Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Waarom e-mail marketing nog altijd een topkanaal is

29/08/2013

In de laatste 10 jaar is er enorm veel veranderd in de manier waarop bedrijven online services of producten in de markt zetten, en verkopen. Het begon met zoekmachines, toen kwamen er banner, toen e-mail marketing - daarna volgden social media en mobiel adverteren en nog veel meer.

Ieder kanaal heeft haar hoogte- en dieptepunten gekend, maar e-mail marketing is altijd constant gebleven. Het is een kanaal dat over de jaren heen waardevol is gebleven, en dat nog steeds dagelijks wordt ingezet door grote online bedrijven om klanten te bereiken.

Meer op B2C

Moet ik facebook gebruiken in b2b marketing?

28/08/2013

Veel bedrijven die online actief zijn, maken vaak al jarenlang gebruik van Facebook als middel om merkbekendheid op te bouwen - of als volledig marketingkanaal. Er wordt veel geld en tijd geinvesteerd in het verkrijgen van meer likes, het opzetten van campagnes en het bouwen van applicaties.

Maar voor een deel van die bedrijven is het goed om eens kritisch te kijken naar Facebook als marketingkanaal. Zeker bij een beperkt budget voor online marketing kan het zijn dat andere kanalen een stuk waardevoller zijn - na de recente wijzigingen van Facebook ziet bijvoorbeeld maar een klein deel van uw publiek de boodschappen.

Meer lezen

5 voordelen van responsive webdesign

27/08/2013

Pak van een gemiddelde website de statistieken erbij, en het is duidelijk dat het verkeer afkomstig van mobiele apparaten de laatste jaren enorm is toegenomen. Smartphones en tablets zorgen in veel gevallen voor een belangrijk aandeel in het totaal aantal bezoekers van een website. Een toenemene populariteit van responsive webdesign is dan ook alleen maar logisch: responsive webdesign zorgt ervoor dat een website automatisch schaalt naar het formaat van het apparaat waarmee de bezoeker op de site komt. Maar is dergelijk webdesign voor iedere site geschikt en wat zijn de voordelen ervan?

10 tips voor social media succes

26/08/2013

Wanneer je in ogenschouw neemt dat er miljoenen mensen zijn die iedere dag gebruik maken van social media platformen, is het wellicht vreemd om social media marketing en 1-op1 contact in dezelfde zin te gebruiken. Toch is dat niet zo.

Juist door de persoonlijke aard van het contact via social media liggen daar de kansen voor bedrijven die zich via deze netwerken willen tonen. Het is een waardevol hulpmiddel op weg naar een grotere naamsbekendheid en merkwaarde - stapje voor stapje.

Lees gehele artikel

Waarom goed webdesign van belang is

23/08/2013

Een bedrijf in data consultancy heeft een aantal rapporten gepubliceerd naar aanleiding van een onderzoek naar de gevolgen van 'slechte kwaliteit' webdesign voor bedrijven. De lessen die daaruit kunnen worden gehaald zijn gemakkelijk op iedere website te betrekken.

In deze tijd verwacht de online bezoeker simpele websites. Niet zozeer simpel qua uiterlijk, maar wel een simpele structuur en navigatie. De manier waarop informatie uit een website gehaald kan worden, een product kan worden gekocht of iedere andere actie - moet duidelijk en simpel zijn.

E-mail marketing statistieken: wat werkt in 2013?

22/08/2013

E-mail marketing is een van de online marketingkanalen die al erg lang meegaan. Maar dat betekent niet dat het kanaal onveranderd blijft. Door het aangepaste gedrag van website bezoekers zien we ontwikkelingen, die ervoor zorgen dat de waarde van e-mail marketing in tact blijft.

Daarbij is het ook goed om de statistieken te blijven volgen. Marketingprofs heeft een zogenaamde benchmark gedaan, waarbij ze resultaten van verschillende campagnes hebben vergeleken. Daar komt bijvoorbeeld uit dat onderwerpen die extreem kort zijn (4-15 karakters) het erg goed hebben gedaan.

Meer op Marketingprofs

Webdesign voor mobiel: formaat van apparaat maakt niet uit

21/08/2013

De verkoop van tablets is in de eerste helft van 2013 wederom sterk toegenomen, en het einde is zeker niet in zicht. Smartphones zijn we net zo gewend aan als dat we aan de vaste telefoon waren. Mobiel is niet langer weg te denken, en ook op het internet zorgt dat voor een omslag.

Webdesign heeft de noodzaak gekregen om zich te concentreren op mobiel gebruik van websites. Daarbij moet het geen verschil maken wat voor soort apparaat een gebruiker heeft, en welke formaat daarbij hoort: een website moet in iedere situatie perfect leesbaar zijn. Aan webdesign de taak om dit te bewerkstelligen.

Pinterest als social media marketingtool (10 tips!)

20/08/2013

Pinterest is een digitaal prikbord, zo simpel is het eigenlijk. Het is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een populair platform om foto's, berichten en andere (online) items te 'pinnen'. Maar ook producten uit diverse webwinkels komen er in veelvoud voorbij.

Dat zorgt ervoor dat sommige webwinkels zelfs meer bezoekers ontvangen vanaf Pinterest, dan vanaf andere social media platformen zoals Facebook. Voor e-commerce sites kan dit platform dus een belangrijk onderdeel zijn van de social media marketing inspanningen. Via onderstaande link 10 tips om Pinterest optimaal in te zetten.

Lees het gehele artikel

Hoe grote merken social media inzetten

19/08/2013

In de afgelopen jaren zijn bedrijven erachter gekomen dat ze een Facebook pagina nodig hadden om met de doelgroep in contact te komen. Daarna kwam Twitter, waarbij een andere stem nodig was. Recent zijn bedrijven te vinden op Vine, waar ze korte video's plaatsen - of Instagram, de fotovariant ervan.

Het is wel duidelijk dat social media veel invloed heeft gehad, en nog steeds heeft, op hoe merken omgaan met hun communicatie naar de doelgroep. Maar is het echt een waardevolle tool? We kijken naar hoe grote merken social media inzetten als marketingkanaal.

Gehele artikel hier

E-mail marketing en e-commerce, wat te doen?

16/08/2013

E-commerce sites hebben doorgaans een flink bestand klanten voorhanden waarmee e-mail marketing kan worden ingezet. Toch is het niet voor de hand liggend dat dit ook succesvol wordt gedaan - e-mail marketing is een kanaal dat vooral slim moet worden ingezet om goed te kunnen werken.

Door de jaren heen zijn er door webshops ervaringen opgedaan die hebben bijgedragen aan het leren van succesvol inzetten van e-mail marketing. Via onderstaande link is een handig overzicht te vinden met zogeheten do's & don'ts, waarvan ieder e-commerce bedrijf kan leren.

Verder op Practicalecommerce

Social media marketing gaat om interactie

15/08/2013

Social media sites zoals Twitter, Facebook en Google+ vragen geen bijdrage om lid te worden - zowel particulieren als bedrijven kunnen naar harteloos posten. Dat zorgt ervoor dat sommige bedrijven deze netwerken zien als de ultieme kanalen om hun marketingboodschappen te versturen.

Helaas is dat geen goede basis voor social media marketing. Om deze websites succesvol in te zetten, is het belangrijk om te weten dat de sites draaien op interactie - niet op zenden van zoveel mogelijk berichten. Gebruikers gaan graag een dialoog aan, ook met bedrijven - daar ligt de kern van de waarde van social media als marketingtool.

Lees hier verder

E-mail marketing en nieuwe versie van Gmail

14/08/2013

Google heeft een nieuwe versie van Gmail gelanceerd, die weleens een flinke impact kan gaan hebben op het resultaat van e-mail marketing inspanningen. Doordat de inbox van de Gmail gebruiker nu niet langer een geheel is, kan het zijn dat uw boodschap verdwijnt in een ongelezen map.

Gmail is nu ingedeeld in een Primary map, waar alle mails terecht komen die de gebruiker moet lezen - zoals van vrienden en bedrijven waar de lezer interesse in heeft. Maar er is ook een Promotions map, waar Gmail 'reclame' in gaat bezorgen zonder dat de lezer daarvan een notificatie krijgt. Een uitdaging!

Meer lezen
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross