Google geeft voorkeur aan responsive webdesign voor mobiele websites
07.07.2012 | frankwatching.com

Over zoekmachineoptimalisatie in combinatie met mobiel webdesign is nog lang niet alles bekend, te meer omdat de grote zoekmachines nog niet echt duidelijk waren over hoe zij met mobiele websites omgaan. Maar nu heeft Google recent laten weten dat responsive webdesign wat hen betreft de geprefereerde manier is om een website mobiel te presenteren. Responsive webdesign betekent dat een website zich automatisch aanpast een de grootte van het beeldscherm — dus ook aan een heel klein mobiel beeldscherm. De website wordt dus een soort ‘kameleon’.

Soms kun je beter even wachten met social media
04.07.2012 | frankwatching.com

Na SEO is social media the next hot thing in online marketing. Bedrijven willen er dan ook graag en snel mee aan de slag. Maar is dat wel altijd even verstandig? Dit artikel van Ingrid Archer legt uit dat een beetje bezinning voor je begint geen kwaad kan. Ze waarschuwt voor beginnersfouten in social media, maar legt ook uit hoe je een aantal zinnige voorbereidingen kunt treffen voordat je je in Twitter, Facebook en wat dies meer zij stort. Het mooie is dat je met een paar van die voorbereidende maatregelen sowieso al werkt aan de verbetering van je online marketing, dus het mes snijdt aan twee kanten.

Onderzoek: gevolgen Cookie-wet voor bezoekersaantallen website
06.07.2012 | marketingfacts.nl

De Cookie-wet die door Europese en Nederlandse politice in al hun wijsheid is gewrocht, heeft verregaande gevolgen voor eigenaren van websites. Dat begint al met de vraag: “Moet ik er wat mee of kan ik het nog even aanzien?” Want onduidelijkheid is troef en OPTA, de partij die in Nederland de Cookie-wetgeving moet gaan handhaven, heeft al aangegeven feitelijk geen menskracht te hebben om de benodigde controles uit te voeren. Maar ondertussen doen er wel allerlei verhalen de ronde over de forse boetes die je riskeert als je je website niet aanpast op de Cookie-wetgeving. Kortom: lastig, lastig, lastig. Ondertussen is er ook een onderzoek gedaan naar de gevolgen die de implementatie van de volgens de Cookie-wet benodigde maatregelen voor een website kunnen hebben. Je wordt er niet vrolijker van…

Links blijven belangrijk zegt Matt Cutts. En als Matt het zegt…
05.07.2012 | youtube.com

Links naar je website zijn voor Google altijd belangrijk geweest. De SEO-branche is daar bovenop gedoken en er is zelf een speciale tak van sport door ontstaan: link building. Maar met haar recente updates is Google strenger gaan kijken naar de kwaliteit van links. Logisch, omdat de manieren waarop links en link-omgevingen tot stand kwamen in de laatste jaren zachtjes gezegd weinig meer te maken hadden met het bieden van een “goede gebruikerservaring voor internetters”, en dat is toch wat Google altijd predikt. Tijdens hét SEO-congres SMX werd aan Matt Cutts gevraagd of social media het belang van inkomende links zouden gaan overtreffen. Cutts gaf een interessant antwoord: “Ik zou het grafschrift van links nog niet gaan schrijven”.