Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

7 geheimen van succesvolle social media marketing

02/10/2013

Succesvolle social media campagnes draaien op content van hoge kwaliteit. Maar goede content is niet voldoende meer, een goede inzet van social media als marketingtool heeft meer nodig. Door de geheimen achter succesvolle campagnes te leren kunnen kunt u dit beter inzetten.

De eerste stap is om de campagnes zo persoonlijk mogelijk te maken. Goede content is een prima begin, maar wanneer deze content mijlenver van de doelgroep afstaat zal er nog niets bereikt worden. Lees verder voor nog 6 andere geheimen!

10 regels voor mobiel-vriendelijk design

01/10/2013

Nu mobiel-vriendelijk en responsive (automatisch aanpassen van website naar apparaat) webdesign de meest besproken onderwerpen van het moment lijken te zijn, is het ook voor uw bedrijf belangrijk om na te gaan denken over een duidelijke strategie voor mobiel. De wereld is mobiel aan het gaan, en dat geldt zeker voor het internet. Websites en webshops worden meer en meer bezocht via een mobiel apparaat, wat betekent dat bedrijven zich zullen moeten gaan aanpassen om deze bezoekers goed te helpen. SEJ zette 10 regels op een rijtje voor een mobiel-vriendelijk webdesign.

Meer op SEJ

Toekomst van social media marketing

30/09/2013

De wereld van social media is altijd in beweging. Bedrijven die deze netwerken als marketingkanaal gebruiken moeten dan ook bovenop de ontwikkelingen zitten. Een voorbeeld hiervan zijn de ontwikkelingen bij Facebook, waar het advertentieplatform bijna dagelijks lijkt te veranderen.

De toekomst van social media marketing lijkt dan ook te zitten in het feit dat er een kleinere kern van bedrijven zal komen die social media ziet als volwaardig kanaal, en er ook nog eens de tijd in wil/kan investeren die nodig is. Uiteraard betekent dat niet dat de andere bedrijven van facebook of Twitter verdwijnen, maar voor hen zal het geen primair kanaal zijn.

Verder op Businessinsider

Waarom plannen van webdesign zo belangrijk is

27/09/2013

Sommige bedrijven denken bij het plannen van een nieuwe website niet verder dan het vinden van een geschikte ontwerper. De website die exact aansluit bij de wensen komt dan vanzelf - maar dat het vaak anders loopt is duidelijk. Planning bij een nieuw webdesign is enorm belangrijk.

Door het gehele traject mee te blijven denken en plannen te maken qua oplevering, functies en (veranderende) wensen, wordt er uiteindelijk een website gelanceerd die precies aansluit bij de eisen. Hoe kan zo'n planning er voor u uitzien?

E-mail marketing: mobiel eerst!

26/09/2013

Uit recente rapporten blijkt dat mobiel gebruik van e-mail de desktop aan het inhalen is. Nogal ingrijpend nieuws natuurlijk, zeker voor bedrijven die e-mail marketing inzetten. Er is dan ook een verschuiving gaande wanneer het aankomt op e-mail campagnes.

Mobiel eerst, dat lijkt het devies. Door een e-mail marketing campagne zo in te richten dat de berichten geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik, worden er steeds betere resultaten behaald. Het is daarbij van belang dat uw e-mail templates in orde zijn voor kleine schermen, het is de eerste stap van deze verschuiving.

E-mail marketing: minder is niet altijd meer

25/09/2013

E-mail gebruikers maken zich over het algemeen niet echt druk over het aantal e-mails in hun inbox, maar bedrijven zijn toch erg voorzichtig met het versturen van het aantal e-mail marketing berichten, zoals nieuwsbrieven. De angst om de klant te irriteren zorgt op dat moment wellicht juist voor minder omzet.

Wanneer een nieuwsbrief regelmatig wordt verstuurd, wordt dat gemiddeld genomen als minder vervelend ervaren dan wanneer er onregelmatig 'schreeuwerige' acties worden gecommuniceerd. Het wordt dus wellicht tijd om eens na te denken of meer in dit geval niet echt meer is, en less = more dus niet opgaat.

Hele artikel lezen

Waar of niet waar: responsive webdesign is de toekomst

24/09/2013

Door het toenemende gebruik van mobiele telefoons en tablets voor het bezoeken van websites, nemen de verschillende schermformaten ook toe. Om hier een oplossing voor te vinden heeft responsive webdesign haar intrede gedaan: websites die automatisch aanpassen naar het scherm van de gebruiker.

De vraag is nu of responsive webdesign inderdaad het antwoord is op dit vraagstuk - zorgt deze manier van ontwerpen voor minder problemen in de toekomst? Er valt zowel voor als tegen iets te zeggen, maar het is wel duidelijk dat het al op grote schaal wordt ingezet en dat de gebruiker over het algemeen positief is.

Verder lezen!

Tips voor mobiel webdesign

23/09/2013

Hoe simpel is het om uw website te bekijken op het scherm van een smartphone of tablet? Het antwoord daarop moeten veel bedrijven schuldig blijven. Met de enorme toename in mobiele bezoekers is het echter wel noodzakelijk om dit te weten.

Webdesign speelt een grote rol bij het mobiel gebruiken van het internet: door de verschillende schermformaten is het van belang dat uw website in ieder formaat goed zichtbaar is. B2C heeft een aantal tips opgesomd die gevolgd kunnen worden bij mobiele optimalisatie.

10 vragen om te stellen bij een social media plan

20/09/2013

Wanneer u als bedrijf serieus met online bezig bent, komt vroeg of laat social media voorbij als een interessant kanaal voor promotie en merkopbouw. Belangrijk is het om daarbij een duidelijk plan op te stellen, zoals dat ook bij andere marketingkanalen gebeurt.

Is het plan om 'gewoon te beginnen en te zien hoe het gaat' dan zal dat doorklinken in alle social media uitingen, wat betekent dat ook uw klant dit zal merken - het streven is daarom om social media alleen te doen als het goed te doen is. Stel een plan op! Hierbij 10 vragen om daarbij te stellen, en te beantwoorden.

Gehele artikel lezen

Nieuwe ontwikkeling: Parallax webdesign

19/09/2013

Er is een nieuwe ontwikkeling gaan de binnen webdesign: Parallax. Deze term wil zeggen dat er beelden 'over elkaar heen schuiven' om zo een nieuw beeld te creeeren. Een spannende manier van ontwerpen, dat komt overwaaien uit de gamingindustrie.

Vooral grafisch is het zeer interessant. Of het voor de bezoeker ook een meerwaarde heeft qua interactie valt te betwijfelen, maar daar is deze vorm van webdesign ook niet op gericht. Zeker voor merken die veel met beeld doen is deze ontwikkeling interessant. Klik verder voor voorbeelden!

Meer op Dutchcowboys

E-mail marketing en de feestdagen: de uitvoering

18/09/2013

Met de aankomende feestdagen breekt een periode aan die interessant is voor retailers. Zeker online gaan mensen massaal op zoek naar cadeau's, en e-mail marketing kan helpen om de consumenten te wijzen op interessante producten. Maar hoe kun je een dergelijke campagne goed uitvoeren?

Het begint allemaal met de voorbereiding van de e-mails. Daar komt bijvoorbeeld de onderwerpregel al snel aan bod. Het is verstandig om de onderwerpen vast te testen, en te leren van eerdere succesvolle e-mails. Wat goed werkt tijdens de feestdagen: een extra korting in de webshop, een top 10 van cadeau's, etc.

Flat webdesign als de trend van 2013

17/09/2013

Jarenlang heeft webdesign een ontwikkeling doorgemaakt waarbij websites werden ontworpen met 2d elementen, schaduwen en pasteltinten. Maar 2013 is het jaar van flat webdesign: een veranderen naar 'platte' ontwerpen die gericht zijn op een optimaal overzicht voor de bezoeker.

Flat webdesign is toch wel de trend van dit jaar. Zeker nadat Apple bekend maakte dat haar nieuwe mobiele besturingssysteem (iOS7) op een flat ontwerp draait, zijn de ontwikkelingen nog sneller gegaan. Is een platte website ook iets voor uw bedrijf?

Lees verder op Tnooz
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross