E-mail marketing: de weg naar meer geopende mails
28.02.2013 | socialmediatoday.com

Een groot deel van de ontvangers van nieuwsbrieven, aanbiedingen en andere berichten die door middel van e-mail marketing worden verstuurd, openen die berichten niet. Dat komt omdat deze ontvangers niet zitten te wachten op een marketingverhaal.

Met de veranderingen op het gebied van e-mail marketing is het nog moeilijker geworden om de doelgroep te bereiken. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw mail WEL worden geopend?

Infographic: hoe e-commerce wordt veranderd door mobiel
25.02.2013 | GetElastic.com

Zaken doen op internet is aan verandering onderhevig. Door de vele ontwikkelingen in de markt wordt de manier waarop mensen online winkelen anders. Vooral de toename in het gebruik van mobiele apparaten als smartphones en tablets veranderen de e-commerce markt.

Op GetElastic is een uitgebreide infographic te zien die deze ontwikkelingen prachtig in beeld brengt!

Facebook’s zoekmachine Graph Search – hoe werkt het?
20.02.2013 | Theverge.com

Facebook is bezig met de uitrol van haar nieuwe zoekmachine: Graph Search. Het moet een manier worden om nieuwe vrienden te leren kennen, en ook nieuwe plekken te leren kennen die je vrienden leuk vinden. Hiermee wil Facebook meer inzicht geven in de enorme data die het heeft.

Dit zal ook voor bedrijven interessant zijn – hoe worden we beter zichtbaar binnen Facebook? Graph Search kan ervoor zorgen dat meer mensen zich aansluiten bij je pagina. The Verge zocht uit hoe dit precies werkt en of het eigenlijk wel werkt.

Wat werkt nog in e-mail marketing?
15.02.2013 | Crazyegg.com

Sommige mensen zeggen dat e-mail marketing aan zijn einde is gekomen. Dat niets minder waar is blijkt wel uit de e-commerce giganten zoals Amazon, Zalando en anderen – die het kanaal nog volop inzetten. Wel is het zo dat e-mail marketing veranderd is: wat werkt er nog? Wanneer heb je jouw e-mail gecheckt? In de laatste 24 uur? Of 8 uur? Mijn gok is dat het in het laatste uur was: op je PC, of (waarschijnlijker) op je smartphone. De regels van e-mail marketing zijn gewijzigd, maar het kanaal blijft waardevol voor online bedrijven.

Google laat posts van haar sociale netwerk in zoekresultaten zien
11.02.2013 | Digitalquarters.net

Er gingen al een tijdje geruchten over: Google gaat posts uit haar sociale netwerk (Google Plus) integreren binnen de zoekresultaten. Daarmee willen ze relevanter en actueler worden, maar vooral krijgt het sociale netwerk er een boost mee.

Het zal nu namelijk zo zijn dat online marketeers Google Plus wel in moeten gaan zetten: er liggen immers kansen te wachten om naast de top-zoekresultaten te verschijnen. De eerste voorbeelden zijn al te vinden, al is het onduidelijk of dit al wereldwijd is uitgerold.

3 stappen tot content inzetten als marketingtool
27.02.2013 | toprankblog.com

Originele content produceren is niet gemakkelijk: het vereist veel tijd en energie, om creativiteit niet te vergeten. Om content goed in te kunnen zetten als marketingtool is het belangrijk om curatie toe te passen: welke content past er wel en niet op onze website. In 3 stappen kun je via curatie van content naar een marketingtool toe.

– Welke bronnen kun je gebruiken?
– Welk type content moet je inzetten?
– Waar kunnen we de content publiceren?

Landingspagina’s: van content naar conversie
22.02.2013 | Contentmarketinginstitute.com

Een van de beste, doch ondergewaardeerde, marketing technieken is de call to action. Een manier om een bezoeker om te toveren tot klant. Landingspagina’s kunnen een goede tool zijn om call to action’s op te integreren.

Door te werken met landingspagina’s kun je content gebruiken om bezoekers te converteren via een call-to-action: bezoekers worden aangetrokken tot de content, door ze daarna door te verwijzen naar bijvoorbeeld een contactpagina kun je ze als klant binnenhalen. Hoe kun je dit goed inrichten?

In 9 stappen naar de beste homepage slogan
19.02.2013 | Kissmetrics.com

Ongeveer 6 tot 12 woorden hebben een directe invloed op je bouncerate. En op de conversie. Wat zijn deze woorden? Het is de slogan (of headline) op je homepage, die bezoekers laat zien waar de site voor staat.

Het is niet gemakkelijk om een goede introductie te schrijven, zeker niet in 1 zin. Wel is het enorm belangrijk dat deze goed is, het maakt het verschil tussen een goed of slecht resultaat van de homepage. Via onderstaande link ga je in 9 stappen naar een perfecte slogan.

Content marketing gaat verder groeien in 2013
14.02.2013 | IonInteractive.com
Een onderzoek in opdracht van Adobe, “Quarterly Intelligence Briefing: Digital Trends for 2013″, laat zien dat content marketing bovenaan het digitale trends-lijstje staat voor 2013.
 
Content wordt dus belangrijker dan ooit – het wordt een middel om je te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie.
 
White papers, videos, widgets, webinars en blogartikelen zijn de onderscheidende factoren die een website maken. Daarnaast neemt ook het belang van conversie optimalisatie toe: het testen van verschillende versies van pagina’s, buttons etc. om meer bezoekers te converteren zal komend jaar een belangrijk onderdeel zijn. Social media sluit de top-3 met digitale trends voor 2013 af.
8 online tools die je zakelijk kunt (of moet) inzetten
08.02.2013 | aweber.com

Heeft u een bedrijf in het MKB-segment? Dan is er vaak teveel te doen in te weinig tijd. Het zou dan ook een uitkomst zijn om bepaalde onderdelen van het zaken doen te automatiseren waardoor er meer tijd overblijft om u te richten op de dingen die echt belangrijk zijn. Gelukkig zijn er op het moderne web enorm veel tools te vinden die ons kunnen helpen om de tijd die we hebben beter in te richten – en zelfs bepaalde taken uit handen te nemen waardoor er meer tijd overblijft. Efficiënter werken in 2013 kan nu met 8 online tools die je kunt, of eigenlijk moet gaan gebruiken.

Webdesign om gebruikers en zoekmachines tevreden te stellen
26.02.2013 | hubspot.com

Als je een website hebt, zijn er bepaalde stappen die je een bezoeker wilt laten maken. Ze vullen een formulier in, kopen een product, schrijven zich in voor de nieuwsbrief etc. Of de bezoekers dit doen is voor groot deel afhankelijk van de structuur van de site; webdesign speelt hierbij dus een belangrijke rol.

De beste websites zijn ontworpen met de wensen van de gebruikers in het achterhoofd. De content, navigatie, afbeeldingen – alles moet samenwerken om bezoekers naar het doel van de site te krijgen.

Meer volgers op social media door foto’s in te zetten
21.02.2013 | Inc.com

Foto’s en beeld maken alles beter, vooral online. Een blok tekst ziet er bijvoorbeeld veel beter uit met een aantal afbeeldingen. Een groot deel van je doelgroep denkt er hetzelfde over.

Social media is een goed voorbeeld waar we dit kunnen inzetten. De netwerken lenen zich er goed voor, en volgens een recent onderzoek genereren foto’s 53% meer ‘likes’ dan tekst. Tijd om dit meer in te zetten en meer volgers op social media binnen te halen.

4 manieren om Google Analytics te personaliseren
18.02.2013 | business2community.com

Nu online marketing en adverteren steeds meer gepersonaliseerd wordt, is het vanzelfsprekend dat ook Google met deze personalisatie bezig is. Een aantal (nieuwe) mogelijkheden binnen Analytics maken het mogelijk om je account te personaliseren en daarmee een beter overzicht van de data te krijgen. Hierbij 4 manieren om dit platform naar eigen smaak in te richten;

  • Custom dashboards
  • Nieuwe widgets
  • De navigatie heeft een update gehad
  • Geavanceerde segmenten
De grote (91 punten!) e-commerce checklist
13.02.2013 | GetElastic.com

Ga je een webshop starten? Of wil je een lopende webshop kritisch bekijken? Dan hebben we precies wat je nodig hebt. Een e-commerce checklist met maar liefst 91 punten om de webwinkel in te richten en te optimaliseren. Het begint bijvoorbeeld met het leren kennen van je klanten, kanalen inrichten om met ze te communiceren, het neerzetten van de homepage, populaire producten laten zien, lokaliseren van je webshop – en nog veel meer! Via onderstaande link kom je bij de checklist uit!

Webdesign prioriteiten: de gebruiker staat voorop!
07.02.2013 | usabilla.com

Het web van 2013 is enorm groot: niet alleen het aantal is groot, ook de complexiteit van websites neemt steeds verder toe. Nieuwe technologie zorgt voor nieuwe trends, die weer zorgen voor nieuwe standaarden. Dat heeft tot gevolg dat gebruikers nieuwe eisen stellen aan websites, iets dat voor webdesign een grote impact heeft. Hoe kunnen we prioriteiten stellen wanneer het gaat om webdesign? Het antwoord is (in principe) simpel: de gebruiker staat voorop! Websites moeten worden ontworpen voor gebruikers, de mensen die we als bezoekers op de site willen hebben. Lees verder om meer te weten te komen over de belangrijkste webdesign concepten voor het komende jaar.