer consumenten bezoeken vaker de accounts op twitter, Facebook of Google+ in plaats van de site – wat betekent dat de twee goed moeten samenwerken.

Het integreren van social media in het webdesign wordt steeds belangrijker: het zorgt voor meer merkbeleving bij de klant. Hoe kun je dat het beste aanpakken?

Alle social cover photo afmetingen: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google + en meer
04.03.2013 | lunametrics.com

In navolging van Facebook bieden tegenwoordig zowat alle social media kanalen de mogelijkheid om een ‘cover photo’ te plaatsen. Erg interessant natuurlijk, want zo kun je jezelf of je bedrijf een meer herkenbaar gezicht geven. En stiekem vinden we het allemaal maar wat leuk om — al dan niet gehinderd door creatief talent — met dat soort dingen te rommelen. Maar het is wel een beetje vermoeiend om steeds uit te zoeken welke afmetingen je daarbij moet aanhouden. Op lunametrics.com vonden ze dat ook en zij stelden daarom het ultieme spiekbriefje samen. 

20 tips voor e-commerce webdesign en usability
18.03.2013 | business2community.com

Het komt vaak voor: een bezoeker zoekt een product en komt op een webshop terecht met een design dat je gelijk laat wegklikken. Of de webwinkel ziet er strak uit maar de navigatie is compleet onlogisch. Om die twee onderdelen goed in balans te krijgen moet je werken aan zowel webdesign als usability, oftewel gebruikersvriendelijkheid. Via onderstaande link kun je 20 tips vinden over e-commerce webdesign en usability, die iedereen kan inzetten.

Fantastisch webdesign voor mobiele apparaten
13.03.2013 | Huffingtonpost.ca

Met de groei in mobiel gebruik ontwikkelt webdesign zich de laatste tijd razendsnel. Er moet goed worden nagedacht over welke weg er wordt ingeslagen, en welke apparaten het meest belangrijk zijn. Zo is responsive webdesign aan een grote opmars begonnen. Responsive webdesign is het ontwerpen van websites die automatisch ‘meeschalen‘ met het apparaat. Op een smartphone zie je dus een ander ontwerp dan op een desktop, terwijl dezelfde informatie beschikbaar blijft.

Google gaat nu echt e-commerce in stappen
08.03.2013 | businessinsider.com

Na maanden van geructhen lijkt het te gaan gebeuren: Google gaat een ‘vandaag nog bezorgd’ service aanbieden via het Shopping platform. Met het shopplatform, Google Maps, Walley voor betalingen en een reeks aan overnames van logistieke bedrijven – is Google klaar om echt in e-commerce te stappen.

Met de service wil de zoekgigant gaan concurreren met Amazon en Ebay. Google wil de service gaan aanbieden via haar partners die al actief zijn in Google Shopping, waarbij Google dus de logistiek op zich neemt.

E-mail marketing inzetten om nieuwe klanten binnen te halen
05.03.2013 | business2community.com

E-mail marketing kan een goede manier zijn om new business te genereren. Om een e-mail marketing campagne effectief in te zetten, is het belangrijk dat je gebruik maakt van gesegmenteerde lijsten, om een specifieke doelgroep te kunnen benaderen met een bepaalde campagne. De e-mailadressen van deze doelgroepen kun je genereren via verschillende kanalen. Een voorbeeld daarvan is het aanbieden van whitepapers, ebooks of webinars.

E-mail marketing statistieken per branche vergeleken
02.03.2013 | emailstats.nl

Als je een e-mail nieuwsbrief verstuurt, heb je (hopelijk) ook toegang tot statistieken over het lees- en klikgedrag van de ontvangers van die nieuwsbrief. Maar hoe weet je nu of jouw “open & click ratios” goed of slecht zijn? Een mooie manier om daar achter te komen is je nieuwsbriefrapportages te benchmarken met e-mail marketing statistieken van vergelijkbare bedrijven. Onafhankelijk email marketing specialist Jordie van Rijn heeft daar een heel interessante website voor opgezet, met (Nederlandse en buitenlandse) cijfers uit verschillende branches.

10 webdesign trends voor 2013
15.03.2013 | awwward.com

Met de snelle ontwikkelingen binnen webdesign is het verstandig om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Ook dit jaar zal er weer flink wat gaan veranderen: awwwards.com identificeerde 10 trends die in 2013 webdesign zullen domineren. Een gemakkelijk leesbaar overzicht van de webdesign trends, zoals ‘content first’ en ‘simplicity of design’. Interessant leesvoer voor ontwerpers en iedereen die met websites bezig is.

7 social media trends die je niet moet missen
12.03.2013 | Hashtags.org

Social media is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een belangrijk kanaal voor iedereen met een online dienst, service of webshop. Binnen enkele minuten heb je toegang tot duizenden mensen binnen een doelgroep, welke allemaal direct te bereiken zijn.

Om social media goed te begrijpen en in te zetten, heeft Hashtags.org de 7 belangrijkste trends op een rijtje gezet, waarmee je gelijk aan de slag kunt gaan!

Verbeteren van gebruikersvriendelijkheid mobiele websites
07.03.2013 | cmswire.com

Als je logisch nadenkt, is de beste manier om te leren hoe een goede mobiele site in elkaar steekt door er simpelweg een aantal te bezoeken. Maak notities: zijn de sites goed leesbaar en passen ze op het scherm? Moet je teveel klikken om bij de juiste informatie te komen?

Gebruikersvriendelijkheid is erg belangrijk bij mobiele sites. Cmswire heeft 6 tips op een rijtje gezet om de ervaring voor gebruikers snel te verbeteren!

Een e-commerce plan als voorbereiding lancering webshop
04.03.2013 | entrepreneur.com

Wanneer je een nieuwe webshop wilt gaan lanceren, is een e-commerce plan minstens zo belangrijk als een businessplan. De eerste stap van een e-commerce plan is het bepalen van de ervaring die de gebruiker moet hebben: niet alleen bij de lancering maar ook over bijvoorbeeld twee jaar.

Een ander belangrijk onderdeel zijn de doelstellingen; wie is de doelgroep en wat hebben ze nodig? Moet ik ze informeren of willen ze direct kopen?

Zakelijk twitteren: haal alles uit een tweet
01.03.2013 | btobonline.com

Twitter heeft ons geleerd om kort te zijn: we moeten alles zeggen binnen 140 karakters. Maar de beste tweets zijn nog veel korter; goede tweets trekken gelijk de aandacht en vertellen in een paar woorden een verhaal. Daarnaast zijn ze makkelijker om te delen (via retweets).

Om tweets aantrekkelijker te maken, en makkelijker om te delen, hou je een tweet binnen de 100 karakters. Lees verder om te zien hoe je dat doet!